Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vi som fascineres av Finn (V)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-23, 11:28   #501
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi som fascineres av Finn (V)

Med en såpass stor tomt er det litt merkelig at huset ligger så klint opp i veien?

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-23, 11:58   #502
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Med en såpass stor tomt er det litt merkelig at huset ligger så klint opp i veien?

Byggeår er ukjent, men de har gjettet på at det ble bygget rundt år 1900 (blant annet er det et håndskrevet skjøte datert til 1910, som visstnok handler noe om adkomstrett til en bekk, men som ingen greier å tyde), så vegen var neppe en trafikkert bilveg da, og det var i allefall ingen flyplass i nærheten. Det er like sannsynlig at vegen ble lagt inntil huset, av praktiske årsaker, heller enn at huset ble bygget klint opp i en eksisterende veg. Uansett var det nok andre prioriteringer som gjaldt da.

Gammel 29-05-23, 17:14   #503
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Ser ut som om resten av tomta er ganske kupert?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-23, 17:18   #504
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en gang en fordel å være nær veien.

Gammel 29-05-23, 18:36   #505
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke en veldig trafikkert vei.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-23, 09:55   #506
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det er ikke en veldig trafikkert vei.

Det er en del trafikk der nå siden eiendommen ligger rett ved Torp togstasjon og Torp flyplass, men mest lokal trafikk hvis man ikke velger bakveien fra Torp til Sandefjord. Ganske mye trafikk der det ligger nå siden det er rett før krysset fra Sandefjord på Torp. Men var nok en kjerrevei i gamle dager. Kjører stadig forbi der, men har aldri lagt merke til det huset ved veien egentlig. Får se etter det neste gang. Ser det er et dødsbo nå i alle fall. Ligger i gangavstand til både fly og tog da, så det blir sikkert fort solgt til noen som vil bo litt på landet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-23, 10:06   #507
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huset må jo uansett rives, så da er det vel mulig å velge en alternativ plassering for nytt hus.

Gammel 30-05-23, 11:23   #508
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Det er en del trafikk der nå siden eiendommen ligger rett ved Torp togstasjon og Torp flyplass, men mest lokal trafikk hvis man ikke velger bakveien fra Torp til Sandefjord. Ganske mye trafikk der det ligger nå siden det er rett før krysset fra Sandefjord på Torp. Men var nok en kjerrevei i gamle dager. Kjører stadig forbi der, men har aldri lagt merke til det huset ved veien egentlig. Får se etter det neste gang. Ser det er et dødsbo nå i alle fall. Ligger i gangavstand til både fly og tog da, så det blir sikkert fort solgt til noen som vil bo litt på landet.

Må man ikke helt opp til Fokserød for å komme til flyplassen uansett da? Bortsett fra bussen som går fra stasjonen, så antar jeg det er mest lokal trafikk ellers?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-23, 16:54   #509
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Huset må jo uansett rives, så da er det vel mulig å velge en alternativ plassering for nytt hus.

Må jo ikke nødvendigvis rives. For meg ville et evt kjøp vært for å redde huset, og det er flere enn meg som liker gamle og spesielle hus. Mye jobb, men ikke umulig.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-23, 20:20   #510
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Alt er mulig, men I praksis skal det nok rives. Noe annet vil forundre meg stort.

Gammel 01-06-23, 09:52   #511
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Må man ikke helt opp til Fokserød for å komme til flyplassen uansett da? Bortsett fra bussen som går fra stasjonen, så antar jeg det er mest lokal trafikk ellers?

Går eller sykler man kan man komme inn fra baksiden. Er bare sperret med en bom når man går mellom parkeringshusene og rett ut på veien bak der som går ned til togstasjonen. Men kan godt hende det er bare lokalkjente som vet om den muligheten.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-23, 09:23   #512
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Solgt for 1 mill. blank, etter visning med stinn brakke. Artig.
https://www.nrk.no/vestfoldogtelemar...ord-1.16431200

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-23, 20:59   #513
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Helt fantastisk gjennomført! https://www.finn.no/realestate/homes...05715511&ci=20

Gammel 06-06-23, 21:32   #514
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

For et hus!

