Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-10, 20:46   #461
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg er der jeg og, Hyacinth. Og mest av alt dritlei å ikke bare kunne skjære meg en skive til frokost.

Det skjønner jeg. Jeg har alltid Karinbrød og Nannahknekkebrød liggende, ellers hadde jeg blitt gal. Før laget jeg meg ofte eggesalat etc, men i farten er det også godt med litt cc, fløte, mandler og evt bær.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 04-10-10, 20:49   #462
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ja, det går i knekkebrød her og, eller kesam med nøtter og sukkerfritt syltetøy.

Salt er ikke aktiv  
Gammel 04-10-10, 22:06   #463
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@ Hyacinth og Salt: Bestill enkeltprodukter fra spisdegslank.no, for å få en avveksling - og for å slippe all matlagingen. Det har iallefall jeg god erfaring med. Mandelbrødet, brødet soft gourmet, tomatsuppe gourmet, kyllinragu gourmet, vaffel, bringebærsyltetøy, diverse desserter, pizza med kylling, pizzabolle og viltpaté er blant tingene jeg synes er gode. Ellers har jeg som nevnt overraskende holdt meg i ketose med havregrøtblandingen jeg beskrev i innlegg 453. Så det har jeg tenkt til å fortsette med til frokost. Pasta fra dreamfield (makaroni/pastaplater/penne) skaper en del muligheter; Pastasalater som tilbehør til kjøtt/spekemat, ordinære kylling- og kjøttlasagner, spaghetti og kjøttsaus, makaroni +++. Holder man stramt på karbene ellers, så skader det nok heler ikke med en potet til middag. Det er mye lavere GI i poteter man har kjølt ned, for så å varme opp. Da går det sikkert fint med et par skjeer med potetsalat til middag f.eks.

Skal se om jeg får spadd fram oppskrift på sjokolademuffinsene senere.

Gammel 05-10-10, 13:58   #464
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bor i Stavanger, kan de sende mat hit? Spisdegslank, mener jeg.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 05-10-10, 14:00   #465
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Ang ketose, så er vel det litt personavhengig. Jeg spiser ikke havregrøt og svært lite karber, men jeg har aldri kommet i ketose, såvidt jeg vet eller har merket selv.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 05-10-10, 14:05   #466
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Her ble det brød til frokost i dag, siden jeg bakte brød i går. To skiver med smør og hvit ost.
Lunsjen ble eggerøre av to egg, strandamorr, en stor tomat og litt rømme.
Var på besøk i sted og drakk da te, men klarte å ligge unna kakefatet!!!

Jeg vurderer en skikkelig sukkerdetox for jeg kjenner jeg er søtmons selv om jeg spiser meg mett. Men jeg vet samtidig ikke om jeg er villig til å gi heeeelt avkall på godisen i livet mitt. Jeg må være så ærlig at jeg kan si at jeg ikke koser meg lige godt med nøtter og diverse altså.

Men det er vel sannsynlig at man vil gå ned om man ikke her heeeeelt 100% tro mot denne livsstilen og eller?

Gammel 05-10-10, 16:06   #467
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ang ketose, så er vel det litt personavhengig. Jeg spiser ikke havregrøt og svært lite karber, men jeg har aldri kommet i ketose, såvidt jeg vet eller har merket selv.

Det er nok veldig personavhengig. Jeg merket ikke at jeg var kommet i ketose nå, og trodde nesten ikke det jeg så på stixen. Har du testet noen gang?

Sitat:

Jeg bor i Stavanger, kan de sende mat hit? Spisdegslank, mener jeg.

Spisdegslank leverer i Stavanger:

Sitat:

Type levering : Levering fra bil på fast stoppested.
Sted : Stavanger, Amfi Madla
Dag : Tirsdag hver 14 dag. (Bestillingsfristen er senest onsdagen før levering.)
Utleveringstidspunkt : 20:15-21:00
Kontaktperson : Frank Nordby
Tlf : 958 48 777
Epost-adresse: lita798@yahoo.no

Leveringskalender:
14.09.10
28.09.10
12.10.10
26.10.10
09.11.10
23.11.10
07.12.10
14.12.10

Gammel 05-10-10, 16:30   #468
Left
Passiv

Standard

Jeg har også vært utrolig umotivert i en periode nå, og har fyst på alt sånt jeg ikke kunne spise. Tror jeg har klart å hente meg inn igjen nå. Har vært så ufattelig drittlei av å måtte lage alt mulig hele tiden. Sjelden noe lettvint. Men nå har jeg bakt opp brød, og har i frysa, og jeg skal lage knekkebrød i dag. Og så er vi vel back on track.

Gammel 05-10-10, 17:50   #469
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Takk, Imma! Jeg har ikke testet, nei. Men jeg burde vel merket NOE?

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 05-10-10, 22:49   #470
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Frokost: omelett
Lunsj: Ceasar's salad
Middag: middagspølser og grønnsaker
Kvelds: en gulrot

Gammel 05-10-10, 23:28   #471
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Frokost: CC, fløte, mandler og en ts syltetøy
Lunjs:Karinbrødskiver med baconost og spekeskinke
Middag: Grateng av blomkålmos med fetaost og kjøttsaus og ost på.
Kvelds: Litt middagsrester

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 11-10-10, 18:56   #472
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Åkkei, jeg har kjøpt og mottatt 5 grisedyre brød fra SDS, og håper på at det hjelper litt på den akk så vanskelige frokosten. Det er nemlig som regel der det skjærer seg, og skjærer det seg der er hele dagen ødelagt.

