|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#501 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2023Nå sa selv min 10-åring at det ikke var skole da....men hun er ikke her.
![]() |
#502 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Juletråden 2023
Enig med deg. Å spise sammen, selv bare godteri, lærer bort mye om andres vaner og skikker, sosiale relasjoner, samhold osv.
![]() |
![]() |
#503 |
koko
|
Det er vel ikkje å forvente at ein 10-åring reflekter så mykje over læringa og verdien det er i slike opplevingar og situasjonar. Men ja, det hadde vore kjekt om foreldre evna tenke på det.
![]() |
#504 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
Klart det er skole. Mye verdifullt som skjer på annerledesdager.
![]() |
#505 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Juletråden 2023Som vanlig* siste helgen før julaften har vi plukket juletre i dag. Eldste var dårlig og måtte holde seg hjemme. Den plassen Fetter har tatt i bruk til dette passer veldig godt som utgangspunkt for snøborgbygging, tilhørende snøballkrig, leting etter juletre, pølsegrilling, skravling, lek og moro. Mye bedre en plassen Onkel pleide å ta oss til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#506 |
søt
![]() Sv: Juletråden 2023Jeg har forresten skrevet noen julekort i dag, ikke verst. Sendes i morgen. Det gikk greit nok med de gardinene til gjesterommet også, hadde nok ikke fått mer enn G på tekstilen men pytt. Har fått hjem til jul ett av student-barna mine i dag, det var veldig kjekt.
![]() |
#507 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2023Jeg tok meg sammen og laget Myrias ekstra krydrede pepperkakedeig i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Juletråden 2023Nå er huset julepynten til randen! Og jeg nyter det.
![]() |
#509 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juletråden 2023Mine har også siste skoledag på onsdag. Da er det kirken eller alternativt opplegg og så avslutningninkasdene med tillatt medbrakt litt godteri.
![]() |
#510 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juletråden 2023Vi mangler enda en del gaver, mest av det som skal utleveres her i huset, men litt småplukk av det vi leverer til familien på julaften, så har uka på oss.
![]() |
#511 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2023Fredag var sen siste skoledag Musemus. Virker som de fleste slutter i morgen eller onsdag, men de aller fleste barn i Norge har vel like mange skoledager i løpet av ett år så med kortere juleferie blir det vel lenger annen ferie? Jeg synes det å slutte i morgen er fint. Godt med noen dager før jul.
Den er så god.
![]() |
#512 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Juletråden 2023Vanlige skoledager her også, inntil videre (vgs), men i morgen har guttungens skole volleyballturnering. Eldstejenta snakker om Nidarosdomen, usikker på hvilken dag, men trolig siste dag, dvs torsdag. Og litt avslappet i enkelte fag, som å se fransk julefilm i fransktimen etc. Hun har gudbedre meg nok skolestress til vanlig, og er ikke så flink til å være sosial med andre i klassen, så for meg kunne de hatt kosedager herifra til påske, hvis det fikk skuldrene hennes ned fra ørene et øyeblikk.
![]() |
#513 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Juletråden 2023Har kjøpt juletre og alle gaver er i hus, pakket inn i går. Har bakt fire sorter, en gjenstår, og har i tillegg tre sorter kjøpte fra Tyskland. Det blir jammen meg åtte sorter totalt. Alt for mye for oss, men baking er gøy, så mannen får med på jobb, jeg tar med på sykehjemmet jeg besøker for Røde Kors, en venn får en boks etc. Har også planlagt alle måltider, lagt inn en bestilling hos Meny og har lister for spesialbutikker. Denne uken står vasking, juletrepynting, julebad for hunden, julenegler for meg og litt sosialt på programmet. Elsker førjulstiden og forventninger og alt som hører til |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Juletråden 2023Da er siste konsert sunget og det går an å vende all konsentrasjon mot ting som skal gjøres hjemme. Så jeg tar fri i morgen og onsdag for å bake. Storesøster kom hjem i går kveld, så hun hjelper gjerne til nå når hun har ferie.
![]() |
#515 |
WF: BNBE
![]() Sv: Juletråden 2023Hurra, da nærmer jeg meg slutten av julegavehandelen! Det som er igjen, har jeg en plan for, det er deilig.
![]() |
#516 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Juletråden 2023Jeg skal lage kakedeiger i dag og er ferdig med den første. Resten kommer etter hvert. Eldste kommer til kakeutbaking på onsdag ettermiddag. Julepynting skjer litt etter litt. Hva jeg skal plusse på med i dag har jeg ikke bestemt meg for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Juletråden 2023Vi pyntet juletreet og hengte opp pynt i går ... like før den eldste spydde.
![]() |
#519 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2023Nei, så kjipt Luftslottet. Heldigvis er det en del dager igjen til julaften så satser på at den syke har blitt friskt til da.
![]() |
#520 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Juletråden 2023Så kjipt, god bedring til den syke, Luftslottet. Håper dere andre slipper unna.
![]() |
|
|