Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-19, 23:44   #481
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.860
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Vi har bakt pepperkaker og hørt på Putti Plutti Pott i kveld ihvetfall. Jeg er i juleferiestemning.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 07:57   #482
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.050
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg fikk satt opp siste rest av julepynt i går, ryddet og ordnet og nå mangler bare juletreet. Det kommer opp til helgen. I dag skal jeg og D ha kosedag i byen etter skolen hans, og så skal vi alle tre bake pepperkaker. Men først skal jeg på julelunch på jobben en tur. Det blir en kos dag!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 08:57   #483
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.852
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Tre kakeslag er i boks. I dag skal jeg bake nummer fire etter frisørbesøk og henting av diverse julemat. Reko-ringen, kortreist mat av diverse slag, har henting i dag. Det er første gang jeg hiver meg på dette, så det er litt spent på.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 09:20   #484
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg har ryddet, vasket og organisert kjøkken- og vaskeromsskuffer, og det tok bare 10 dager. Men med tanke på formen min så er jeg utrolig glad for å ha fått gjort det, og at jeg kom (nesten) i mål. I tillegg mangler jeg bare 2-3 julegaver. Vi har ikke bakt noen ting, men ungene er invitert til ene tanten sin i dag for å bake pepperkaker, så da får vi det i hus. Og mamma har bakt smultringer og krumkaker som vi kunne få.

Mannen har bursdag til helgen, så da får vi vaske hus sammen. Stua er ferdigpynta, resten av huset tror jeg får bli som det er, og det er greit.

Eneste jeg vil få gjort er å vaske og rydde kjøleskapet, og rydde i fryseskapet, kanskje jeg kan få gjort det i dag. Bør også bake brød og rundstykker, men det kan jeg sette sønnen i gang med. Det er godt å kjenne at jeg har lagt lista lavt i år, og at jeg faktisk er i rute.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 09:21   #485
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.936
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg har fire kakeslag, dersom jeg tar med de litt mislykkede glutenfrie kolakakene. Men de kommer på bordet den dagen i julen vi trenger glutenfrie kaker. De er gode, selv om de ser litt rare ut. Og så skal jeg bake havreflarn. Men jeg vet ikke om det blir noe mer.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 09:34   #486
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.638
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Ferdig stort sett med baking og gaver. Ribba og medisterkaker er kjøpt fra lokal slakter.Huset ser derimot ut som et dass så det står på planen fremover i tillegg til julemathandel. Vi blir en del folk i jula så det blir fullt i kjøleskap og skap.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 09:47   #487
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.675
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Vepsebol og deler til pepperkakehus ble produsert i går. Pepperkakehuset blir pyntet og satt sammen i kveld. Gjesterom og gjestebad må også vaskes og ordnes i stand i kveld, siden svigerforeldrene mine kommer i morgen. Men så begynner det å roe seg. Litt vasking og rydding må til, og selvsagt pynting, men jeg har jo tre fridager før julaften, og jeg vet at jeg kommer til å få masse hjelp av svigermor. Mannen får ta seg av innkjøp av matvarer, og juletre hugger vi på søndag og pynter om kvelden den 23, som tradisjonen er hos oss.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 10:03   #488
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.966
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Siste juleavslutning i går og det føles bra å være ferdig med det. I morgen er siste skoledag for barna og i dag er siste dag for mannen før han tar ferie. Mamma kommer sent i kveld. Jeg skal få vasket litt i dag og etter det er det faktisk juleferie.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 12:44   #489
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2019

Tror jeg er ferdig med julegaver... Fikk kjøpt til svigerinne i dag, og en ting fra sønnen min til datteren min... Omvendt ordnet de selv. Helgen skal brukes til å vaskes, juletre utgår fordi vi skal bort. Litt mere baking må til, jeg har spist opp gavene...

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 14:15   #490
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg eier ikke julestemning.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 14:24   #491
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg er tom for julepapir og må få kjøpt inn mer. Tror jeg glemte at jeg hadde noen store presanger som tok minst en rull for å få pakket inn hver. Ungene mangler å få kjøpt en gave, tenkte vi skulle få gjort det i morgen. Var litt bekymret for en av gavene, men ser på sporingsnummeret at den nå er ankommet Norge, så da går det bra. Var en gave der det ikke hadde vært spesielt kjekt å kjøpe erstatningsgave siden jeg ikke har bruk for gaven selv.

Planen er at jeg skal handle inn mat i morgen, huset skal ryddes og vaskes på fredag, treet skal opp på lørdag og vi skal få byttet litt gaver på søndag. Da har jeg mandagen til siste finpussen og forberedelser.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 14:26   #492
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg har landet mykt og godt i nysnø på fjellet. Dro oppover i går, og nå koser vi oss, hunden og jeg, i julepyntet hytte. Alt er under kontroll og resten av familien kommer oppover i løpet av helga. Deilig med noen dager alene før julegjestene ankommer, masse strikking og lydbøker, avbrutt av turer ut i vinterlandskapet til hundens store begeistring.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 14:27   #493
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg har landet mykt og godt i nysnø på fjellet. Dro oppover i går, og nå koser vi oss, hunden og jeg, i julepyntet hytte. Alt er under kontroll og resten av familien kommer oppover i løpet av helga. Deilig med noen dager alene før julegjestene ankommer, masse strikking og lydbøker, avbrutt av turer ut i vinterlandskapet til hundens store begeistring.

Høres utrolig deilig ut. Nyt!

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 14:44   #494
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg nyter til fulle! Tusler rundt i ullundertøy og mumser akkurat nå.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 14:49   #495
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg er glad for alt som er gjort. Basert på det første drøye døgnet med valp i hus ser jeg ikke for meg at det blir gjort så mye mer i år.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 14:49   #496
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Jeg eier ikke julestemning.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 15:01   #497
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.675
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Der kom den siste gaven dettende også gitt, bok bestilt på "Klikk og hent" for ei uke siden, gave fra ungene til mannen. Nå er alt av gaver på plass. Mangler noe på innpakking, men har pakket inn en god del også.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 18-12-19 kl 15:15.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 15:06   #498
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.911
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Nå har jeg bare to gaver igjen å kjøpe, og jeg vet hva jeg skal kjøpe. Må bare gidde å dra til de to butikkene. Fikk litt julestemning av å være i Operaen i går. Vi så Hans og Grete. På lørdag skal vi se Nøtteknekkeren, og da er det jul.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 15:13   #499
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.034
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg hentet siste pakke i dag tidlig. Dvs har en gave i manko da den ikke kommer inn til butikk i tide. Kunne ha kjøpt noe annet å gi det som ikke kommer i bursdagsgave, men det er samme problem der. Ikke klarer jeg å finne på noe smått som en slags erstatning heller.

Ikke mye julestemning her heller, trøtt

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-12-19, 17:03   #500
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.022
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2019

Guri, jeg glemte nesten å koke kjøttrullen! Har invitert på klubb på fredag, og da må jeg ha skikkelig kraft for at den skal bli god. Kunne blitt katastrofe!

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no