3 soft gourmet og 2 mandelbrød varer en stund, sant? De var jo så små!

Salt er ikke aktiv  
Gammel 11-10-10, 19:09   #473
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Jeg skjærer de opp i forholdsvis tynne skiver i fryst tilstand Salt, og tar opp to skiver om dagen. Varer vel 5 dager iallefall. Det skal holde seg ca. fire dager opptint, men jeg liker best "ferske" skiver.

Jeg har prøvd det nye brødet derfra i dag som hamburgerbrød. Så ut som de brødene jeg ikke liker (soft basic/soft accept), men de smakte godt og hadde ikke slik svampete konsistens synes jeg. Passet iallefall perfekt som hamburgerbrød. Slik ser de ut:

Gammel 11-10-10, 19:24   #474
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Ja, de så jeg. Får bestille noen sånne neste gang, men da tror jeg at jeg skal hente selv. Sparer jo 135,- på det, i allefall!

Jeg skipper å rapportere frokost og lunsj i dag.

Middag (nå): 1/4 kinakål (ja, jeg spiser faktisk kinakål ), 1/2 stor tomat, 1/2 agurk, 1 avokado, rester av litt Jarlsberg i terninger med hvitløk / chili, 2 Jacobs Utvalgte Røkte Chilipølser, og en liiiiten dæsj Curry Mango sauce.

Salt er ikke aktiv  
Gammel 12-10-10, 10:27   #475
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Frokost: 2 skiver soft gourmet fra SDS med grov leverpostei, majones og agurk ( Brødet var kjempegodt!!)
Lunsj: 1 skive SG fra SDS med grov leverpostei, majones og agurk, 1 skyr
Mellom: 1 kaffe latte
Middag: Lamme frikasse
Mellom: Atkins Bar
Kvelds: 1 skive SG fra SDS med hamburgerrygg og majones, 1 skyr

Trening: 2 timers rask gange på jakt etter savnet hund...

Sist redigert av Salt : 12-10-10 kl 22:34.
Salt er ikke aktiv  
Gammel 12-10-10, 11:29   #476
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært litt halvlei en stund og bare kuttet karber til middagen, men i dag prøver jeg skikkelig igjen.

Jeg spiste eggerøre og spekeskinke til frokost og er ikke sulten ennå ihvertfall. Men egg er ikke min greie.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 13-10-10, 14:23   #477
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

En ukes pause i høstferien, og jeg savnet faktisk lavkarbo.

Mandag
Frokost: 2 nenneh knekkebrød med smør og ost
Lunsj: salat med feta, skinke og agruk
Mellom: ett kyllinglår og lavkarbobar
Middag: laksegryte med litt purre, brokkoli, rømmeog pesto
Kvelds: en kotelett
Drikke: 2 liter vann, en kaffe latte med fløte og en stor kopp te med noen suketter

I går:
Frokost: 3 hjertesalatbladet med ost, kremost, skinke, paprika og agurk
Lunsj: 2 fyllte salatblader og en kotelett
Middag: biff of fløtestuet rosenkål med sopp og bacon
Kvelds: is av noen bær, litt fløte, kremost og ett egg
Drikke: 1,5 liter vann, 2 glass fun light og to kaffe latte med fløte

I dag
Frokost: 2 kokte eggmed smør og ett nenneh knekkebrød med smør og ost
Lunsj: eggerøre med ost, skinke og en halv tomat
Middag: curry med kalkun, CF, sopp, blomkål, servert med salat
Kvelds: tror det blir noe steik. Har nemlig en stooor steik i ovnen til langsteiking
Drikke: to kaffe latte med fløte, en kopp te, 1 liter vann (til nå)

Gammel 13-10-10, 14:27   #478
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Frokost: 2 skiver SG fra SDS med leverpostei og majones, og hamburgerrygg og majones
Lunsj: 2 røkte chilipølser fra Jacob's Utvalgte
Middag: Skinkebiff med blomkålmos og fløtestuet rosenkål med sopp og bacon
Mellom: 1 Confecta sukkerfri kakao

Salt er ikke aktiv  
Gammel 14-10-10, 12:15   #479
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Frokost: 2 skiver SG fra SDS med hamburgerrygg, vann
Lunsj: Gresk salat, kaffe latte
Mellom: Agurk med leverpostei og et par skiver hamburgerrygg
Middag: Rømmegrøt og spekemat
Kvelds:

Ellers fikk jeg besøk av TR i dag, så jeg er fysen som få. Men jeg SKAL klare det!
Edit: Kanel på kaffe latten fiksa den biffen.

Sist redigert av Salt : 14-10-10 kl 15:18.
Salt er ikke aktiv  
Gammel 15-10-10, 21:59   #480
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Frokost: 2 skiver SG fra SDS med leverpostei / majones og kaviar / majones
Mellom: 1 kopp sukkerfri kakao og en Decadence bar (som forøvrig plutselig smakte pfy! Er jeg kurert?! )
Lunsj: 2 skiver mandelbrød fra SDS med leverpostei / majones og kaviar / majones
Mellom: 1 skyr
Sen middag: Tacosalat (same procedure as every Friday) og Pepsi Max

Salt er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:04.