Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-11, 14:38   #1
Snill & grei
Aktiv

Snill & grei sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Hvorfor er jeg på jobb egentlig? Jeg ville mye heller vært hjemme og strikket.

Skulle strikke ferdig hjertekjolen i juleferien, men å ha ferie er jo riktig så travelt. Det var nå en skulle hatt fri, sittet hjemme foran peisen og kosa seg med strikkakjolen. Må bli ferdig før det blir for varmt å bruke den

Gammel 03-01-11, 19:21   #2
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Og jeg har nettopp lastet ned mønsteret til Space Invaders genseren til Arne og Carlos som det viste seg at mannen ønsket seg.

Mønster til hele genseren, eller kun til Space invaderne? Hvor? Har også lovet mannen en slik genser.

Mei er ikke aktiv  
Gammel 03-01-11, 19:30   #3
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Mønster til hele genseren, eller kun til Space invaderne? Hvor? Har også lovet mannen en slik genser.

http://www.arne-carlos.com/downloads...ceInvaders.pdf

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 03-01-11, 14:36   #4
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikker tunika. Det er egentlig ganske kjedeligmoro!

Gammel 03-01-11, 18:09   #5
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Begynt på pulsvante til junior, hvor min datter har laget mønsteret.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 03-01-11, 19:33   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Å fantastisk. Den har ikke ligget lenge ute nei? Ikke sånn som det der? Jeg mener jeg lette etter den før jul og bare fant litt her og litt der.

NB FÅ DETTE! under garnforbruk. Det skulle jeg forøvrig likt å vite.

Mei er ikke aktiv  
Gammel 07-01-11, 14:24   #7
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Å fantastisk. Den har ikke ligget lenge ute nei? Ikke sånn som det der? Jeg mener jeg lette etter den før jul og bare fant litt her og litt der.

NB FÅ DETTE! under garnforbruk. Det skulle jeg forøvrig likt å vite.

Sjekk en vanlig marius-oppskrift fra fx Dahle. Ikke store variasjonen i garnforbruket.

Gammel 04-01-11, 21:49   #8
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Har lagt opp og strikket til belegg på denne buksa. Strikker i Viking Alpaca Sport, i lys grå. Mykt, kjapt og deilig!

Salt er ikke aktiv  
Gammel 21-01-11, 15:32   #9
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Har lagt opp og strikket til belegg på denne buksa. Strikker i Viking Alpaca Sport, i lys grå. Mykt, kjapt og deilig!

Jeg ble ferdig med buksedelen og nesten ett ben før jeg slapp opp for garn. Har ventet på at butikken skulle få det inn igjen, så jeg strikket denne i mellomtiden. Men nå strikker jeg på den grå igjen. Samme mønster på begge, men jeg gjør om nederst på beina på begge buksene. Takk til allium og jolie for hjelp med valg av ikke-rullende kant nederst!

Foran:

Bak:

Salt er ikke aktiv  
Gammel 05-01-11, 14:25   #10
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Hals av restegarn.
Spent på resultatet.

Gammel 05-01-11, 19:07   #11
Tinka

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Strikker genser til meg selv.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 06-01-11, 14:12   #12
Tove
XXX

Tove sin avatar

Hvor: Orkdal
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er straks ferdig med bukse til den nakne nissemannen jeg fikk til jul. Jeg er ferdig å strikke genesen, mangler bare montering. Regner med jeg begynner med strømper i kveld.

Gammel 07-01-11, 13:56   #13
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg strikker babyjakke.

Gammel 07-01-11, 20:06   #14
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Nå strikker jeg Arne & Carlos genseren til mannen. Den til høyre;

Mei er ikke aktiv  
Gammel 07-01-11, 20:52   #15
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Nøstebarn vest til Storebror.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 07-01-11, 21:29   #16
Tinka

Standard

Er det noen her inne som har strikket tunika med mariusmønster?

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 08-01-11, 00:38   #17
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Jeg mener Tinkadott har gjort det til ene datteren sin.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv  
Gammel 08-01-11, 00:53   #18
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Ja!

amylin er ikke aktiv  
Gammel 08-01-11, 00:56   #19
Tinka

Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Ja!

Den var fin, brukte du lang tid?

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 08-01-11, 15:13   #20
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Den var fin, brukte du lang tid?

Tja, husker ikke helt! Tror det var et prosjekt jeg strikket mye på over kortere tid, så jeg tror jeg brukte omtrent en uke!

amylin er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.