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 10:44   #515
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var utrolig gjennomført og jeg ble sjarmert.

MEN; hvis det ble bygget i 1975 og ikke har vært renovert overhodet siden den gang, så er det vel en del ting som begynner å bli slitt. Det nærmer seg jo 50 år gammelt.

(Og så må man bo i Sarpsborg. )

Gammel 07-06-23, 13:44   #516
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Helt fantastisk gjennomført! https://www.finn.no/realestate/homes...05715511&ci=20

Ja, det er vel knapt noe som er endret på siden byggeåret, så gjennomført er det definitivt.

Men fint hus, da, selv om jeg nok ville brukt en del kroner på oppussing.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 14:43   #517
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det var utrolig gjennomført og jeg ble sjarmert.

MEN; hvis det ble bygget i 1975 og ikke har vært renovert overhodet siden den gang, så er det vel en del ting som begynner å bli slitt. Det nærmer seg jo 50 år gammelt.

(Og så må man bo i Sarpsborg. )

Selv om interiør og overflater stort sett er originale så betyr ikke det at vedlikehold er hoppet over. Med riktig bruk og riktig vedlikehold er det relativt enkelt å holde kvaliteten på både hus og interiør. Det er sånn sett ganske tilsvarende det huset vi flyttet fra i 2021, ferdig i 1956. Der var alt på stell. Så bra at vi tok med mye av interiøret, altså kjøkkeneskap, vask, skapdører over det hele med mere. Det var størrelsen og plasseringen vi flyttet fra.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 15:14   #518
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, den stadige (total-)oppussingen er et ganske særnorsk fenomen. Jeg ser på en del svenske boligannonser, og der finner man mye oftere originale kjøkken og originale bad fra 40-60-tallet. Kjøkken som i norske boligannonser blir beskrevet som "renovasjonsabjekt". Byggekvaliteten var jo ofte også veldig mye bedre, så om man har gjort oppgraderinger av f.eks. rør, el-anlegg og drenering, samt har behandlet huset pent, så trenger det ikke bety at det trengs å renoveres.

Nå har jeg ikke lest tilstandsrapporten på dette huset, altså, så bare generelle betraktninger. Jeg skulle veldig gjerne ha hatt det originale førtitallskjøkkenet i leiligheten vår, framfor det rælet fra nittitallet som er satt inn.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-23, 19:34   #519
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Ja, mange som har det slik er kanskje mer opptatt av kontinuerlig vedlikehold, fordi de er opptatt av å ta vare på det de har. Oljing, pussing, husvask hvert år. Vet til og med en kar av den generasjonen som gikk gjennom hele fyringsanlegget hvert år. Men han var gammel maskinsjef.

Likte at de stylet etter huset. Eneste som stakk litt ut var kanskje Freddy Mercury.

Gammel 15-06-23, 23:30   #520
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Standard

Altså - det er ikke hver dag man får kjøpt en eiendom hvor boligen har sitt eget premierom. Der skal jeg ha alle mine pins og speidermerker og medaljen fra skolemesterskapet og sitte og beundre mine prestasjoner.

På sjåførrommet vil min sjåfør betrakte seg selv i speilet. Rette på slipset og kontrollere at skoene er velpusset. Værelsene (ikke rom i dette huset, nei) har alle ensuite, og det er ikke mitt problem om andre spruter på speilet eller ikke henger opp håndklærne, det får de ordne selv.

Jeg står opp tidlig om morgenen, går raskt over eiendommen og ned til min private brygge for et morgenbad. Og kjenner at livet er herlig for oss som er bemidlet.

https://www.finn.no/244648165

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.