Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-11, 21:25   #501
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julesinkesjusker - skal vi forene oss?

Jeg har juletre. (Se juletretråden.) Pøbelprinsessen og jeg har vært på nissetur og levert gaver og fått gløgg og gaver tilbake. Jeg har hentet gaver på posten. Mannen min er på kjøkkenet og lager mat til lillejulaftengjester som snart kommer innom på vei fra Gardermoen. Jeg vet hva jeg skla ha på meg i morgen. Pøbelprinsessen spiller When you wish upon a star på fløyten sin. Det er jul.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 21:34   #502
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jul her også. Hurra! Ikke noe stress-til-midnatt!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 21:43   #503
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg reparerer julepynt med limpistol.

Julepynten har gått i stykker igjen. Og vi sier takk til minstefrøkna.

Gammel 23-12-11, 21:54   #504
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Har hatt en rolig dag fordi jeg antakelig har glemt alt jeg burde ha gjort.
Men jeg har laget pavlovabunn! Skal pakke inn julegaver i kveld og dyppe fru Berhardene mine. Rulling av marsipankuler utgår akkurat nå.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 22:05   #505
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har igjen å se over gavene, vet at to må pakkes inn, og husker at flere mangler til-og-fra-lapper. Stua er sånn rimelig ryddig, kjøkkenet er greit nok, pinnekjøttet er tatt opp av fryseren og skal visstnok være ferdig utvannet - og så er det ikke jeg som skal lage det.

Jeg må huske å ta opp moltene fra fryseren.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 22:26   #506
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Av diverse grunner har vi feiret jul i dag, så vi er allerede ferdig med alt sammen.

Gammel 23-12-11, 22:46   #507
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har glemt å lage krumkaker. Tror jeg prioriterer å prøvesmake julestrømpegodiset framfor å starte med bakst nå.

Fake it 'til you make it
Gammel 23-12-11, 22:48   #508
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferdig. Eller, badet må tas kjapt før svigermor kommer i morgen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 22:59   #509
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Moren min står og baker krumkaker til meg i kveld. Nå gjenstår fortsatt støvtørk og gulvvask, men det springer ikke sin vei, så det får bli i morgen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 23:22   #510
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stuegulvet er støvsugd og vasket. Sofaen er vasket. Jeg har ryddet stue og spisestue - og litt på kjøkkenet. Grønnplantene er vannet. Det er røde lys i staker og på egnede kubbelyssteder. Naboens julehilsen er lagt i postkassen (tre julehjerter i filt sydd av meg). Gubbens presang er pakket inn.
Og jeg har oppdaget at jeg liker ikke jul som ikke er jul. Jeg blir sur og sint av det, for dette er faen ikke jul. Jeg har valgt det selv da. Jeg orker ikke trumpe gjennom julepynting og kos når jeg har slik stille motstand fra gubben, så i år får'n viljen sin. Niks pynt, niks styr og mas.

Det er godt det er vår siste jul.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 23:30   #511
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vi har handlet middager til romjulsdagene. Vi har pyntet treet og slengt noe annen pynt rundt omkring. Duken til spisestuebordet befinner seg hos min mor. Klærne vi skal ha på oss er i vaskemaskinen, både mannens og eldstemanns skjorte må strykes, men det kan han ordne. Mannen kjører første lass med ting og tang til foreldrene sine, som vi skal være hos hele dagen i morgen. (Hvorfor jeg gikk med på å slepe to barn under to år og alle greiene deres bort på julaften, er ennå ei gåte.) Jeg må pakke stellebager med nok bleier og skift og medisiner, og finne noe som kan likne på ei hel strømpebukse til meg sjøl. Kjøkkenet er fullt av smuler og oppvask, men det ser jeg ikke fra stua. Stuebordet er pyntet med minstens nesesuger og diverse saltvannsremedier. Det er noen som ikke får gave, for det rakk jeg ikke ordne. Den stakkars, gode pappaen min som fortjener alt godt i verden, får bare en Lion-sjokolade. Får veie opp neste år. Ellers ser det da nesten ut som om det kan bli jul i år og. Jeg gleder meg mest til andredagen, da skal vi bare være hjemme og slappe av.

Gammel 23-12-11, 23:33   #512
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har i dette øyeblikket den årlige hvem-må-pynte-juletreet-uthalingen.

Gammel 23-12-11, 23:36   #513
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vi har i dette øyeblikket den årlige hvem-må-pynte-juletreet-uthalingen.

Hah, det løste vi greit ved at jeg brukte juletrepynting som lokkemiddel for snarlig avreise fra barnehagen. Vi rakk såvidt å komme innenfor døra, før treet var oppe og ferdig pynta. Det ble overraskende jevnt pyntet. Bortsett fra kanskje på de nederste grenene, hvor Hassel har laget et slags tablå av julekuler og julemotorsykkelen. "De må være sammen, mange, Mamma!"

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 00:26   #514
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Standard

Jeg må visst ta opp dessert til 1. juledag fra frysern også. :svosj:

Fake it 'til you make it
Gammel 24-12-11, 00:29   #515
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kom akkurat på at jeg har glemt å lage laktosefri risengrynsgrøt til den laktosefrie riskremen jeg må ha til i morgen. Vel, får gjøre det i morgen tidlig. Det blir jul læll.

Ikke har vi levert alle gavene heller, men so what. Vi rekker sikkert litt i morgen vel?

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 00:33   #516
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Jeg, julens dronning, er i år en julesjuske.....nesten iallefall!
Midt i oppussing og rot i flytteesker har vi(JEG) klart å gi heimen litt julepreg,
mannen prøvde seg på å ikke ha juletre, men ble fort nedstemt.
Vi endte med et lite grantre, takk og lov fora t ungene hadde laget en del juletrepynt på sfo og her hjemme for pynten er søkk vekk
Gudskjelov fant jeg juletrebelysningen, men ingen stjerne.
Julestømpene fant jeg også etter mye leting blant esker og malingspann.
Første året siden ungene ble født at vi ikke har laget julekort, DET plager meg
Har ryddet og vasket så godt det går an, nå slapper jeg av med et glass rødvin og snart skal strømper fylles og gaver pakkes inn.
Ser frem til å feire julaften borte i morgen kveld

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 01:03   #517
Kreps-77
Like blid

Kreps-77 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Enkelt! Ferdig i god tid før 24. Satte meg ned 23.45.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 01:23   #518
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Må visst ut og kjøpe lys til juletreet i morgen.

Gammel 24-12-11, 01:25   #519
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg vinner så jævlig denne tråden:/ juletreet er ikke innendørs enda. Men pinnekjøttet er i vann mandlene er skoldet. Jeg begynner på 2 etg. nå.

Gammel 24-12-11, 01:32   #520
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ferdig.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.