|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeDet med hvor en setter grensene for hva som er ok (Litt juks er greit) tror jeg ofte er ganske så miljøavhengig. For noen år siden var det flere i slekta som benyttet en vaskehjelp som arbeidet svart. (Skulle gjerne gjort det hvitt, men da blir det for dyrt vet du..) Jeg fikk spørsmål om ikke vi også ville leie inn henne, og da sa jeg jo hva jeg mente om den slags. Responsen ble snurting, og en nær slektning dro inn at jeg var jo ikke noe bedre da jeg tok gulvvasken hos bestemor da jeg gikk på ungdomsskolen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ctrl+z
|
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeInntrykket for oss andre blir jo da at de har så viktige posisjoner og jobber at det skulle bare mangle at de tok noen snarveier.
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeOg så tror jeg at Nokon har rett i sine tanker rundt hvem som når til topps i politikken - og på andre samfunnsområder, selv om det ikke gjelder alle, så gjelder det absolutt noen.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
Ser Mimir Kristiansson er inne på «mastersyken», særleg i Kjerkhol sitt tilfelle. Det er og ei plausibel forklaring.
|
|
|
|
#5 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeJeg ser ikke noen stor forskjell på å jukse på masteren og å jukse med pendlerleilighet. Eller skatt. Eller andre handlinger diverse regjeringsmedlemmer er tatt på fersken i å utføre. Juks og utnytting er juks og utnytting. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeSkal ikke se bort ifra at det er litt "moral licensing" ute og går også, i eget selvbilde er man et så godt og edelt menneseke (type: jeg ofrer meg selv og min tid for politikken) at man tillater seg selv å være umoralsk på noen områder i livet. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeJeg tror det med mastersyken kan være reelt. "Jeg er så aktiv i politikken har jeg har ikke tid til å skrive en god masteroppgave, litt snarveier må da være lov når man jobber for landet og det hadde vært så digg å ha en master å slå i bordet med, jeg er da ingen broiler!" Noe sånt.
|
|
|
#8 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeFra FB:
|
|
|
#9 |
|
rakkarpus
|
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeGårsdagen forklaring gikk ut på at det er en redigeringsfeil. De tenkte opprinnelig å sammenligne deres og en annen oppgave, ombestemte seg og glemte å slette.
|
|
|
#10 |
|
geskjeftig
|
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten Moe
Det er iallfall en unnskyldning jeg har hørt før.
|
|
|
#11 |
|
geskjeftig
|
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeKunnskapsnivået om plagiat er jevnt over lavt i befolkningen, så det er ikke spesielt rart med plagiat i masteroppgaver. Det som er rart, at den glapp gjennom sensur, det finnes verktøy for å sjekke.
I like big books and I cannot lie. Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11 Sist redigert av Luftslottet : 22-01-24 kl 11:24. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
fri
|
Ja, hvis dette var så alvorlig, og så lett å finne ut via diverse AI-søkefunksjoner, så er det veldig merkelig at oppgaven gikk gjennom sensuren når den er så ny. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
ctrl+z
|
Det er vel ikke uvanlig. I mitt fag vil det nok være litt rart å ikke henvise til andres funn, men da selvsagt med riktig henvisning.
|
|
|
#15 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Å sammenligne resultat fra egne undersøkelser med resultat av tidligere arbeid, kanskje med ulike metoder eller et annet utvalg, er i høyeste grad aktuelt ja, innenfor mange områder.
|
|
|
#16 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Ja. En viktig del av å skrive på masternivå, er å sette seg inn i - og helst bygge videre på annen forskning på området sitt.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#17 |
|
rakkarpus
|
Trodde det var mer vanlig og anerkjennende å sammenligne/drøfte med forskning på høyere nivå, og at det ikke var så vanlig å referere til andre masteroppgaver i masteroppgaver.
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeSå denne delt fra en kjenning på FB. Nå er vedkommende kjenning en sånn AP-fantast som er helhjertet deler alt som PR-apparatet til AP forer hen med, så en klype eller to med salt her, men den som har skrevet dette var først kritisk, men har ombestemt seg.
Han her som skriver: https://www.facebook.com/thomas.laudal
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Solbrillene til Moxnes, vennene til Trettebergstuen og aksjene til Borten MoeFøler virkelig jeg var på tryggere grunn da det handlet om innsidehandel og trading, gitt.
|
![]() |
|
|