Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #12

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-22, 11:26   #1
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #12

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Har dere litt større balkonger, dere som blir "overfalt" på Change?

Mhmm, plass til et orkester.

Gammel 08-11-22, 12:53   #2
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos konseptet, så var jeg innom en kul og særegen klesbutikk her om dagen og kjøpte noe til tenåring. Mens jeg ventet på at det ble pakket inn (hun tilbød seg! og trengte åpenbart trening så sakte som det gikk, men jeg hadde god tid), så ble jeg spurt om jeg kjente til konseptet deres.
Merket meg at alle nye kunder som kom inn, ble spurt om dette (av den andre ansatte, "min" var jo opptatt med innpakkingspapiret).

Mulig det er trendy med konsept for tida.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 08-11-22, 13:32   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, har fått spørsmålet hos Rituals også. Om jeg er kjent med konseptet deres. Mens den ansatte trippet etter meg gjennom butikken med et brett, og lurte på om jeg ville ha te.

Gammel 08-11-22, 13:48   #4
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Hva ville dere hatt som konsekvens hvis deres tenåring hadde herjet med venner på skolen og tross gjentatt tilsnakk fortsatt til de knuste et lysstoffrør?

Gammel 08-11-22, 14:04   #5
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke noe annet enn normalt tilsnakk, også latt det være opp til skolen å iverksette en eller annen passende konsekvens, siden det var på skolen det skjedde. Antar tenåringen selv forstod at det ikke var så lurt, siden lysstoffrøret knuste, og ikke trenger ytterligere utdyping.

Gammel 08-11-22, 14:07   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

+1 på Mys metode.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 08-11-22, 14:09   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis tenåringen har midler, så er det jo ikke utenkelig å betale for skaden, men det kan jo skape mer mikk for skolen enn det er verdt for dem.

Her hadde konsekvensen vært Sur Mamma. Det inkluderer en solid dose av min spesialitet: Giftig sarkasme, og er ganske effektivt.

Gammel 08-11-22, 14:13   #8
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Takk for svar. Sur mamma og alvorsprat er ikke til å unngå. Nevnte tenåring har aldri skapt trøbbel før men nå i høst har det vært mye ombygging i det hodet.

Gammel 08-11-22, 14:15   #9
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvis tenåringen har midler, så er det jo ikke utenkelig å betale for skaden, men det kan jo skape mer mikk for skolen enn det er verdt for dem.

Her hadde konsekvensen vært Sur Mamma. Det inkluderer en solid dose av min spesialitet: Giftig sarkasme, og er ganske effektivt.

Hvis tenåringen skal betale for skaden så er det nesten skolen som må kreve det. Noe jeg aldri kan forestille meg at de har anledning til å gjøre, i offentlig skole. I alle fall ikke når det er snakk om uhell (selv om uhellet skyldtes at ungdommene ikke rettet seg etter beskjed), og ikke direkte og bevisst hærverk.

Eventuelle andre økonomiske konsekvenser, som å bruke tilsvarende sum penger på noe annet (f.eks bidrag til klassekasse eller innbetaling til en ideell organisasjon eller annet som kan gå "utenom systemet"), må i tilfelle være i samråd med skolen.

Gammel 08-11-22, 18:24   #10
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hvis tenåringen skal betale for skaden så er det nesten skolen som må kreve det. Noe jeg aldri kan forestille meg at de har anledning til å gjøre, i offentlig skole. I alle fall ikke når det er snakk om uhell (selv om uhellet skyldtes at ungdommene ikke rettet seg etter beskjed), og ikke direkte og bevisst hærverk.

Eventuelle andre økonomiske konsekvenser, som å bruke tilsvarende sum penger på noe annet (f.eks bidrag til klassekasse eller innbetaling til en ideell organisasjon eller annet som kan gå "utenom systemet"), må i tilfelle være i samråd med skolen.

Mulig det ikke har anledning til det, men det be gjort her da lokket til et spill ble ødelagt , var i første klasse og en blant ble stukket gjennom lokket.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 08-11-22, 14:25   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blomst til vaktmesteren, kanskje.

