|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2019Julegaven til mannen er fremdeles bare "ankommet" Norge. Men, men, jeg har kjøpt en god kokkekniv i tillegg så helt krise er det ikke.
|
|
|
#2 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2019Jeg har masse julestemning, og skulle gjerne delt ut til dere alle!
|
|
|
#4 |
|
Ute på tur
|
Sv: Juletråden 2019Ikke så mye julestemning og egentlig ganske stresset om vi får med oss alt til Gøteborg på en tur... store julegaver og unger som skal ha med hele gamingrommet.... kanskje vi må leie tilhenger.
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Juletråden 2019Nå ser jeg på Glade jul på NRK.https://tv.nrk.no/program/KMTE30002413/glade-jul
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Juletråden 2019
Den er så flott! Sett den mange ganger. Tenker jeg må se den en av dagene, rakk ikke i går.
|
|
|
#7 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Juletråden 2019Den må jeg prøve å få sett også.
|
|
|
#8 |
|
|
Ja, den har jeg (og etterhvert mannen og sønnen) sett i senga hver julaften morgen siden den kom. Den er virkelig helt fantastisk! I år begynner jeg å grine bare av å tenke på den...
|
|
|
|
#9 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Juletråden 2019Det snør og jeg hører julemusikk på radio, noen få arbeidstimer igjen er det juleferie.
|
|
|
#10 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Juletråden 2019Vi ble ferdige med alle julegavene (både de fra oss og de vi kjøper for andre til egne barn) mandag, da mannen og jeg hadde et lite raid i kveldinga. Mangler å pakke inn et par, bare, og så venter jeg på en til mannen som skal komme med posten. Ferdig å bake det jeg har planlagt å bake (færre sorter enn noen gang), og har gjennom desember vasket ulike rom ekstra godt, slik at det egentlig bare gjenstår vanlig helgevask. I dag skal jeg montere pepperkakehus og koke saltkjøtt, og eldstesnupp kommer hjem på juleferie.
|
|
|
#11 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Juletråden 2019Nå har jeg seks kakeslag i boks og er snart ferdig. Midt i bakinga i dag satte jeg meg plums ned og hørte på Jussi Björling synge O'helga natt. Det er den flotteste julesangen av alle når han synger.
|
|
|
#12 |
|
lettere utlada
|
Sv: Juletråden 2019Jeg har hatt et res på det meste i dag. Gutta har nå fått kjøpt alle gavene de trenger til familie og venner.
|
|
|
#13 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Juletråden 2019Her har svigerforeldrene mine stått på i dag. Svigerfar har støvsuget, og svigermor har tørket støv i hele huset. Så da jeg kom hjem satte jeg ungene i sving med å pynte pepperkakehuset, og nå har jeg limt det sammen. Deretter etablerte jeg regelen om at alle som setter seg foran TV-en blir nødt til å skålde mandler. Det ble svigerfar som endte opp med den jobben også, og nå ligger de til tørk og skal bli til marsipan i morgen.
|
|
|
#14 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Juletråden 2019I går klarte jeg ikke å la være å bake ett slag til, så det ble en boks med florentinere i tillegg. Ganske mange av dem ble spist opp i løpet av kvelden i går da.
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Juletråden 2019Jeg har blitt syk... Igjen... Håper å klare å bake i morgen, for boksen med havrekuler er tom... |
|
|
|
|
|
#16 |
|
ctrl+z
|
Sv: Juletråden 2019Jeg har fått unger hjem for en kveld, nå er treet pynta. Det meste er i boks av gaver og innkjøp, så nå blir det nok en veldig rolig helg. Tror jeg må binge julefilmer.
It takes a forum to raise a child Sist redigert av Blondie : 21-12-19 kl 09:22. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Juletråden 2019Jeg har fått eldste hjem på juleferie, og har alle ungene under samme tak.
|
|
|
#18 |
|
lettere utlada
|
Sv: Juletråden 2019Det ble ikke helt som ventet i dag da.
|
|
|
#19 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Juletråden 2019Man må jo ikke gjøre absolutt alt man har planlagt, Taien.
|
|
|
#20 |
|
lettere utlada
|
Det er jo helt sant. Og jeg VET at jeg legger mye ekstra på meg...men det er litt kompansering for manglende andre ting, tror jeg.
|
![]() |
|
|