Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag? #20

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-26, 22:46   #481
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #20

Skitur i dag, kom meg fra jobb litt tidlig slik at jeg fikk med meg solnedgangen og en times tur før det ble mørkt. Magisk! (Og kaldt).

Gammel 07-01-26, 23:28   #482
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Fin kveldstur.

Gammel 08-01-26, 00:29   #483
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At jeg (eller rettere sagt eldstejenta) fant igjen gavkortet med verdi på over 2000 kr, som jeg fikk som avskjedsgave fra kollegaene i min gamle jobb, da jeg sluttet rett før jul. Hadde havnet med jentungens ting i farta under juleryddekaoset, og nå, da jeg ville se om jeg fant noe å bruke det på, kunne jeg ikke finne det noe sted. Var redd det hadde havnet i søpla med alt gavepapiret, men det hadde det heldigvis ikke.

Gammel 08-01-26, 17:57   #484
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et sted i Tyskland, så finnes et "sanctuary", der de redder vær som nekter å parre seg med søyer (visstnok er 8% av sauer homofile, 22% bifile), og som da ville blitt slaktet. De får være sammen med hverandre på grønne enger, og ullen brukes til å lage diverse kleskolleksjoner som selges til inntekt for LBGTQ+-greier.

De heter ting som Madonna og Gucci.

En fjollete ting som sikkert ikke redder verden, men det gjorde meg likevel glad.

Kilde: Random side på internettet. Jeg vil foretrekke om ingen fact checker.

Gammel 08-01-26, 17:58   #485
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Et sted i Tyskland, så finnes et "sanctuary", der de redder vær som nekter å parre seg med søyer (visstnok er 8% av sauer homofile, 22% bifile), og som da ville blitt slaktet. De får være sammen med hverandre på grønne enger, og ullen brukes til å lage diverse kleskolleksjoner som selges til inntekt for LBGTQ+-greier.

De heter ting som Madonna og Gucci.

En fjollete ting som sikkert ikke redder verden, men det gjorde meg likevel glad.

Kilde: Random side på internettet. Jeg vil foretrekke om ingen fact checker.

Dette!

Gammel 08-01-26, 18:40   #486
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Nydelig vintervær.

Gammel 08-01-26, 20:50   #487
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg har pakket og er klar for Londontur i morgen. Snooker selvsagt, masters i Ally Pally. Vi blir der i en drøy uke. Helten vet å gi meg gaver jeg setter stor pris på.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-26, 22:49   #488
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Akkurat kommet inn etter kveldstur med hunden, var skikkelig magisk ute med knitrende snø, snøkrystaller som glitret og i det hele tatt skikkelig eventyraktig.

Gammel 11-01-26, 22:56   #489
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Tur i dag. Bitende iskaldt og jeg gikk et sted uten sol, men fortsatt magisk fint.

Gammel 11-01-26, 22:58   #490
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Allsang på Nye Hjorten teater med Klaus Sonstad og Julie Dahle Aagård!

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-26, 02:13   #491
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Vi er i London og er pulikum på Masters 2026 i snooker på Ally Pally/Alexandra Palace og det er så mange gode spiseplasser rundt der vi bor denne uken. Gåturen mellom der vi bor og der vi skal heie er fin og lang nok. Og buss er et reellt alternativ. Vi koser oss.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-26, 13:06   #492
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At jeg ei uke inn i ny jobb, etter å ha fått innføring i prosjektene jeg er tenkt å skulle delta i, føler meg stadig sikrere på at jeg har kommet til riktig sted.

Gammel 12-01-26, 13:27   #493
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Så godt å høre, My.

En frisk tur ute.

Gammel 12-01-26, 13:39   #494
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Så flott, My!

Lørdag var jeg på treningssenteret. Da hadde jeg ikke vært på treningssenteret siden forrige lørdag, en uke altså. Vanligvis har jeg, pga smerter, følt at jeg "må" trene 2-3 ganger i uka. Denne uka følte jeg ikke det. Litt som om man går rundt med en rygg som virker og ikke gir smerter, har nesten følt meg "frisk". Første gang på lenge, flere år, at jeg har følt noe slikt. Selv om man har diagnoser trenger det ikke bety at man automatisk blir verre! Har tatt opp en 7-8 ryggøvelser fra et rehabiliteringsopphold jeg deltok på for 20 år siden som jeg gjør daglig, sikkert det som har mye å si.

