Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Skrytetråd II

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-08, 19:21   #481
lille L
Kykkeliky !

Medlem siden: Aug 2008
lille L er litt kul
Standard

Sv: Skrytetråd II

Opprinnelig lagt inn av Spetakkelet, her.

Så herlig, lille L!!!

Tusen takk

Da har jeg fått testet både det å sy i ullfilt og bruke wave sømmen for første gang i dag ! Det var utrolig moro å bruke wave sømmen som effekt ! Jeg har brukt wave sømmen på alle kantene, og ble superfornøyd med resultatet.

Jeg har aldri sydd i ullfilt før, og ville gjerne gjøre min “egen greie”. Så med inspirasjon fra emma-li og pias fra sykroken, sine dikt og skriverier på tøyet, og en vri på alvekjoler, ble denne her til.

Brukte lang tid på å tegne til mønsteret, tenke ut noe “spesielt” som ble denne kina lukkingen i halsen Og så få et litt spesielt personlig preg på den. Så nå… etter denne, tror jeg jaggu meg at jeg har funnet frem til tunika/kjole á la lille L !

Jeg har tegnet mønster slik at denne kan lages som genser også. Tenker å teste det ut en annen dag.

Dette var utrolig gøy ! Navn og “dyrene i afrika” er brodert på. Stammen er sydd med tett sikksakk og bladene er klippet ut av grønn ullfilt og satt på med rettsting. Og knapper til pynt.

Pynten... vers og palme. Sikksakket stammet, knappepynt, brodert vers og navn bakpå, bladene er klippet ut i ullfilt og sydd fast med rettsøm

Wave søm, rullesøm som effekt på alle kantene

Gammel 28-10-08, 19:30   #482
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den var knallfin Lille L!

emm er ikke aktiv  
Gammel 28-10-08, 20:07   #483
lille L
Kykkeliky !

lille L er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Den var knallfin Lille L!

Tusen takk

Gammel 29-10-08, 00:31   #484
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spetakkelet, her.

Og jeg så godt det er en brennmanet LilleLeo, herlig lilla farge på den tunikakjolen også!

Takk for det!

Gammel 29-10-08, 17:21   #485
lille L
Kykkeliky !

lille L er litt kul
Standard

Mer fra meg..

I dag har jeg storkosa meg med denne Denne er laget etter samme mønster som det forrige á la lille L settet, Bukse og Tunika/kjole. Men denne gangen har jeg snudd lukkingen til venstre side. Mest for å se om jeg behersket det

Pynten er et sikksakk påsydd hjerte, bak er hånd og fot er klippet etter lille Ls babyavtrykk og applikert i ullfilt på. Var ikke helt heldig med foten, men men Min hånd og hennes håndtrykk fra i dag, er klippet ut og applikert på foran, ullfilt det også. Wave sømmen er brukt på alle kanter som effekt.

Dette diktet er brodert på :

Det hender du blir lei
fordi jeg er så liten
jeg setter merker alle steder
og gjør deg ganske sliten

Men for hver dag blir jeg større
ja, en dag blir jeg stor
og alle mine avtrykk
blir bare svake spor

Her er mitt lille avtrykk
så du kan huske og forstå
hvor søte hender jeg hadde
den gang de var små.

De to første versene er brodert på bak, og det siste foran

Gammel 29-10-08, 17:48   #486
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Fantastisk LilleL, jeg skjønner jo at jeg bare MÅ ha den broderimaskinen!!!

Den var rett og slett nyyydelig!

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 29-10-08, 18:36   #487
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er intet mindre enn stum av beundring for hva lille L kan trylle med stoff og symaskin. Og tro meg, for denne damen er stumhet et sjeldent virkemiddel. Fantastiske plagg!

Selv er jeg sånn noenlunde kreativ, men dårlig på utførelsesbiten. Skal det bli noe, så må det være enkelt. Er imidlertid godt fornøyd med disse bokstavputene jeg har laget til vesla. Er ferdig med 4 og har 2 igjen, så kan hun stave navnet sitt etter hvert.

På den andre siden er det bra at det tar en stund før hun lærer å stave, for det kan ta tid med de to siste, kjenner jeg meg selv rett...

Gammel 29-10-08, 22:00   #488
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

De var veldig fine Arran!

Gammel 29-10-08, 22:25   #489
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Lille L - du må jo starte opp butikk....!!

Gammel 29-10-08, 23:20   #490
lille L
Kykkeliky !

lille L er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Shamu, her.

Fantastisk LilleL, jeg skjønner jo at jeg bare MÅ ha den broderimaskinen!!!

Den var rett og slett nyyydelig!

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Jeg er intet mindre enn stum av beundring for hva lille L kan trylle med stoff og symaskin. Og tro meg, for denne damen er stumhet et sjeldent virkemiddel. Fantastiske plagg!

Selv er jeg sånn noenlunde kreativ, men dårlig på utførelsesbiten. Skal det bli noe, så må det være enkelt. Er imidlertid godt fornøyd med disse bokstavputene jeg har laget til vesla. Er ferdig med 4 og har 2 igjen, så kan hun stave navnet sitt etter hvert.

På den andre siden er det bra at det tar en stund før hun lærer å stave, for det kan ta tid med de to siste, kjenner jeg meg selv rett...

Takk for det Og superfine puter, friske og flotte farger !!

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Lille L - du må jo starte opp butikk....!!

Tusen takk Driver så smått på

Gammel 01-11-08, 17:45   #491
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

arran, de var kjempefine!

Gammel 01-11-08, 20:10   #492
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Lille L og Arran,
jeg er imponert.

Gammel 04-11-08, 12:52   #493
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Ny vår/høst-pose, bomull inni, mellomriflet cord utenpå:

Gammel 04-11-08, 13:00   #494
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Dere er så fantastisk flinke.
Ikke vits å komme med mine produserte ting.

Gammel 04-11-08, 13:24   #495
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lekker, Lille Leo!

Gammel 04-11-08, 15:07   #496
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Dere er så fantastisk flinke.
Ikke vits å komme med mine produserte ting.

jeg er sikker på at du også har noe å vise fram!
Alle trenger jo ikke å sy / strikke vet du

Gammel 05-11-08, 13:28   #497
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Jeg må legge ut buksene mine her også. Jeg er veldig stolt over å klare å sy bukser, og føler sterkt for å skryte.

Buksemønsteret her var egentlig 1 år, men de ble stoooore. Passet Rusket helt fint.

Jeg har sydd et par til i rød cord fra samme mønster. Rimelig like de fra Plastisock som koster flere hundre kroner.

Og så sydde jeg noen små i frottè (hvilken vei går tøddelen egentlig?). Nesten verre å sy smått enn stort, men stoffet er sånn at småfeil kamufleres.

Gammel 05-11-08, 16:41   #498
Tante Grønn
Alltid motsatt

Tante Grønn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Lille L : Hvis du starter butikk, så skal jeg være en av de første til å handle *lover*. Helt utrolig flotte klær.

Gammel 05-11-08, 22:13   #499
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Åh, utrolig fine ting Rosin! Den første buksen var smashings!

Gammel 06-11-08, 11:45   #500
lille L
Kykkeliky !

lille L er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tante Grønn, her.

Lille L : Hvis du starter butikk, så skal jeg være en av de første til å handle *lover*. Helt utrolig flotte klær.

Så hyggelig sagt !
Jeg driver med stort prosjekt... 15 november er den spennende datoen !

Emneord
strikking

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:17.