Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreiken

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-22, 20:46   #481
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.687
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Nope, tror ikke det, det er derfor streikeretten til yrkesgrupper som sykepleiere og lærere ikke er reell.

Skjønner. Dritt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 20:49   #482
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.031
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vet vi hva som ble resultatet? Har de sagt det, eller er det gitt at resultatet blir det opprinnelige tilbudet?

Formelt er det lønnsnemnda som bestemmer hva det blir, og de gjør det nok om noen uker. I praksis gir de alltid det arbeidsgiver har tilbudt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 21:06   #483
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.190
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har alltid vært en lærer som står på 24/7 for elever og foreldre. Det blir det helt slutt på fra nå hvis det blir tvungen lønnsnemnd.

Jeg hadde aldri i verden forventet en slik innsats. Helt enig i at du burde slutte med det, uavhengig årets streik.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 21:07   #484
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.190
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vet dere hva jeg nettopp fikk som svar fra lokallagsledelsen i Ap? «Det er litt spesielt å slutte å stemme på et parti av egoistiske grunner.»

Satans drittfyr.

Med slike svar høres det uansett fornuftig ut å finne et annet lokalparti.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 21:10   #485
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.918
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Nå har vel ikke denne regjeringen gjort så veldig mye positivt for folk flest etter de kom til makta. Ikke lenge siden jrg hørte Tåkefyrsten si på radio at han var glad det ikke var valg nå... De gjør det jo elendig på alle meningsmålinger. SP er jo nede på 3,9% så jeg ett sted i dag.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 21:14   #486
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.897
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Jeg skulle ønske AP kunne droppe SP og heller samarbeide til venstre.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 21:14   #487
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.190
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Nope, tror ikke det, det er derfor streikeretten til yrkesgrupper som sykepleiere og lærere ikke er reell.

Mange har det jo sånn. For en del år siden streiker en venninne som var politijurist. Ble stanset med tvungen lønnsnemd pga dyrevelferd da 600 akademikere med ulike yrker var tatt ut. Jeg tror streik var « enklere» før, med mer manuelt arbeid og mindre samhandling.

https://www.op.no/nyheter/akademiker...s/1-85-2134599

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 21:14   #488
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.926
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg hadde aldri i verden forventet en slik innsats. Helt enig i at du burde slutte med det, uavhengig årets streik.

Jeg har herved sluttet med ekstra service ut over det jeg må. Synd for elever og foreldre, men ikke fader om jeg gidder det lenger.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 21:17   #489
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Dritt. Jeg er sur. Sur og lei meg. Klart KS styrte aktivt mot tvungen lønnsnemd, det har ligget i kortene hele tiden. Heldigvis har jeg ikke stemt på AP på mange år.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 21:17   #490
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.897
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Mange har det jo sånn. For en del år siden streiker en venninne som var politijurist. Ble stanset med tvungen lønnsnemd pga dyrevelferd da 600 akademikere med ulike yrker var tatt ut. Jeg tror streik var « enklere» før, med mer manuelt arbeid og mindre samhandling.

https://www.op.no/nyheter/akademiker...s/1-85-2134599

Jeg mente ikke å utelukke noen altså . Jeg tenker at streikeretten kun er reell når det får økonomiske konsekvenser for arbeidsgiver. Ergo er det en hel rekke yrkesgrupper som ikke har reell streikerett - store deler av det offentlige, bla. Og feks KS har vært beinharde og ikke gitt en millimeter lenge nå.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 21:22   #491
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Og det er klart at det er mye bedre at det fortsatt er min jobb å ta meg av de med angst, selvmordstanker, utagerende og voldelig atferd, depresjon og alt annet, for de andre tjenestene har fortsatt ikke ressurser nok. Sett dem i et klasserom og alt ordner seg dvs de er skolens oppgave. DE ungene var tydeligvis bare viktige når det var streik.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 21:30   #492
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.258
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vet dere hva jeg nettopp fikk som svar fra lokallagsledelsen i Ap? «Det er litt spesielt å slutte å stemme på et parti av egoistiske grunner.»

Wow! Men her er svaret ditt:

Sitat:

Takk for at du bekreftet det jeg fryktet: At Ap ikke er et parti for lærere eller andre som bryr seg om skolen.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 21:30   #493
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.897
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Og det er klart at det er mye bedre at det fortsatt er min jobb å ta meg av de med angst, selvmordstanker, utagerende og voldelig atferd, depresjon og alt annet, for de andre tjenestene har fortsatt ikke ressurser nok. Sett dem i et klasserom og alt ordner seg dvs de er skolens oppgave. DE ungene var tydeligvis bare viktige når det var streik.

Det er det samme som vi (sykepleierne) opplevde i fjor. Arbeidsgiver meldte om fare for liv og helse når det var streik - to uker etter at streiken var slutt, var det liksom ikke noen nedre grense lenger for hvor få man kunne være på jobb for å hjelpe svært sårbare mennesker, og de som var freidige nok til å melde fra om at bemanningen ikke var forsvarlig, fikk dask på lanken og beskjed om å organisere arbeidstiden sin bedre.
Jeg er bekymret for forholdet til arbeidsgiver nå, KS har lite tillit hos stadig større yrkesgrupper etter de siste årenes lønnsoppgjør og konflikter.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 21:35   #494
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.870
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg skulle ønske AP kunne droppe SP og heller samarbeide til venstre.

Ja!

Bare nitrist.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 21:38   #495
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.420
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Det er det samme som vi (sykepleierne) opplevde i fjor. Arbeidsgiver meldte om fare for liv og helse når det var streik - to uker etter at streiken var slutt, var det liksom ikke noen nedre grense lenger for hvor få man kunne være på jobb for å hjelpe svært sårbare mennesker, og de som var freidige nok til å melde fra om at bemanningen ikke var forsvarlig, fikk dask på lanken og beskjed om å organisere arbeidstiden sin bedre.
Jeg er bekymret for forholdet til arbeidsgiver nå, KS har lite tillit hos stadig større yrkesgrupper etter de siste årenes lønnsoppgjør og konflikter.

Det er veldig betenkelig. Skremmende utvikling. Heldigvis kan de ikke sette inn ufaglærte «sykepleiere» rett fra videregående, det er da noe.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 21:38   #496
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.742
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lærerstreiken

Jeg tenker «quiet quitting» kan være noe, nå som det ble tvungen lønnsnemd.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 21:41   #497
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.926
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Jeg tenker «quiet quitting» kan være noe, nå som det ble tvungen lønnsnemd.


Jepp, det har vi snakket om hos oss.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 21:47   #498
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.687
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Jeg regnet ut at det har vært tvungen lønnsnemnd mer enn to ganger i hvert ÅR (i snitt altså) siden ordningen ble innført. Det er jo egentlig helt ekstremt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 22:00   #499
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.943
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg skulle ønske AP kunne droppe SP og heller samarbeide til venstre.

Jeg skulle faktisk ønsket at de kunne samarbeidet med Høyre. Da kunne man ihvertfall fått til noe fornuftig....

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-22, 22:13   #500
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.000
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreiken

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg skulle ønske AP kunne droppe SP og heller samarbeide til venstre.

Tiltredes.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no