Gammel 12-01-26, 14:26   #495
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At det fungerte å sykle, selv med snø og sprengkulde! Sykkelen har vært og fått ny motor, så jeg har ikke fått virkelig testet ut vintersyklingen før i dag. Spent på hjemveien, siden det snør tett nå.

Gammel 12-01-26, 14:32   #496
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Og så er jeg glad for at jeg var vrang med alarmselskapet, som ville ha betalt for å bytte ut et utstyr hjemme, pga. oppgraderingsbehov hos seg (2G?). Det syns jeg var urimelig, så jeg sa at hvis jeg uansett skulle til og betale en engangskostnad og ha folk hjem til å bytte ting, så kunne jeg like godt sjekke med andre leverandører med det samme, og vips, så var det gratis.

Gammel 12-01-26, 15:41   #497
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra jobba, Polyanna!

Så fint å lese, My!

Jeg er veldig glad for storryddingen vi hadde i går i forbindelse med at jula ble ryddet vekk.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-26, 19:30   #498
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Vi har vært på besøk på landbruksskolen med Lillesøster. Det var vanskelig å komme seg dit, men hun greide det.
Å hilse da vi kom var umulig. Men da vi kom inn i rommet til smådyrene, så begynte jenta å snakke med de to voksne som var med.
Og da vi satt på klasserommet etterpå, viste hun de bilder av dyrene, og snakket og fortalte om dyrene, mens hun koste med hunden til hun ene som bruker å være på skolen.

De kan legge opp et opplegg som er skreddersydd Lillesøster. Smådyr, kanskje litt hest hvis hun vil, hundetrening, matlaging, sying, foto kan de få brukt og i det hele tatt.

Lillesøster vil søke. Og jeg er villig til å sette himmel og jord i bevegelse hvis hun ikke får komme inn der til høsten. I fjor nikket og smilte vi da hun kom inn på tredje ønsket. Det skulle vi aldri ha gjort. Må hun gå der hun er ett år til, så mister vi henne totalt. Kan vi få henne på landbruksskolen, kan hun faktisk få gjennomført matte, norsk, engelsk og gym også. Det får hun ikke der hun er nå.

Så jeg krysser fingrene og gjør meg klar for å ta i bruk alt jeg har av argumentasjoner.

Men jeg er veldig glad for å se at hun ganske fort viste hvem hun er, og at det å være rundt dyr hadde den virkningen jeg trodde.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-26, 11:52   #499
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

På SATS: Vi lå fire tilfeldige folk på rad på hver vår benk ved manualene, og alle holdt tilfeldigvis på med brystpress med manualer. En med 1 kg manualer, en med 15, en med 25 og en med 35. Stort spenn i alder og, åpenbart, styrke, men alle jobbet med sitt, og av en eller annen grunn syns jeg det var veldig fint.

Jeg syns også alltid det er veldig fint å se gutter og menn og gubber som trener sammen, to og to, mens de går og småprater. Man hører små fliker av samtaler, og de snakker om jenter, skole, helse, koner, vennskap, alderdom, livet og andre ting, og jeg syns det er fint. Det har virkelig skjedd noe med hvordan menn kommuniserer om viktige ting, syns jeg.

Gammel 13-01-26, 12:08   #500
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

På SATS: Vi lå fire tilfeldige folk på rad på hver vår benk ved manualene, og alle holdt tilfeldigvis på med brystpress med manualer. En med 1 kg manualer, en med 15, en med 25 og en med 35. Stort spenn i alder og, åpenbart, styrke, men alle jobbet med sitt, og av en eller annen grunn syns jeg det var veldig fint.

Jeg syns også alltid det er veldig fint å se gutter og menn og gubber som trener sammen, to og to, mens de går og småprater. Man hører små fliker av samtaler, og de snakker om jenter, skole, helse, koner, vennskap, alderdom, livet og andre ting, og jeg syns det er fint. Det har virkelig skjedd noe med hvordan menn kommuniserer om viktige ting, syns jeg.

Ja, dette får meg til å tenke på en samtale jeg overhørte mellom to menn (ca 50-60 år) på jobb nylig.

Mann1: Hei, hvordan går det? Det er lenge siden jeg har sett deg delta i den felles kaffepausen?
Mann2: Ja ... jeg har vært litt ... ute av likevekt i det siste.
Mann1: Har du tid til en kaffe og en prat nå?

Så gikk de og tok en kaffe sammen. Det gjorde meg varm innvendig.

Sist redigert av My : 13-01-26 kl 16:19.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.