Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-18, 22:24   #481
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.667
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Fått kjøpt en julegave til i dag, så den skal sendes i morgen. Mangler fortsatt noen, men føler jeg har god tid.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 22:35   #482
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.055
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi fikk endelig tatt bilder og bestilt julekort i går. Må plotte det inn i kalender for neste år mye tidligere. Og jeg har begynt på sygavene. Gaven til eldste er på postkontoret.
Mangler egentlig bare gave til minsten.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-12-18, 22:52   #483
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.058
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

I dag har jeg bakt julebrød (brukte tangzhongmetoden, det anbefales!) og jeg er aldeles stappmett siden jeg ikke har klart å la være å ta meg et stykke julebrød med smør på flere ganger i løpet av kvelden.

Nå har jeg fått pakket inn julegavene til de ansatte i barnehagen (sjokoladetrøfler). Litt vemodig at det er siste gang jeg gjør det.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-18, 14:46   #484
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.058
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Denne helgen starter det store juleavslutningskjøret. Speideravslutning på søndag, håndballavslutning på mandag, juleavslutning for femte trinn på tirsdag, juleavslutning for andre trinn på onsdag, Luciafrokost i barnehagen på torsdag, taekwondoavslutning på fredag. Legg til at mellomste skal i bursdag i ettermiddag og at eldste skal i bursdag i morgen samt har overnattingsbesøk i natt så er den uken fullkommen. Men etter neste fredag er det bare én ting igjen på programmet før jul og det er teater mandagen etter.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-18, 15:11   #485
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.370
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2018

I går fikk jeg endelig starte på julekakene, laget cookies og brente mandler. Planen er å fortsette i morgen.

Ellers så er jeg godt i gang med, gavene men mangler noe til egne barn og mann. De har jo selvsagt det de trenger og mere til, og lite ønsker, spesielt guttene. Mye lettere til datteren vår.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-12-18, 16:03   #486
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Omtrent ferdig med alle gaver og har begynt å pakke inn. Det er så koselig!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-18, 21:38   #487
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.667
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

En gave til unnagjort i ettermiddag og fikk kjøpt rammer til bilder. De blir også gaver.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-18, 21:41   #488
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.946
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har igjen å kjøpe til mamma og pappa, og til den ene broren min og kone. Men jeg vet hva jeg skal kjøpe til alle, så det er bare å få gjort det.

Vi må begynne å tenke litt på mat, har ikke kjøpt inn noe. Vi skal være i en leilighet på fjellet, og kommer ikke opp dit før lille julaften. Må ha med oss det meste, noe får vi sikkert kjøpt i nærheten også. Men ikke hovedgreier liksom.

Ellers så er det å rette mattetentamen en stor del av min oppkjøring mot jul, så det er jeg godt i gang med. Regner med å gjøre meg ferdig med det i løpet av helga.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-18, 21:55   #489
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.144
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg er ferdig med to pakker; svigerdatter og mann. Jeg har tusen igjen.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-18, 21:59   #490
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15.058
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Mat har vi bare såvidt begynt å handle inn. Mye kan ikke handles inn før siste uken uansett. Jeg og en venninne tok en spontan søndagstur til Sverige for et par uker siden og da kjøpte jeg bl.a. brus og alt av julegodteri. Ribba ble kjøpt denne uken og ligger i fryseren, alle ingredienser til julebakst samt diverse spekemat har vi også handlet og klok av skade med tanke på fjorårets idiotiske priskrig og medfølgende tomme hyller har jeg grøtris klart.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-18, 22:38   #491
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.667
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Mat har jeg ikke tenkt på enda, men vi skal bort julaften.

På jobb er det hektiske tider, likt som i fjor og året før. Kontrakter forhandles, ordrene må inn sånn i ellevte time. I verste fall får jeg jobbe noen timer på kveldstid neste uke.

