|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"
haha, nei han har gjort det selv. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Det har du jo selvfølgelig. Men da er det kanskje greit å være åpen for innspill. Gode ledere og lærere er dem som ikke prøver å hamre inn info, men dem som spillerpå lag med dem de skal lære noe. Og akkurat der virker du ikke akkurat velutviklet.
|
|
|
#3 |
|
Mulig det ikke virker sånn, men jeg leser hva dere skriver og tar med meg det meste. Ellers hadde jeg ikke giddet å diskutere det. Jeg synes ikke det har kommet veldig mye spennende frem da, mest hakking på at jeg er så "firkanta", hvor dere har det fra vet ikke jeg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Tips: Du kan jo prøve å lese de 600 innleggene før du kom inn, så ser du at tråden faktisk ikke handler "mest om hakking" på deg. Kanskje du får innsikt i hvorfor vi ikke syns du bringer så mye nytt og revolusjonerende til bordet heller.
|
|
|
#5 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Hvis du leser hele tråden, Nip, så finner du MANGE grunner til at det som sitter i hodet hindrer folk fra å "bare gå ned litt i vekt". Flere her inne har skrevet ganske personlige erfaringer i forhold til dette. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
can-jur
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg synes Nip bør jobbe med unge jente som er spiseforstyrret.
|
|
|
|
#7 |
|
Ja, spise masse, helt usunt og sitt gjerne benket foran tven hele dagen |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Gratulerer med ny signatur, Brutus. |
|
|
|
#11 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Spørsmålet er om noen gjør seg dum eller er dum. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
ctrl+z
|
Å sette seg inn i hvordan et overvektsproblem kan fortone seg. Det hjelper ikke på skammen mange føler at man får beskjed om å skjerpe seg og slenge ræva ut av sofaen.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Ja, det er bergensk og betyr analåpning
|
|
|
#14 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Nip: Det du ikke forstår er at det ikke er slik at alle overvektige har det å bli kvitt overvekten som førsteprioritet. Førsteprioriteten kan være å komme seg opp om morgenen. Å få tatt en dusj. Å faktisk komme seg ut av døren hjemme to til tre ganger i uka - for å ta en litt ekstrem variant. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Jeg har ikke noe problemer med å skjønne det, det betyr jo ikke at det Kari J ikke sier er sant? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Kari Jaquessons siste utspill: "Man HAR ikke fedme, man ER feit"Jeg er ganske sikker på at om man hadde plassert 20 personer i et rom og gitt de akkurat samme mat og de hadde beveget seg like mye, ville ikke vekta reagert likt. Noen hadde kanskje gått opp, noen ned og noen stått stille. Vi reagerer ulikt på likt inntak.
|
|
|
#17 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
Det tror jeg ville skjedd, ingen er like eller har lik forbrenning, lik kropp og alt annet. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Det burde være rimelig innlysende også. Litt forskjeller i stoffskifte er det jo. Men på samme måte som man har ulike muskelfibertyper som legger begrensninger på hva slags idretter man egener seg for og bygningen er forskjellig, burde det ikke være noe sjokk at man forbrenner ulikt heller.
|
|
|
#19 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Jeg la iallfall på meg 15 kg da jeg fikk lavt stoffskifte, det gikk på et halvt år, da stoppet det. Spiste det samme både før og etter, og når man har lavt stoffskifte har man ikke appetitt, heller. De er borte nå, også uten å gjøre noe for det. Sist redigert av Teflona : 18-10-10 kl 18:18. Årsak: leif, for apetitt er nok noe annet :) |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ja, det er nok riktig, man må jo derfor spise utifra forbrenningen sin eller hvordan man reagerer som du skriver. |
|
|
|
![]() |
|
|