|
|
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?
Takk for tipset, de bøkene har vi (men jeg hadde glemt dem litt). De vil sikkert bli en hit her også. (Men Harry Potter 6 er lang, og vi er bare litt over halvveis). |
|
|
|
|
#3 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Lillesøster har virkelig hatt et stort utviklingssprang i det siste, så vi har avansert fra enkle bøker (type Lille Prinsesse, lille larve aldrimett etc) til Kardemommeby, Pippi og Marikken.
|
|
#5 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Reven og grisungen er knall ja
|
|
|
#6 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg har vært alt for dårlig på å lese for ungene i det siste (eh ... de siste årene, må jeg vel nesten innrømme), men nå er vi igang igjen, og nå skal det leses litt hver dag, altså.
|
|
#7 |
|
En Som Trener
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Har akkurat lest ut Doktor Proktors prompepulver av Jo Nesbø, i morgen skal vi i gang med Heksene av Roald Dahl. Det var til eldste. Til jentene er det fortsatt Karsten og Petra og Lillesøster i alle varianter som er mest poppis.
|
|
#8 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser "detbetyr" (Eventyr). Gjerne de samme hver kveld. Det er de jeg kan utenat som fenger mest, mange av de som står i bøkene går over hodet på henne. Jeg prøvde meg på GodDagMannØkseskaft, men det ble så mange forklaringer av hun falt helt av. Gullhår, Bukkene Bruse, Askeladden som Kappåt, og Selkona er veldig populære. Jeg begynte å fortelle sagnkretsen om Sigurd dragedreper i kveld, den tror jeg kan bli bra, om enn med litt mye blod og gørr. Dessuten er døden fortsatt et litt ukjent begrep.
|
|
#9 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Pokker: Lånte Knerten og mesterdetektiven (ellernoe sånt) i går, men vasket den på 40 grader i maskinen!!
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg leste ferdig Trollmannen fra Oz i kveld, og tror Poden er veldig innstilt på å begynne på den andre Doktor Proktor-boken nå - han (og jeg!) hadde stor moro av den første i sommerferien.
|
|
#12 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Nå er vi godt i gang med Greven av Monte Christo. Det tok litt tid før mellomsten var helt med. Det er mange vanskelige navn, og historien er mer kompleks enn hva han var vant til. Men nå er både han og storebror aldeles gira, og de drasser med seg boka over alt, i håp om at jeg skal finne tid til å lese bare litt til. Kjempespennende! |
|
|
|
|
#13 |
|
flisespikker
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?
Ivanhoe og De tre musketerer, kanskje? Og alt mulig av Jules Verne, såklart.
|
|
#15 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Å, Barna i Nyskogen leste jeg jo da jeg var liten. Den var litt spennende, men ikke så kul som Greven da. Kikker på lista di. Tusen takk!
Jules Verne er et must, ja. Jeg tror jeg har samlede verker ett eller annet sted i en hylle eller kasse. Ivanhoe og De tre musketerer har jeg ikke lest selv, men det burde jeg jo. Skatten på Sjørøverøya er vel også en røverbok man burde ha med seg, men den fenget ikke meg helt den gang jeg leste den, så jeg vet ikke om jeg gidder å begynne på høytlesing, hvis jeg tror den vil kjede meg. Sist redigert av Kaija : 16-08-10 kl 22:22. |
|
|
|
|
#16 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi har akkurat begynt på Harry Potter og mysteriekammeret. Straks 2-klassingen er helfrelst på HP etter å ha fått DS-spillet tidligere i sommer, og vil helst lese alle bøkene, men jeg tror vi må ha en pause etter denne. |
|
|
|
|
#17 |
|
Peppy!
|
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg er nettopp ferdig med Doktor Proktor og tidsbadekaret av Jo Nesbø, og det var en super bok. Nå blir det småhistorier fra Astrid Lindgren i noen dager, før vi skal finne et nytt leseprosjekt. Jeg lurer på å ta fatt på disse Garmann-bøkene. |
|
|
|
|
#19 |
|
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi har lest en gammel favoritt i kveld: |
|
|
|
|
#20 |
|
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser Harry Potter og de vises stein, fordi lillebror så gjerne ville lese Harry Potter - og jeg trodde han var klar. Det er han definitivt ikke, for han bare later som han følger med. Han insisterer imidlertid på at vi skal lese den ferdig, så vi gjør nok det. Etterpå blir det bok 5 med de store ungene. |
|
|
![]() |
|
|