Det viktigste nå er å få bakt litt, skrevet noen julekort ( i år har jeg ikke bestilt, bruker kort kjøpt i London i fjor) og få ryddet litt her og der. De siste gavene kan nok kjøpes i byen en dag, må bare få en oversikt i morgen.

Søndag kveld skal jeg på adventskonsert i vår lokale kirke. Det blir nok
fint.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-18, 22:56   #492
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.144
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har, for aller første gang, bakt serinerkranser i dag. Det tok helt seriøst 20 minutter, og de var gode.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-18, 23:00   #493
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.667
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har, for aller første gang, bakt serinerkranser i dag. Det tok helt seriøst 20 minutter, og de var gode.

Høres godt ut! Jeg pleier å bake serinakaker. Det får bli på søndag. Kanskje rekker jeg krumkaker og. Det går fort.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-18, 00:04   #494
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har gått ned for telling med noe stoffskiftetull (Graves sykdom), så lista legges bare lavere og lavere. Har fått medisin, så satser på å føle meg bedre til jul. Gaver som skal ut av huset er ferdige, med unntak av gave til min yngste bror, men det er godt mulig han får gavekort (jfr nevnte lave list). Baking outsourcer jeg i størst mulig grad til 18-åringen, når hun er ferdig med julekonserter og heldagsprøver. Mannen vasker. Jeg fokuserer på å se adventsserier, lese Snøsøsteren og gjennomføre aktivitetskalender med 8-åringen + gå tur med hunden. Og så skal jeg til frisøren og på sykehuset. Det holder just nu, når jeg ikke sover om nettene. Men det blir jul. (Sa hun med skingrende røst, og med et lite snev av overbevisning ...)

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-18, 00:12   #495
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.849
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

God bedring ming!

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-18, 00:40   #496
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Juletråden 2018

Her er vi litt etter planen. Skal se om jeg finner adventstjerna i morgen og adventkalenderne til barna. De har fått pakker, men de har ikke vært på kalenderen. Jeg har kjøpt tre svibler og en amaryllis så vi har da noe. De blomstrer allerede. Liker å la de komme før jul så kan vi kjøpe nye nærmer julaften.

I år reiser vi på ferie 20.desember og blir borte 2 uker. Debatterer om vi skal finne frem julepynten i år eller la være. Blir jo egentlig bare styr, men kanskje vi finner frem juletreet for minste sin skyld. Vi har plastjuletre så det blir ikke noe problem å levne det i stua.

På pakkefronten er jeg foran skjema. Mangler 2 gaver og de tror jeg at jeg klarer å ordne i morgen. Dessuten bruker vi å lage kalendere, men de er ikke bestilt. Kanskje det skjer i morgen. Julekort tror jeg ikke det blir i år.

Baking har jeg ikke tenkt på, men kanskje jeg får tak i litt ferdig pepperkakedeig som minste kan styre med i helga.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-18, 00:46   #497
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.849
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har eksamen i morgen, og etterpå reiser jeg med tog på besøk til mamma. Der treffer jeg også begge søstrene mine. Har klart alle gavene som skal den veien, unntatt to. Så de to gavene har jeg planer om å skaffe i løpet av de ca 2,5 timene mellom eksamen og togavgang. Klarer jeg ikke å finne noe så får jeg heller ettersende i posten.

Vi skal spise rakfisk og kose oss, og forhåpentligvis få litt julestemning.

Og så kan jeg gå videre med juleforberedelser for fullt, omsider, når eksamen er tilbakelagt.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 08-12-18 kl 00:54.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-18, 10:39   #498
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.974
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

God bedring Ming, og lykke til med eksamen My.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-12-18, 15:43   #499
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.055
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2018

God bedring, Ming og lykke til, My!

Både fotoboka og eldste sin gave er nå i hus. Må bare få julekortene så jeg får sendt det siste lille til brodern og samboeren.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-12-18, 16:00   #500
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.219
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

God bedring Ming, håper det stabiliserer seg raskt hos deg. Er på min 8.mnd med samme skiten og jul blir det, i aldeles nedskalert stil.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no