|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Unpopular opinion-tråd
Det stemmer!
Jepp. Det var i artikkelen om de som pusset tennene med Pepsi-glasset ved siden av seg, mener jeg å huske.
|
|
|
#2 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Unpopular opinion-trådDet siste var vel det som finnes i Sukrin? Det sto i avisene i forrige uke, ny forskning. Jeg bruker neste ikke kunstig søtning, så gadd ikke lese så nøye, det ska sies.
|
|
#3 |
|
Shake it out!
|
|
|
#4 |
|
Introvert textrovert
|
Ja, det var det stoffet, og ja, det kan fort være at folk som bruker mye Sukrin kan være folk som har D2 og andre hjerte-kar-relaterte sykdommer.
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unpopular opinion-trådDen forskningen som var i avisa om kunstig søtning sist uke var vist sponset av en sukkerprodusent. |
|
|
|
|
#6 |
|
Introvert textrovert
|
Kilde?
|
|
#8 |
|
Shake it out!
|
Den lenken fra forskning.no sa også at det var behov for flere studier og at sammenheng ikke var bevist. Men ellers er det jo sånn at mye forskning er sponset av noen, men metodene som brukes er jo med på å bestemme hvor seriøst man skal ta studien. Er det dobbeltblindet randomisert studie kan man stole mer på det enn om det var en kvalitativ studie med 5 håndplukkede deltakere som vet hva det forskes på, liksom.
|
|
#9 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Unpopular opinion-trådOg den tiden man ikke jogger har man det kanskje bedre fordi man har god helse.
|
|
#10 |
|
|
Sv: Unpopular opinion-trådDet er jo ikke til å stikke under en stol at livet, også når det er skikkelig dritt, blir bedre om man har et godt utgangspunkt, både fysisk og mentalt. Jeg tålte kreftbehandling utrolig bra, fysisk, og mye av grunnen til det var at jeg var frisk, sterk og i god form før jeg fikk kreft. Jeg tror også at det var lettere for meg å gå tilbake til (gjenopp)trening enn det ville vært å skulle begynne helt fra bunnen med trening.
|
|
|
#11 |
|
Shake it out!
|
|
|
#12 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Unpopular opinion-trådNei, man trenger absolutt ikke å jogge. Det viktigste er å være aktiv.
|
|
#13 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Unpopular opinion-trådJeg tror jo virkelig de færreste jogger for å leve lenger.
|
|
|
#14 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Unpopular opinion-trådDet Niobe sier er så viktig. |
|
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Unpopular opinion-trådJeg mener at Oslos tree hugging-galskap har gått for langt. Jeg er helt for en grønn by og opptatt av å bevare biologisk mangfold og alt det der, men når hvert eneste tre er hellig, så blir det litt for religiøst for meg. Man har altså ikke lov til å felle et eneste tre, ikke engang i sin EGEN hage. (Altså, trær som har fått en viss størrelse, men så veldig store trenger de ikke å bli). Etter de har blitt over middels høye, så skal de altså leve til de råtner og blir farlige. Da kan man felle dem. Det gror fullstendig til. Utsikt, lys og "luft" forsvinner. Jeg er en enkel frøken fra landet, og tenker at trær skal røktes. De vokser, man hugger dem, man planter nye.
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Sett denne? https://www.dagbladet.no/nyheter/slo...a-opp/78456109
|
|
#17 |
|
Kidding, right?
|
Men ikke sånn helt av deg selv da, du er jo ikke i stand til å vurdere noe som helst. Åhneidu, du må søke Etaten først som sier du må booke og betale en ARBORIST for en konsultasjon og vurdering og rapport om det råtne treet ditt, før du kan kappe det. Hvis Etaten sier ja, da.
|
|
|
#18 |
|
Shake it out!
|
Virkelig?!
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Unpopular opinion-trådOg det er himmelropende umusikalsk når samme parti + etat systematisk ødelegger biologisk mangfold i det store vannprosjektet, der prosjektet har fått gå helt over styr, og der ingen av løftene om bevaring av mangfold på forhånd, har blitt holdt. Det er helt tragisk. Blant annet 13 rødlistede fuglearter, hvorav flere hekkende i området. De gadd ikke engang sende planforslaget til aktuelle instanser som kunne kommet med faglige innsigelser (selv om de skulle fått forslaget på høring automatisk). Jeg tror nærmiljøer over hele byen har fått oppleve hvordan det er å stå i veien for ETATEN når den kommer med bulldoserne sine. Det er fanden meg som en scene fra Hitchhikers guide to the galaxy!
![]() |
|
|