Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Donald Trump

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-20, 23:11   #461
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Donald Trump

Etter å ha hørt både Biden og Trump JR tale så tror jeg det er på tide å legge seg. Og håpe at verden er i vater igjen i morgen. Den ene taler rolig om samarbeid og fellesskap. Den andre rabler vei om valgfusk og søksmål.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 04-11-20, 23:12   #462
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

...og der begynte Trump å tweete, og de ble umiddelbart markert av Twitter. Han slenger ut påstander om valgfusk. Pennsylvania tillater ikke valgobservatører og i Michigan har det blitt observert at store mengder stemmer er kastet (så derfor erklærer han seier der).

Han kommer Ikke til å gå ned med stil.

Gammel 04-11-20, 23:28   #463
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser at mitt kræsi politiske aktive familiemedlem fra Minnesota har tatt agnet fra Trump - hook, line and sinker... Det er åpenbart valgfusk, og hans tilhengere er så enige. Og de er så fornøyde med at presidenten ikke gir seg så lett, så dette er er jo et veldig spill også for Trump. Han må spille rollen sin fullt ut, og han er jo en furten kar. Det skal vi virkelig få oppleve frem mot januar tenker jeg...

IzziCreo er ikke aktiv  
Gammel 04-11-20, 23:40   #464
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Mens vi er bestyrtet over at poststemmer i USA forsvinner, vil jeg minne om at i Norge har vi regler for at stemmer som kommer fram for seint ikke blir telt. Blant annet her, hvor posten brukte 4 dager på å levere en tykk bunke med stemmesedler fra Tromsø til Tana: https://www.ifinnmark.no/nyheter/ma-...s/1-49-6857028

De siste valgene har det vært snakk om mellom 1000 og 2000 stemmer. Det er peanuts i forhold til USA, og det er på ingen måte forsøk på valgfusk, men jeg syns faktisk ikke det er greit på en flekk. Og særlig ille blir det med tanke på norske lokalvalg, hvor én stemme ofte gjør stor prosentvis forskjell.

(Dessuten syns jeg det gjør godt om hjarterota å se fokuset i den norske artikkelen, med bilde av en gråtkvalt ordfører, og kommentar om at det er ekstra ille at stemmer fra ungdom og stemmer til sametinget ikke ble telt).

Gammel 04-11-20, 23:50   #465
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har Fox 264 til Biden og 214 til Trump. NYTimes har 253 Biden, 214 Trump. CNN har 253 213.

NRK har 248 - 214.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 04-11-20, 23:50   #466
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, gajamor, det der har vært et gjentakende problem i mange sametingsvalg. Jeg fatter ikke at de tør å stole på posten, på jobben min sender vi masse pakker hele tiden og vi hadde aldri tort å sende noe viktig på den måten de gjør med valgstemmer.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 05-11-20, 00:44   #467
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

I Norge har vi ihvertfall helt klare regler, som er like i hele landet. Og som ikke finnes på av øverste leder underveis i valget. Stor forskjell.

Gammel 05-11-20, 01:14   #468
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

I Norge har vi ihvertfall helt klare regler, som er like i hele landet. Og som ikke finnes på av øverste leder underveis i valget. Stor forskjell.

For all del. Men det gjør det likevel ikke greit at vi ikke teller alle stemmer i Norge. Og siden vi er enige her landet om at demokrati er en fin ting, så bør vi jo klare å rydde opp i det.

Hva løsninga er er jeg usikker på. Kanskje bør stemmesedlene fraktes som verditransport? Kanskje bør Erna snakke til posten med strengestemmen sin i forkant av neste valg? Kanskje bør man legge på et par dagers ekstra frist på forhåndsstemmene - det er jo ikke krise om vi får vite de endelige resultatene ei uke seinere.

Gammel 05-11-20, 04:24   #469
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

For de av dere som fortsatt følger valget og begynner å bli lei enkelte valgsendinger.. Anbefaler å lese Kanye West sine siste Twitter innlegg, i det minste underholdende.

Gammel 05-11-20, 07:51   #470
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På siden: Jeg synes at Joe Biden virker innmari gammel på alle måter - og ble ikke veldig imponert over gløden og engasjementet i talen jeg så i natt. Han er HELT klart mer statsmann, og en nye mer rolig og samlet fyr enn DT, men jeg føler det er noe som mangler... Veldig glad for at han har med Kamala Harris på laget, som på alle måter fremstår som både et friskt pust og en dame som USA Virkelig trenger nå.

