|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#501 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)Nå kommer jeg inn i dette sent i gamet, men vil gjerne stille et spørsmål: er det lov for enslige menn som ikke er homofile å benytte denne metode? Der de er biologisk far, altså? Sist redigert av C3PO : 11-03-11 kl 11:07. Årsak: Litt for sensitivt om en annen person |
|
|
|
|
|
#502 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)
I Norge er jo ikke surrogati lov for noen, men det er fullt lovlig for en norsk mann å bruke surrogatmor i utlandet og ta med seg barnet hjem fordi han er biologisk far, ja. Hvorvidt han er homo, hetero eller noe helt annet har ingen betydning.
|
|
|
#503 |
|
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)Takk for svar. Jeg ble forvirret fordi jeg hadde forstått det slik at det kun var homofile som kunne ta med barnet hjem til Norge. Godt å se at det var feil. |
|
|
|
|
|
#504 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)Vi har jo opp til flere profilerte norske menn som har fått barn ved hjelp av surrogatmor
|
|
|
#505 |
|
maler
|
Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)Jeg synes ikke at det at det er vanskelig å få adoptert er et argument for at det skal være greit å benytte seg av surrogatmor. Like lite som at det at det er mange foreldreløse barn i verden er noe argument mot det.
|
|
|
#506 |
|
Shake it out!
|
Enig.
|
|
|
#507 |
|
Personlig pessimist
|
Helt enig.
|
|
|
|
#508 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Utgangspunktet for surrogati er vel å avhjelpe hetrofile par i en etablert familierelasjon, som har en uønsket dysfunksjon i forplantningsbiologien. Så har det utviklet seg videre til at mennesker med sodomisk seksualitet har ønsket å ta del i fruktene til dem som sverger til reproduktiv seksualitet. Og så videre til enslige individer, uavhengig av reproduktiv relasjon. Hva er neste trinn? Statlig avl uten, eller med statlig oppnevnte, nære foresatte?
|
|
|
#509 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)Pføy Brutus nå tror jeg du har rota med kveldsdosen.
|
|
|
#510 |
|
Passiv
|
Hvor i alle dager har du disse fantastiske faktaene fra? |
|
|
|
#511 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)Fra sitt homofobiske hode.
|
|
|
#512 |
|
can-jur
|
sodomisk seksualitet
|
|
|
|
#513 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)Om ikke noe annet, så er i hvertfall uttalelsene til Brutus noe som får en til å vekselsvis knegge og vekselsvis riste på hodet. Han liver opp, han gjør det.
|
|
|
#514 |
|
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)Brennpunkt har laget program om henne som sendes kl. 21.30 på NRK1 i morgen. Jeg håper virkelig ikke at NRK fremstiller henne som et offer. |
|
|
|
|
|
#515 |
|
Pauset
|
Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)Da har jeg satt varsel på det programmet. Det må jeg se. Sist redigert av Jessica : 22-03-11 kl 00:10. |
|
|
|
|
|
#516 |
|
Passiv
|
Særlig ikke siden det nå produseres ett surrogatbarn per uke til norske foreldre i India. (Kilde er bare en eller annen tabloid på nett riktignok.) |
|
|
|
#517 |
|
Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)Jeg frykter at hun har regien på programmet utfra den lille snutten jeg nettopp så. Hun sa blant annet at hun ikke hadde kjøpt barna. |
|
|
|
|
|
#518 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)Kommer nok til å bli det sedvanlige, med Maria Amelie-tårer, det der. Obskøne greier, med tanke på alle barna i det landet som er predestinert til elendighet. Grenseløs egoisme og det burde vært lovregulert bedre i forkant her i landet.
|
|
|
#519 |
|
Sv: Født med surrogatmor fra India - etisk dilemma? (vg)Brutus: Egoloven? Du har nok dessverre rett. |
|
|
|
|
|
#520 |
|
www.bomulls.no
|
Ja, det der reagerte jeg også på. Jeg så ikke hele programmet, bare noe stykkevis og delt, men ut fra det jeg oppfattet, så fremstod hun som et offer i aller høyeste grad.
|
![]() |
| Emneord |
| etikk, surrogatmødre |
|
|