Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Skrytetråd II

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-11-08, 21:12   #501
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skrytetråd II

Av en eller annen merkelig grunn, så elsker Mina å ha hjemmestrikket ulltøy rett på kroppen. Dette settet er designet spesielt til henne. Og hun er mye mer fornøyd enn det ser ut som på bildet, hun var bare ikke helt fornøyd med at jeg skulle ta bilde av henne før hun fikk dusje.

Gammel 06-11-08, 21:25   #502
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

jeg bøyer meg i støvet av beundring for alle dere kreative sjeler!
Gleder meg til jeg en gang om mange mange år får tid til å "håndarbeide" mer

Gammel 08-11-08, 13:48   #503
lille L
Kykkeliky !

Medlem siden: Aug 2008
lille L er litt kul
Standard

Vi skal på årets smalahåvefest i kveld. Og som vanlig er problemet: what to wear i bildet... Jeg går så vanvittig opp og ned i vekt om for tida, at stretch klær burde egentlig være obligatorisk i mitt skap om dagen Men men... Jeg HATER seriøst å gå rundt i butikker og til slutt måtte gå slukøret hjem uten noe, eller enda verre, noe jeg bare halvliker og som dermed blir liggende i skapet etterpå.

Så i går gikk jeg løs på prosjekt = klær til fest, med liv og lyst. Det endte med topp i myk jersey, og kjole/tunika i tykk ullfleece. Jeg er superfornøyd. Det sitter som et skudd på, og jeg har laget min aller første topp/genser til meg selv Riski og gå i gang med slik for første gang når det skal brukes samme kveld. Men pytt pytt, det er meg det !

Kjolen/tunika:
Foran er det brodert knøttas fotavtrykk og et vers av yndlingsdiktet mitt. Målet var å brodere på ett håndavtrykk også, men det fikk jeg ikke tatt av henne før jeg satte i gang. Og så er det navnene til mine kjære bak. Wave sømmen er brukt på alle kanter !

Genser/topp:
Sydd av myk jersey/ribb fra stoff og stil. 3/4 ermer og slim, tettsittende

Begge deler er laget fra egen tegneblokk !! Og sikkert derfor jeg er litt ekstra kry For dette ble skikkelig á la lille L ! Modellene (kjole og genser) er laget og tegnet etter mine egne mål.

Og ps:
Jeg har fjernet stuffingen på bysten. Om noen skulle lure: nei jeg er IKKE så tynn og formet som bysten... Jeg må lage ny stuffing rundt livet, da mine mål ikke stemmer lenger

Gammel 08-11-08, 13:53   #504
Siwa
Bør lage seg en tittel selv

Siwa sin avatar

Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

For en hærlig kjole/tunika du har laget deg

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv  
Gammel 08-11-08, 14:13   #505
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så fin kjole! Skulle ønske jeg kunne sy... men jeg kan bare strikke.

Ny genser til meg selv:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 08-11-08, 14:17   #506
lille L
Kykkeliky !

lille L er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siwa, her.

For en hærlig kjole/tunika du har laget deg

Tusen takk !

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Så fin kjole! Skulle ønske jeg kunne sy... men jeg kan bare strikke.

Ny genser til meg selv:

Den var superfin, flotte farger !

hengslebukse i tykk ullfleece til knøtta På tide hun fikk noe også nå

Gammel 12-11-08, 10:38   #507
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Ny pose! En vinterpose denne gangen. Kunden sendte meg et sengesett som hun ønsket å ha på innsiden. Jeg ble ganske fornøyd med navnet. Jeg gikk og grublet på hvilken farge jeg skulle ha rundt på bokstavene, og kom plutselig på at det var litt orange i stoffet noen steder, så da brukte jeg det og det ble kjempe fint!
På innsiden er det bomull og på utsiden er det mellomriflet cord.

Gammel 12-11-08, 17:53   #508
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Knallfin LilleLeo! Du begynner å bli helt rå på applikasjoner!

Her er litt mer strikketing fra meg:

Gammel 16-11-08, 18:40   #509
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Standard

Lue:

Rillestrikket jakke med lue til:

Gammel 16-11-08, 19:00   #510
lille L
Kykkeliky !

lille L er litt kul
Standard

Denne har jeg krangla med i dag. Den ble langt fra slik jeg ville ha den Men ok, la gå... Den har tykk ullfleece inni, kjøpt her lokalt. Og Knøttas Katvig sengtøy ble ofret. Vet ikke helt om jeg kanskje angrer på det, men pytt pytt. Vi har to sett til, men i rosa. Den har dundyne inni, en litt tynn dundyne, men siden det blir "3 lag" oppå hverandre tror jeg at det går greit. Jeg HATER vognposer, så til de som syr det, dere møter ingen konkurranse i meg der ! Navnet til knøtta brodert på ene lokket, og jeg manglet snorstopper, så det får jeg feste på i morgen når jeg er i byen. Posen er laget etter Voksi formen, men litt enklere snøreprinsipp. Jeg føler meg lite intelligent hver gang jeg skal snøre en voksi nemlig...

Legoteppe:

Gammel 16-11-08, 20:32   #511
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Posen ble bra Lille L!

Gammel 16-11-08, 21:14   #512
lille L
Kykkeliky !

lille L er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Posen ble bra Lille L!

Tusen takk

Gammel 16-11-08, 21:19   #513
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Kjempefin pose Lille L. Du kan være stolt av den!

Gammel 16-11-08, 22:31   #514
lille L
Kykkeliky !

lille L er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Kjempefin pose Lille L. Du kan være stolt av den!

Så hyggelig sagt !

Gammel 16-11-08, 22:53   #515
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Det var en skikkelig fin pose, Lille L! Beundrer dere alle over hvor flinke dere er til håndarbeid!!!

Ema er ikke aktiv  
Gammel 16-11-08, 23:06   #516
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av lille L, her.

Så hyggelig sagt !
Jeg driver med stort prosjekt... 15 november er den spennende datoen !

Og hva er prosjektet? I dag er det 16 og jeg har vært nyskjerrig i en evighet.

Gammel 16-11-08, 23:10   #517
lille L
Kykkeliky !

lille L er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ema, her.

Det var en skikkelig fin pose, Lille L! Beundrer dere alle over hvor flinke dere er til håndarbeid!!!

Tusen takk

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Og hva er prosjektet? I dag er det 16 og jeg har vært nyskjerrig i en evighet.

Det store prosjektet ja.. hehe ,jeg skrev om det på lille L gruppa på FB. Er du der? Eller skrev hvertfall litt hint der..

Gammel 17-11-08, 01:12   #518
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Nei, den gruppa er jeg ikke på. Må visst lete litt!

Gammel 17-11-08, 21:09   #519
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Endelig kunne jeg klippe ned veven i dag, og her er telemarksteppet som jeg har holdt på med siden forrige vinter. Er veldig fornøyd med resultatet

Teppet er ca 80 x 150 cm stort, vevd i lin og ull.
Det skal henge på veggen over ei gammel seng, og oppi senga blir det to puter i samme mønster (kom ikke med på bildet).

Sist redigert av Malus : 17-11-08 kl 22:57.
Malus er ikke aktiv  
Gammel 17-11-08, 22:51   #520
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Standard

Knallfint shg!

Emneord
strikking

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.