|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråd #16Ja, vinterdekkene som er på våre biler kom pga kundegrader, det er hvitt av rim på bakken og glatt. Snø er det ikke, og snart blir det mildt igjen, i løpet av torsdag blir det visst slutt på kuldsgradene, men da har det vært kaldt og glatt i opp mot to uker, så det er god grunn til vinterdekk. Men det skjer hvert år at folk ikke legger om i tide.
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Gruffetråd #16Utenlandske trailere uten "vintersko" er jo virkelig helt håpløst på slikt føre, det er det ingen tvil om, og det skaper mye trøbbel for mange.
|
|
#3 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Gruffetråd #16Det virker jo også som om føret er såpass ekstremt akkurat nå at piggfrie dekk ikke helt holder. Det er vel betraktelig færre som kjører med piggdekk på Østlandet enn f.eks. her hvor jeg bor? Da blir det jo større utslag under ekstreme forhold.
|
|
#4 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Gruffetråd #16På Østlandet har man jo i 20 år blitt oppfordret til piggfritt. Gebyr i byen osv. Tror det har noe med bæret å gjøre, lite tørr snø og sliter mer på asfalt. Eller noe?
07 og 10 Sist redigert av Pelle : 31-10-23 kl 20:40. |
|
|
|
|
#5 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Gruffetråd #16
Ja, vet. Det er sikkert supert mesteparten av tida, men så får man sånne dager en gang iblant.
|
|
#6 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Gruffetråd #16I dag gruffer jeg over busser og ja, jeg vet ikke jeg. Vi bor midlertidlig et annet sted et halvt år, og det er like langt/kort til jobben som før. Det er bussvei i nærheten, og jeg bestemte meg for å prøve å ta buss til jobben. Den er jo til og med gratis! Det er flaut at jeg ikke bruker den oftere. Og bussen til jobben går hvert kvarter herfra. Det er 5,4 km til jobb. Og fra her jeg bor nå, er det bompenger med bil. |
|
|
|
|
#7 |
|
søt
Sv: Gruffetråd #16Jeg har også sår hals. Søren å. Mannen har hatt covid noen dager, håper han ikke har smitta meg.
|
|
#8 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Sv: Gruffetråd #16Vi har kjørt piggfritt i alle år. Det fungerer supert på de aller fleste dagene (og her er det bratt). Men vi har muligheten til å la bilen stå da, de svært få dagene det er problematisk (men da har også piggdekkene problemer). Det hjelper med tung bil og sterk motor.
|
|
#9 |
|
bits and pieces
|
Sv: Gruffetråd #16Kjører også piggfritt. Hadde pigg i 1 eller 2 sesonger for det fulgte med bilen da jeg kjøpte den. Det syns jeg var stress både med avgift og når man kan bytte for jeg gjør det ikke selv.
|
|
|
#10 |
|
søt
Sv: Gruffetråd #16Jeg har også piggdekk på både bil og sykkel. Snart.
|
|
#11 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Gruffetråd #16Skummet gjennom snøsvarene, men det er jo også betraktelig flere biler på det sentrale østland enn i resten av landet. Må ikke glemme det heller.
|
|
#14 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Gruffetråd #16Det var da svært hva folk skulle mene om at osten som ble presentert på world of cheese ble kastet etterpå. Skulle være maks 600 gram fra hver produsent. Reist langt og i uavbrutt kjølekjede. Presentert i fire døgn i en gymsal. Ja, de luftet og prøvde å holde temperaturen nede, men 0-4 grader var det ikke.
|
|
|
#15 |
|
bits and pieces
|
Sv: Gruffetråd #16Tror flere her sørpå tenker at "neida, detta går så bra så" eller lignende enn de lenger nord gjør. Men ingen her lærer tydeligvis. Selv med alle advarslene i de siste ukene, men spesielt siste uka, så klarer jo ikke folk å skifte dekk i tide. Vil tro de fleste kjører piggfritt så det er jo ikke om å gjøre å vente til siste liten liksom.
|
|
|
#16 |
|
søt
Sv: Gruffetråd #16Klem til alle som trenger det.
|
|
#18 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Gruffetråd #16
Vi har hatt sånne folk i vår it-avdeling.
|
|
|
#19 |
|
ctrl+z
|
Sv: Gruffetråd #16Au!
|
|
#20 |
|
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråd #16På tur i Italia også regner det kraftig nesten hver dag - idag kom det omtrent 50mm
![]() |
|
|