Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-12, 15:32   #1
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Mannen må jo være lettere retardert!? HAN er skuffet? Han burde gått på rommet sitt og skammet seg resten av livet, spør du meg...

Ja, det er nesten så jeg ikke tror det er mulig. Og så det gliset hans.. Fortsatt?! :grøss:

Gammel 13-10-12, 15:22   #2
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenk at byrået E. Hartmann leder (og er medeier i) har laget kampanjer for Barne, Ungdom og familiedirektoratet for rekruttering av nye fosterhjem, samt kampanjer for Støttesenter mot incest. Samtidig som hun fisker og spionerer på et barns FB-konto. Pengen rår ja.

emm er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 15:27   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med deg, Pelen. Det har jo vært diskutert før, men hadde RØ vært ordfører for FrP, er jeg helt overbevist om at han hadde vært behandlet helt, helt annerledes av media.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 15:31   #4
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg er enig med deg, Pelen. Det har jo vært diskutert før, men hadde RØ vært ordfører for FrP, er jeg helt overbevist om at han hadde vært behandlet helt, helt annerledes av media.

Helt enig. Også i det kie skriver der.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 15:54   #5
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner godt at han velger å smile litt sånn godslig i media, jeg. Jeg er ganske sikker på at mange blir forferdet over det de hører og leser, men så ser de en blid bamse med glimt i øyet opptre som om han er på en eller annen snorklippeseanse og blir forvirret. Eller at det kræsjer med hva de ser for seg at en overgriper ser ut som og dermed er mer villige til å avfeie ting som har kommet frem i retten. "Han der? Næsj. Han kan da vel ikke gjøre en flue fortred? Se så hyggelig han ser ut, da!"

Når denne strategien funker så bra ellers tipper jeg den til en viss grad vil funke i det offentlige også. Dessverre. Det er ikke småting folk velger å se en annen vei med ellers heller. Herlighet. Folk har jo til og med klart å ferske overgriper med eget barn og allikevel overtalt seg selv til å tenke de så feil, "for h*n er jo så hyggelig".

Skumle greier.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 15:59   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Jeg skjønner godt at han velger å smile litt sånn godslig i media, jeg. Jeg er ganske sikker på at mange blir forferdet over det de hører og leser, men så ser de en blid bamse med glimt i øyet opptre som om han er på en eller annen snorklippeseanse og blir forvirret. Eller at det kræsjer med hva de ser for seg at en overgriper ser ut som og dermed er mer villige til å avfeie ting som har kommet frem i retten. "Han der? Næsj. Han kan da vel ikke gjøre en flue fortred? Se så hyggelig han ser ut, da!"

Når denne strategien funker så bra ellers tipper jeg den til en viss grad vil funke i det offentlige også. Dessverre. Det er ikke småting folk velger å se en annen vei med ellers heller. Herlighet. Folk har jo til og med klart å ferske overgriper med eget barn og allikevel overtalt seg selv til å tenke de så feil, "for h*n er jo så hyggelig".

Skumle greier.

Han ser jo riktig ekkel ut synes jeg, og det tenkte jeg første gang jeg så han. Men jeg skjønner elles veldig godt tankegangen din, dessverre.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 17:54   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fascinerende:

- Det var hun som startet det, hun maste og maste, sa Øygard. Dette var et poeng han kom tilbake til flere ganger i løpet av fredagen.

Øygard forklarte at hans ønske med Skype-utvekslingen var å skape en «frisone». Et sted jenta kunne føle seg trygg i en vanskelig hverdag. Han legger vekt på at jenta hadde det tøft på hjemmefronten særlig med mor. Og han hadde samtidig observert at jenta hadde utviklet en språkbruk, og et forhold til seksualitet, som var uvanlig.

- Jeg ville se hvor grensene hennes gikk, men ser i ettertid at det ikke var mitt ansvar.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 17:57   #8
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilken galakse lever han i egentlig?

Gammel 13-10-12, 20:47   #9
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Hvilken galakse lever han i egentlig?

Denne, desverre.

Gammel 13-10-12, 22:51   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

...

Sist redigert av Slettet bruker : 29-10-12 kl 23:59.

Gammel 13-10-12, 17:56   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Ja, alle fjortenåringer som har det litt vanskelig trenger vel en frisone der en kan sitte og kle av seg og prate dirty med en slesk femtiåring.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 17:59   #12
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes hele fyren virker litt... mentalt begrenset.

Minty er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 18:00   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er åpenbart tøffe tak for vennene til jenta også:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/h...land/1.8357246

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 18:01   #14
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper han googler seg selv og finner denne tåden.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 19:24   #15
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Jeg håper hele bygda leser denne tråden.

Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 19:25   #16
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er definitivt mange som hadde hatt godt av å lese denne.

Gammel 13-10-12, 19:31   #17
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper virkelig vennene hans, om det er Stoltenberg eller andre, tar kontakt med ham og understreker at han må slutte å legge ansvaret på jenta. At det eneste han kan gjøre nå for å redde siste rest av ære - og vennskap - er å fortelle alt og ta alt ansvar for det som har skjedd. At de forventer at han gjør dette, ellers bryter de med ham.

Gammel 13-10-12, 19:36   #18
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg syns Stoltenberg kan ta seg en tur på skolen til denne jenta og snakke med klassen hennes jeg, for å være helt ærlig. Såpass kan han faktisk gjøre her. Han har latt seg bruke som verktøy for en overgriper - det er hevet over enhver tvil at denne jenta har stått i et helvete og at Stoltenbergs støtte til overgriperen har vært en belastning - han kan ta ansvar for akkurat det. For eksempel på mandag.

Gammel 13-10-12, 19:41   #19
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.

Jeg syns Stoltenberg kan ta seg en tur på skolen til denne jenta og snakke med klassen hennes jeg, for å være helt ærlig. Såpass kan han faktisk gjøre her. Han har latt seg bruke som verktøy for en overgriper - det er hevet over enhver tvil at denne jenta har stått i et helvete og at Stoltenbergs støtte til overgriperen har vært en belastning - han kan ta ansvar for akkurat det. For eksempel på mandag.

God tanke, men det blir vel feil mens rettssaken pågår. Men jeg synes faktisk han burde vitnet om middagen hos ham, og ikke minst om denne middagen jenta ikke kom til var hun ment å være der, hadde statsministeren tenkt å invitere klassen hennes på besøk, eller var dette mere sprøyt

Maz er ikke aktiv  
Gammel 13-10-12, 19:45   #20
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Men har Stoltenberg virkelig gitt noe støtte til ordføreren etter at saken ble kjent?

At det kommer frem i retten at ordføreren har sagt at Jens Stoltenberg skulle invitere klassen til SMK trenger det jo ikke være noe hold i?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.