Sist redigert av Billa : 05-11-20 kl 08:25.
Billa er ikke aktiv  
Gammel 05-11-20, 07:52   #471
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

På siden: Jeg synes at Joe Boden virker innmari gammel på alle måter - og ble ikke veldig imponert over gløden og engasjementet i talen jeg så i natt. Han er HELT klart mer statsmann, og en nye mer rolig og samlet fyr enn DT, men jeg føler det er noe som mangler... Veldig glad for at han har med Kamala Harris på laget, som på alle måter fremstår som både et friskt pust og en dame som USA Virkelig trenger nå.

De er jo gamle menn begge to.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 05-11-20, 07:55   #472
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På siden: Jeg synes at Joe Boden virker innmari gammel på alle måter - og ble ikke veldig imponert over gløden og engasjementet i talen jeg så i natt. Han er HELT klart mer statsmann, og en nye mer rolig og samlet fyr enn DT, men jeg føler det er noe som mangler... Veldig glad for at han har med Kamala Harris på laget, som på alle måter fremstår som både et friskt pust og en dame som USA Virkelig trenger nå.

Og jeg lurer fortsatt på hvorfor ikke USA klarer å hoste opp en noe yngre person til å bli president men det går vel på penger..

Gammel 05-11-20, 08:08   #473
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Han ER gammel. Han fyller 78 år senere denne måneden. Han blir tidenes eldste president hvis han vinner. Gjennomsnittlig levealder for en mannlig amerikaner er 78, 6 år.

Gammel 05-11-20, 08:18   #474
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Rart demokratene ikke klarer hoste opp en hvit, høy, mørk, kjekk, rik, trygg fyr. Sånn tekstbok amerikaner. De er såå mange millioner der borte og det eneste de klarer hoste opp er gærninger og bestefedre.

Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 05-11-20, 08:24   #475
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg VET at Biden er gammel, 77 år. Men poenget var at han virker gammel i sinn og skinn også. Det er drøssevis med folk som er vitale og energiske, og som fremstår lite preget av sin biologiske alder. Biden er ikke en av dem, og jeg blir alltid litt overrasket når jeg hører ham tale. Kanskje det er urettferdig å sammenlikne med Willoch - som fremstår sylskarp og klinkende klar selv om han har passert 90...

Gammel 05-11-20, 08:26   #476
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Han ER gammel. Han fyller 78 år senere denne måneden. Han blir tidenes eldste president hvis han vinner. Gjennomsnittlig levealder for en mannlig amerikaner er 78, 6 år.

Og hva skjer da? Jo Harris blir president

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 05-11-20, 08:34   #477
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg VET at Biden er gammel, 77 år. Men poenget var at han virker gammel i sinn og skinn også. Det er drøssevis med folk som er vitale og energiske, og som fremstår lite preget av sin biologiske alder. Biden er ikke en av dem, og jeg blir alltid litt overrasket når jeg hører ham tale. Kanskje det er urettferdig å sammenlikne med Willoch - som fremstår sylskarp og klinkende klar selv om han har passert 90...

Det kan jo ha noe med å gjøre at han snakker litt langsomt og tydelig for å ikke stamme også. Det har i hvert fall jeg innbilt meg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 05-11-20, 08:37   #478
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i at Biden ikke er en veldig energisk kandidat, og jeg er oppriktig bekymret for hva som vil skje om han ikke greier å få opp gløden litt mer. Demokratene er avhengig av en presidentperiode nå som tar grep, og får gjort endringer for de fattige, arbeiderklassen og lavere middelklassen i USA. Se bare på Thomas Seltzer sin serie, der kusinen hans syns at Trump er FANTASTISK fordi de har satt opp trygden hennes med knappe 50 dollar, etter at den har stått stille lenge. Selvfølgelig føler hun at det er presidenten for henne.

Jeg syns Kamala er strålende, og jeg håper en del av de andre tidligere presidentkandidatene blir satt inni ministerroller. Også er det endel boblere av unge, demokratiske politikere fra sørstatene som kommer nå. De snakker stammespråket, de er gutta (for det er få damer, dessverre) som har vokst opp i sør og de har jeg trua på framover. Om de holder ut.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 05-11-20, 08:41   #479
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Biden er gammel, men han har kloke folk rundt seg som han lytter til. Demokratene taper mindre på at han taper til Dump, enn om de sender ut nyere, yngre stjerneskudd. De kommer om fire år og står nok klare til å overta da.

Det er grusomt spennende, og jeg håper og tror at vi er kvitt den oransje såpeopera som har preget verden de siste fire årene.

Gammel 05-11-20, 09:11   #480
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir så oppgitt.
https://www.nrk.no/urix/protester-ut...ler-1.15230794

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.