|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#481 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Jeg kan jo det, men jeg må endre på den oppskriften også, for jeg vil ha den litt sidere, og klarer ikke helt komme over at jeg rett og slett ikke synes den ser noe fin ut på bildet... den er helst sikkert bedre irl, når den ikke ligger så stramt rundt ungen og sånn, men jeg synes det er et lite flatterende bilde. (Nydelig unge, men kjolen ser ikke ut som en kjole...) så jeg strikker videre på den jeg holder på med. Altså en variant av "lillestakken" eller hva den heter, i myk start-boka. Tror det skal bli bra, når jeg bare klarer få til et eksemplar som ikke er vridd eller på andre måter feilstrikket... Tror dette tredje forsøket er rett så langt, så jeg håper jeg kan fullføre denne. Garnet tåler snart ikke rekkes opp flere ganger tror jeg.
#482 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Ferdig med genseren i hundegarn til junior. |
![]() |
![]() |
#483 |
Bare sær
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Jeg har laget en årskavalkade. Ikke alt, men favorittene.
#484 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hva strikker du nå II?
Men oppskriften er helt annerledes for alle de andre størrelsene enn nyfødt. Jeg strikket stakken i str. 1-2 år, og overstykket i 3-6 måneder, den ble veldig kjole.
#488 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Nå har forsøket på kjole blitt 9-10 cm, all den opprekte tråden er straks strikket på nytt, og noe sier meg at hadde jeg ikke vært på tredje forsøk hadde jeg kommet så langt som jeg kommer denne ferien. (Det viste seg nemlig at det jeg trodde var en pinne str 2,5 som lå i veska, var str 3, og siden kjolen strikkes på 3, men bærstykket skal strikkes på 2,5, så kommer jeg ikke lenger enn det, men det er uansett altså ikke før etter 20 cm i oppskriften, minst 25 da på min, så jeg har jo i alle fall 15 cm igjen, så det blir nok greit, tenker jeg. Oppskriften er i 3-6 mnd, men jeg skal ha den til nyfødt, så muligens krymper jeg den litt inn i overdelen, vi får se.
#489 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor finns oppskrift? Og hva slags garn?
![]() |
#490 |
One of These Days
|
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Jeg strikker i et garn som desverre har gått ut, siden jeg nå mangler garn, nemlig Rowan Scottish Tweed Aran. Det er et tykt og mykt garn. Oppskriften heter Tomten og er laget av Elisabeth Zimmerman. Finnes bla i boka Knitting without Tears som er en utrolig nyttig bok å ha! Koster ikke så mye på amazon. Selve jakka på bildet er en versjon av Jared Flood, eller Brooklyn Tweed som han også kaller seg. |
![]() |
![]() |
#491 |
wizzzard
|
Den var utrulig fin! |
![]() |
![]() |
#492 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Sokker til lillebror, og for første gang med magic loop. I love it! |
![]() |
#494 |
Gjør så godt som jeg kan.
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Strikket ferdig en pulsvante til meg selv i dag og fått lagt opp og strikket vrangborden på nr to. |
![]() |
![]() |
#497 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Jeg er i gang med Nin-skjerf, og for første gang (selv om det er tredje gangen jeg strikker) så strikkes det i Mini Palett. Det er så ukomplisert strikking at jeg kjenner behovet komme for litt mer utfordrende strikking. Så jeg får ta fatt og gjøre ferdig min lange røde jakke tenker jeg... |
![]() |
![]() |
#499 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hva strikker du nå II?Akkurat nå strikker jeg skjerf til Skilpadda og sokker til min mann. |
![]() |
![]() |
#500 |
Bare sær
Du sier noe. I juleferien klarte jeg en hel kjole/tunika til meg selv. Om det blir kjole vet jeg ikke før den er tørr...
|
|