Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-11, 10:03   #501
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

... og det synes jeg er veldig bra. Det er også en god oppsummering av hva tråden egentlig er; ikke en introtråd fra en ny bruker, men et skjult markedsføringsstunt.


Jeg er dessuten litt snurt over manglende entusiasme for min hitling av tråden. Her prøver man å hjelpe til, når trollene svikter. Hmfp.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 10:14   #502
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Du var en årntli' flink hitler, Candy.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 10:22   #503
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Moderatorisk hilsen Toffskij. Du er så naturtro gammelkommunist med den underskriften og den avataren altså.

  Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 10:25   #504
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen



SF, var det en litt sånn hersketeknisk du-er-så-søt-når-du-er-streng-variant?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 11:00   #505
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.



SF, var det en litt sånn hersketeknisk du-er-så-søt-når-du-er-streng-variant?



Det ble da virkelig seende sånn ut? Egentlig var det sånn: Hah! Dødsfett! :gammal Thåstrømfanstemme:

  Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 16:00   #506
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Moderatorisk hilsen Toffskij. Du er så naturtro gammelkommunist med den underskriften og den avataren altså.

"Kjære kamerater.... og alle dere andre".

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:42   #507
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.902
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

We aim to please. :pionerhilsen:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 19:48   #508
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

"Kjære kamerater.... og alle dere andre".

Eller som en venn av meg åpnet sitt innlegg med fra talerstolen under en aldri så liten fløydisputt i et nåværende regjeringsparti: "Kamerater! Også dere som ikke vil være det!"

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 21:58   #509
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Mens vi er inne på temaet vaksiner:

Sitat:

Utbruddet av meslinger i Oslo omfatter nå 11 tilfeller fordelt på seks bydeler. Noen av tilfellene kan settes i klar sammenheng med hverandre og skyldes smitte hos uvaksinerte barn.

(..)

Etter flere tiår med reduksjon av meslinger er barnesykdommen på fremmarsj i Vest-Europa. Årsaken er at alternative miljøer nekter å vaksinere barna, ifølge Verdens helseorganisasjon.

Hentet herfra.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 22:19   #510
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.982
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Siden Venhild ser på tråden nå, er jeg spent på evt. svar.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 22:22   #511
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.263
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Se, DET er urovekkende, Irma!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 22:25   #512
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.822
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Jepp, akkurat det syns jeg er kjempeskummelt, Irma, og derfor jeg får fnatt av hysterikere som ser en konspirasjon bak enhver busk når det kommer til vaksiner.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 08:13   #513
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Det er helt tragisk, og jeg blir så sint av å tenke på det. Forbanna egoister!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 08:15   #514
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.976
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

97-jenter slipper betale for vaksinen, og kan bare kontakte helsesøster på ungdomsskolen og få den der. Jeg sjekket med kommunen her etter å ha lest en artikkel om det.

Dette til info til de som eventuelt har ombestemt seg.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 10:31   #515
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.777
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

http://www.vg.no/helse/svineinfluens...artid=10013763

Anbefaler alle å lese. Selv om man ikke har noe imot vaksiner så kan man vel aldri stole 100% på hvordan enkelte reagerer på sprøytene??

Btw så har mine blitt vaskinert fram til MMR. (Storebror fikk den desverre og etter reaksjonen hans så fikk IKKE søstrene)

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 10:32   #516
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.777
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Og innlegget over gjelder vaksiner generelt.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 10:56   #517
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

http://www.vg.no/helse/svineinfluens...artid=10013763

Anbefaler alle å lese. Selv om man ikke har noe imot vaksiner så kan man vel aldri stole 100% på hvordan enkelte reagerer på sprøytene??

Btw så har mine blitt vaskinert fram til MMR. (Storebror fikk den desverre og etter reaksjonen hans så fikk IKKE søstrene)

Det er vel alle som tar vaksiner fullstendig klar over, spesielt her, det er en avgjørelse man tar basert på informasjon og kunnskap fra fagfolk som kan dette.
Hva slags voldsom reaksjon fikk storebror som gjorde at søstrene ikke fikk?
Jeg for min del ville ikke droppet anbefalte vaksiner selv om de får feber, smerte rundt stikkstedet eller evnt andre reaksjoner som ikke er farlig.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 11:09   #518
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Btw så har mine blitt vaskinert fram til MMR. (Storebror fikk den desverre og etter reaksjonen hans så fikk IKKE søstrene)

Jeg velger å utsette MMR-vaksinen til barna er nærmere 3 år av flere grunnen, bl.a. fordi min nest eldste fikk den til riktig tid og ble temmelig syk etterpå. Å kutte ut MMR-vaksinen er absolutt ikke et alternativ for oss.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 11:31   #519
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.255
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

http://www.vg.no/helse/svineinfluens...artid=10013763

Anbefaler alle å lese. Selv om man ikke har noe imot vaksiner så kan man vel aldri stole 100% på hvordan enkelte reagerer på sprøytene??

Nei, det kan man ikke. Det er en mulighet for at enkeltmennesker reagerer kraftigere på en vaksine enn forventet, og at de til og med i visse tilfeller - sett i ettertid - ikke burde fått vaksinen. Men dette er det umulig å vite på forhånd. Å være etterpåklok er veldig lett. Hvis du sitter der med en unge som er døden nær av meslinger vil jeg tro du angrer ganske så brutalt på at du ikke vaksinerte.

Vanlig skolemedisin og vaksiner baserer seg i stor grad på statistikk. Ingen kan spå framtiden. Vi kan bare si noe om hva sannsynligheten for at noe skal skje, er. I den sammenhengen ser man at ved å vaksinere mot en sykdom, så er sannsynligheten svært stor (jeg vet ikke hvilken promillegrense man opererer med) for at den vaksinerte ikke vil få sykdommen man vaksinerer mot, eller andre tilhørende plager. Men det er ingen garanti mot at et lite mindretall kan oppleve tildels store problemer.

Det er dog en sjanse de fleste av oss er villige til å ta. Hvis min datter fikk alvorlige bivirkninger etter at hun ble vaksinert mot svineinfluensa, ja så er det bare slik verden var. Jeg kan angre på at hun fikk vaksinen på samme måte som jeg kan angre på at hun satt på et fly som falt ned. Det er i svært stor grad ute av mine hender.

Men jeg ville angret noe så hinsides mye mer om hun døde av en sykdom som alle andre vaksinerte mot, men hvor jeg selv mente jeg visste bedre og derfor lot være å vaksinere. Jeg er usikker på hvor godt jeg ville klare å leve med meg selv i ettertid.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 11:34   #520
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

http://www.vg.no/helse/svineinfluens...artid=10013763

Anbefaler alle å lese. Selv om man ikke har noe imot vaksiner så kan man vel aldri stole 100% på hvordan enkelte reagerer på sprøytene??

Tja. Det er vel så sannsynlig at hun fikk et angstanfall som noe som vaksinen direkte ga henne, sånn ut fra den artikkelen. At folk mener noe er en bivirkning trenger ikke å være et bevis på at det faktisk er det. At de blir bedre med kosthold tyder jo også på at det ikke hadde noe med vaksinen å gjøre. Tenker jeg da. Selv om man klart skal utrede for å være sikker.

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Btw så har mine blitt vaskinert fram til MMR. (Storebror fikk den desverre og etter reaksjonen hans så fikk IKKE søstrene)

Er alle eggeallergikere eller noe sånt da elller?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no