Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I-landsproblemer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-13, 13:53   #1
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: I-landsproblemer

Finn to feil:

Person: -Hei, er det 1000-tipset? Jeg vil gjerne fortelle at jeg mistet kofferten min på flytur.
Journalist: - For en glitrende idé! Vi sender en journalist umiddelbart, tar sikte på at dette blir en lengre sak da den har stor nyhetsverdi.

Pelle er ikke aktiv  
Gammel 24-10-13, 14:06   #2
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Trodde man ikke skulle bruke så mye klær på bryllupsreise.... Er det ikke et nederlag å stå fram og klage på at bryllupsreisen var ødelagt pga. manglende klær?

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 24-10-13, 14:08   #3
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Stakkars dame. Ikke nok med at hun mister kofferten sin på bryllupsreise, hun blir regelrett gjort narr av på forum i tillegg.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 24-10-13, 14:11   #4
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Stakkars dame. Ikke nok med at hun mister kofferten sin på bryllupsreise, hun blir regelrett gjort narr av på forum i tillegg.

Og så i verdens rikeste land.

Krem er ikke aktiv  
Gammel 24-10-13, 14:13   #5
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Men, er det ikke vanlig med reiseforsikring, altså? De fleste reiseforsikringer dekker jo innkjøp av klær med rundt 5000 per pers i slike situasjoner.

Gammel 24-10-13, 14:18   #6
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Å bruke ord som katastrofe og mareritt er rimelig drygt. Kjipt, irriterande, til og med trasig kunne eg forstått.

Gammel 24-10-13, 14:20   #7
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- Det var utrolig irriterende, men jeg ville ikke gå rundt og være sur på bryllupsreisen min. Jeg måtte bare smile og ta det som en mann, sier Løvseth.

Jepp.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 24-10-13, 14:44   #8
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sitat:

På hjemreisedagen fra Roma måtte ekteparet selv forsøke å finne kofferten. Det skulle vise seg å ta to timer på grunn av språkproblem, dårlig skilting og strenge sikkerhetskontroller.
- Det var et mareritt. Vi måtte gå hver for oss, og til slutt fant mannen min kofferten og der satt kvitteringen fremdeles på bagasjelappen. Da begynte jeg å gråte igjen, forteller Løvseth trist.

Akk ja, sann.

(Bevares, jeg skjønner det var irriterende alstå. Men shit happens, lixm.)

Pelle er ikke aktiv  
Gammel 24-10-13, 14:57   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var et MARERITT! TO TIMER!

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 24-10-13, 14:57   #10
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Nå også i Aftenposten. Seriøst??!!

Pelle er ikke aktiv  
Gammel 24-10-13, 15:54   #11
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

- Hadde det vært en forretningsreise, så hadde det ikke spilt så stor rolle. Dette var bryllupsreisen min, da vil man jo at alt skal være perfekt, sier hun.

Nei, på forretningsreiser spiller det jo ingen rolle hva man har på seg.

Storm er ikke aktiv  
Gammel 24-10-13, 17:41   #12
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg innrømmer glatt at jeg hadde blitt rimelig skuffa om jeg måtte dra på cruise uten bagasje og måtte gå i gubbens klær store deler av turen. Ikke særlig kult å bruke tid på å skaffe seg nødvendigheter og planlegge logistikk når man bestiller turen for å slappe av og oppleve noe annet enn dagligliv.

Også er jeg enig i at det er noe annet på en forretningsreise enn en bryllupsreise. Er tross alt noe annet å være på jobb og få turen betalt enn å være på en ferie man har spart til, som ikke blir en bra ferie.

Skjønner henne godt jeg, men selvfølgelig, det er ikke sykdom, død og tragedie. Men er lov til å syntes dette er trasig, mener jeg. Tipper hun hadde fått masse empati om hun var en del av dette forumet og startet en tråd her inne.

Joika er ikke aktiv  
Gammel 24-10-13, 18:11   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg innrømmer glatt at jeg hadde blitt rimelig skuffa om jeg måtte dra på cruise uten bagasje og måtte gå i gubbens klær store deler av turen. Ikke særlig kult å bruke tid på å skaffe seg nødvendigheter og planlegge logistikk når man bestiller turen for å slappe av og oppleve noe annet enn dagligliv.

Også er jeg enig i at det er noe annet på en forretningsreise enn en bryllupsreise. Er tross alt noe annet å være på jobb og få turen betalt enn å være på en ferie man har spart til, som ikke blir en bra ferie.

Skjønner henne godt jeg, men selvfølgelig, det er ikke sykdom, død og tragedie. Men er lov til å syntes dette er trasig, mener jeg. Tipper hun hadde fått masse empati om hun var en del av dette forumet og startet en tråd her inne.

Klart hun hadde fått medfølelse hvis hun hadde vært her. Det jeg reagerer på er at dette slås opp i avisen som en slags nyhet. og man bruker ord som katastrofe og at hun var helt knust. Det er jo akkurat slike overdrivelser som kvalifiserer som et i-landsproblem.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 24-10-13, 20:06   #14
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Man kan altså handle på slike båter, det mest nødvendige av både klær og kremer.

Mannen min mistet koffert i Afrika og skulle på superseriøse offentlige møter. Greit å komme uten dress? Trukke det, gitt. Møter hele dagen fra 8-21, enkelt å handle in i et land der slikt ikke finnes? Trukke det gitt.

Ikke fra meg. En klapp på skulder og "ja det var kjipt", men støtte for grining og sutring over timesvis av stressende handling? Nix. Men jeg er jo en enkel sjel (som også har mistet koffert på langtur). Man har da reiseforsikring so dekker slikt økonomisk.

Og som det ble sagt over her: en NYHETSSAK??? Er folk klar over hvor mange tusen kofferter som årlig blir borte/forsinket? Mange som reiser med fly skal noe gøy/viktig. Ingen stor nyhet, altså.

Pelle er ikke aktiv  
Gammel 24-10-13, 20:50   #15
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Og som det ble sagt over her: en NYHETSSAK??? Er folk klar over hvor mange tusen kofferter som årlig blir borte/forsinket? Mange som reiser med fly skal noe gøy/viktig. Ingen stor nyhet, altså.

Why go bold?

Nei det er det ikke, men de skriver da veldig mye mer nyheter som er langt mer fjasete enn dette. Syntes ikke dette var noe skrekkeksempel.

Joika er ikke aktiv  
Gammel 24-10-13, 21:31   #16
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Den nye Premium Hasselnøtt-sjokoladen er livsfarlig. Jeg klarer ikke stå i mot.

Nelly Nickers er ikke aktiv  
Gammel 24-10-13, 19:21   #17
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Skjønner at damen er skuffet, men hvorfor kommer dette i avisen?

Meg er det myyyyye mer synd på. Kanskje jeg skal ringe VG-tipset.
Telefonen min har fått et navn. Doffen. Og som alle vet har Doffen dævva.

tjolahopp er ikke aktiv  
Gammel 24-10-13, 20:25   #18
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sliten etter trening, og mett etter sushi. Jeg tror jeg må gå å legge meg snart.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 24-10-13, 21:25   #19
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Standard

(Bold fordi jeg egentlig skrev det inni klammen, så satte jeg det utenfor og glemte å endre. Sorry)

Pelle er ikke aktiv  
Gammel 24-10-13, 21:33   #20
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke mer pinneis igjen og slik boks-is er ikke like godt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43.