Men det ER mye rart som foregår i skallen deres nå, og konsekvenstenkningen er definitivt nede for telling der en periode. Min ellers stødige eldstemann, da han var rundt 15, gikk inn i stua med et sånt pizzafat som kan snurre rundt, bærende på en hånd, med en oppskåret grandis oppå. Og jeg SÅ tanken lande i hodet hans: "Hm. Dette fatet kan jo SNURRE rundt! Snedig!", og 1 sekund etter så så jeg ham sette i gang en skikkelig SPINN på fatet. Pizza på alle fire vegger.

Litt som han stakkars 16-åringen som i et innfall spratt opp og hang i takkonstruksjonen på McDonalds i Trondheim, og så ramlet taket ned (pga. feilkonstruksjon, det skal visst tåle et sånt innfall. )

Han beskrev så nydelig sin egen tankeprosess (eller mangel på sådan):

Sitat:

Han var på McDonald's med vennegjengen, og skulle til å dra.

– Jeg tok tak i et gelender og løftet meg opp. Jeg tenkte overhodet ikke over at jeg gjorde det, og jeg hadde ingen tanker om å dingle i taket. Jeg holdt tak i treverket som henger ned fra taket.

Kort tid etterpå hørte han et stort dunk. Da løsnet takkonstruksjonen og smalt i gulvet.

– Det var et sjokk. Jeg hørte at kompisen min hadde det veldig vondt, så jeg var skikkelig bekymret for han. Det var først da jeg ble klar over at jeg hadde holdt meg fast. Jeg tenkte «Oh shit!».

https://www.nrk.no/trondelag/gutt-ha...ned-1.15678141

Gammel 08-11-22, 14:30   #12
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ler meg i hel av sønn med pizzafat. Og stakkars 16-åring!

Her kan vi skilte med bruk av blender uten å sette på lokket. Det er også ganske morsomt for veggene rundt. :gals:

Gammel 08-11-22, 14:40   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Ler meg i hel av sønn med pizzafat.

Nå får han lov til å jobbe med granater og eksplosiver på fulltid, så det har årnet seg.

Gammel 08-11-22, 14:40   #14
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Standard

Nå får han lov til å jobbe med granater og eksplosiver på fulltid, så det har årnet seg.

Gammel 08-11-22, 14:57   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ombygging i hodet fullført, mao

Vi er på vei inn i denne ombyggingsfasen, eldste er 14 så vi er 2 år inn i de 14 åra i strekk med tenåringer i hus. Store deler av den tiden skal det vel være en eller flere under ombygging... Egentlig ikke merket så mye til DET enda , men nevnte 14 åring her et ekstremt behov for å fikle med noe mens han spiser, for tiden. Klikke med en penn, plukke på servietter... vi plasserte en spinner som dukket opp fra glemselen ved siden av plassen hans, så nå knekker det ikke så mye annet i alle fall, den tåler at han helt uten å tenke over det bre må fikle med noe. Så får vi være glad til at han ikke henger etter taket...

Gammel 08-11-22, 15:12   #16
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har en "stengt for ombygging" i hus nå, ja. :svett:

Den av ungene som egentlig er den som har lest rommet best, glemmer nå alt med en gang. Og blir månebedotten over at jeg - nok en kveld - blir oppgitt over at han girer opp hunden til å løpe rundt og rundt sent på kvelden. For så å gjøre akkurat det samme neste kveld. Rinse and repeat.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 08-11-22, 15:29   #17
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det gjør ofte det.

Men det var så levende beskrevet at jeg så det for meg. Trengte en latter, så takk!

Gammel 08-11-22, 18:03   #18
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Håper virkelig det.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 08-11-22, 14:30   #19
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Standard

Her hjemme går det mest i et voldsomt ROT over alt grunnet nyoppstått glemsel når det gjelder å rydde opp etter seg, samt å være ute i siste liten og vel så det til absolutt alt.

Å ikke høre etter ved tilsnakk og herje så voldsomt på SKOLEN er jo bare ikke aktuelt. Det er kanskje like greit at jeg har tid til å roe ned gruffet før skolen er over. Og så bør jeg kanskje over i såpekassetråden siden jeg føler behov for å bruke stor skrift.

Gammel 08-11-22, 14:40   #20
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Mitt gruff er at varmekablene på badet slår ut på jordfeilbryteren. Kablene er nå skrudd av, og badet er iskaldt (vi har ingen andre varmekilder der inne). Elektriker kommer ikke før om en uke.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.