Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-11, 11:45   #521
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

http://www.vg.no/helse/svineinfluens...artid=10013763

Anbefaler alle å lese. Selv om man ikke har noe imot vaksiner så kan man vel aldri stole 100% på hvordan enkelte reagerer på sprøytene??

Btw så har mine blitt vaskinert fram til MMR. (Storebror fikk den desverre og etter reaksjonen hans så fikk IKKE søstrene)

Man kan jo få reaksjoner på vaksiner. Greia er at man må vurdere risikoene opp mot hverandre. Har du en eller annen allergi som tilsier at du ikke kan vaksinere deg (det finnes jo de som ikke kan vaksineres også) så er det enda viktigere at jeg, naboen din og ungene i barnehagen deres er vaksinert slik at du og dine får låne sykdomsbekjempelse av oss. De sykdommene man vaksinerer mot er jo også sykdommer som gir ganske kjipe opplevelser. Og verre ting enn kjipe opplevelser.

  Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 12:16   #522
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

ABC nyheter hadde også om at det var 11 tilfeller av meslinger.
Under var det et leseinnlegg fra en som helt klart hadde bommet og blandet Røde hunder og meslinger. Jeg raporterte innlegget jeg da og så det var fjernet nå.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 12:29   #523
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.777
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Tja. Det er vel så sannsynlig at hun fikk et angstanfall som noe som vaksinen direkte ga henne, sånn ut fra den artikkelen. At folk mener noe er en bivirkning trenger ikke å være et bevis på at det faktisk er det. At de blir bedre med kosthold tyder jo også på at det ikke hadde noe med vaksinen å gjøre. Tenker jeg da. Selv om man klart skal utrede for å være sikker.



Er alle eggeallergikere eller noe sånt da elller?

Nei men storebror fikk diagnosen barneautist som 3 åring og han var "normal" fram til han var 15 mnd. Ifølge helsesøster som ikke kjente han igjen etter MMR.og som sier at NOE skjedde etter vaksinen. Derfor tørr jeg ikke la søstrene få den. De ville heller ikke dele den opp til meg så da var valget enkelt.
Jeg trenger ikke belæring og info om at MMR ikke gir autisme og dere trenger IKKE å vise til div artikler om temaet. Jeg har gjort opp min mening om MMR og den står jeg fast ved.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 12:32   #524
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Nei men storebror fikk diagnosen barneautist som 3 åring og han var "normal" fram til han var 15 mnd. Ifølge helsesøster som ikke kjente han igjen etter MMR.og som sier at NOE skjedde etter vaksinen. Derfor tørr jeg ikke la søstrene få den. De ville heller ikke dele den opp til meg så da var valget enkelt.
Jeg trenger ikke belæring og info om at MMR ikke gir autisme og dere trenger IKKE å vise til div artikler om temaet. Jeg har gjort opp min mening om MMR og den står jeg fast ved.

Fair enough.

Men det understreker jo viktigheten at alle de som det ikke er noe mistanke med vaksinerer seg. Takket være det, så er jo alle barna dine rimelig godt beskyttet gjennom gruppeimmunitet, ikke sant?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 12:35   #525
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Nei men storebror fikk diagnosen barneautist som 3 åring og han var "normal" fram til han var 15 mnd. Ifølge helsesøster som ikke kjente han igjen etter MMR.og som sier at NOE skjedde etter vaksinen. Derfor tørr jeg ikke la søstrene få den. De ville heller ikke dele den opp til meg så da var valget enkelt.
Jeg trenger ikke belæring og info om at MMR ikke gir autisme og dere trenger IKKE å vise til div artikler om temaet. Jeg har gjort opp min mening om MMR og den står jeg fast ved.

Sålenge du skal skrive på nett at det er en sammenheng mellom barneautisme og MMR-vaksinen så mener jeg at du nok bør innse at det er mange som ser det nødvendig å motsi deg. Om du velger å avstå fra å ta dette til deg eller ikke er jo helt din sak.

  Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 12:38   #526
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.777
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Har valgt å ikke gi de vaskinen pga at storebror var "normal" fram til 16 mnd alder og helsesøster så forandringen etter MMR. Han fikk seinere diagnosen barneautist og vi tørr ikke utsette søstrene for noe. Dette er vårt valg og jeg står for det.
Ønsker ikke noen artikler som motsier tankene mine så gidder ikke å høre på komentarer om at dette ikke stemmer

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 12:42   #527
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Ønsker ikke noen artikler som motsier tankene mine så gidder ikke å høre på komentarer om at dette ikke stemmer

Som smilefjes sier, så kan du ikke regne med å kunne bestemme at folk ikke skal motsi deg. Men du står selvsagt fritt til å velge å ikke høre på motsigelsene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 12:44   #528
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Har valgt å ikke gi de vaskinen pga at storebror var "normal" fram til 16 mnd alder og helsesøster så forandringen etter MMR. Han fikk seinere diagnosen barneautist og vi tørr ikke utsette søstrene for noe. Dette er vårt valg og jeg står for det.
Ønsker ikke noen artikler som motsier tankene mine så gidder ikke å høre på komentarer om at dette ikke stemmer

Da synes jeg virkelig ikke du skal uttale deg i en diskusjonstråd heller.
Venhild i ny forkledning?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 12:47   #529
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.777
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Da synes jeg virkelig ikke du skal uttale deg i en diskusjonstråd heller.
Venhild i ny forkledning?

Nei jeg er ikke Venhild altså men trekker meg ut fra denne diskusjonen. Godtar det at man har forskjellige meninger og så finner dere meg andre steder enn akkurat i vaksine debatt som er min kamp

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 12:52   #530
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Nei jeg er ikke Venhild altså men trekker meg ut fra denne diskusjonen. Godtar det at man har forskjellige meninger og så finner dere meg andre steder enn akkurat i vaksine debatt som er min kamp

Bare en presisering, det du holder på med her er altså ikke en debatt. Sånn i og med at du ikke vil høre på motargumenter altså. Det er på sett og vis en av grunnsteinene i det og debattere.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 12:52   #531
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Nei jeg er ikke Venhild altså men trekker meg ut fra denne diskusjonen. Godtar det at man har forskjellige meninger og så finner dere meg andre steder enn akkurat i vaksine debatt som er min kamp

Det er selvsagt helt ok om du har kampsaker du ikke vil snakke om. Men om du har forventninger om å kunne seile inn og avslutte diskusjoner med blabla-smileyen fordi du ikke vil ha motargumenter så tror jeg du vil finne oss ... kjipe.

Og ca her i tråden synes jeg det kan være greit å skrive at det altså er vitenskapelig tilbakevist at det er noen som helst sammenheng mellom MMR-vaksinen og autisme. Det er også påvist korrupsjon hos fyren som lanserte idéen og det er sågar sterk bekymring - denne gangen velbegrunnet - over at svada om at det finnes en kobling likevel gjør at folk ikke vaksinerer barna sine.

Selvsagt finnes det de som ikke tåler en eller flere vaksiner. Men akkurat denne koblingen er altså vitenskapelig bevist at er helt feilaktig.

  Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 12:57   #532
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Nei men storebror fikk diagnosen barneautist som 3 åring og han var "normal" fram til han var 15 mnd. Ifølge helsesøster som ikke kjente han igjen etter MMR.og som sier at NOE skjedde etter vaksinen. Derfor tørr jeg ikke la søstrene få den. De ville heller ikke dele den opp til meg så da var valget enkelt.
Jeg trenger ikke belæring og info om at MMR ikke gir autisme og dere trenger IKKE å vise til div artikler om temaet. Jeg har gjort opp min mening om MMR og den står jeg fast ved.

Ble autismen utløst av vaksinen, eller var det vaksinen som påførte han autisme? Hva i vaksinen var det som utløste / påførte?
Hvis det vil hjelpe å dele den opp til søstrene, betyr det da at du vet akkurat hvilken del som gjorde forskjellen? Er den en spesifikk del som påfører / utløser autisme? En spesifikk sykdom? Er det blandingen?

Jeg er genuint nysgjerrig, jeg har aldri møtt noen som tror at MMR gir / utløser autisme før.

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 13:00   #533
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.264
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Jeg syns faktisk det er helt fair å si at "jeg opplevde dette, det skjedde med MITT barn, og derfor velger jeg..." Jeg tror vi alle tar beslutninger minst like mye basert på egne erfaringer som på hva som er rasjonelt. Ref. gutt/jente-tråden - jeg ønsket meg jente blant annet basert på mine mor/datter/søster-erfaringer fra egen oppvekst. Selv om jeg VET at det i en større sammenheng er helt andre ting enn kjønn som spiller inn.

Hvis jeg ble dårlig i magen etter å ha spist et sted så hadde jeg ikke ventet på en grundig utredning som med stor statistisk signifikans kunne bevise at det faktisk var DEN maten jeg ble dårlig av før jeg bestemte meg for å ikke gå tilbake dit.

Mindre alvorlig, ja, jeg vet. Men hvis jeg satt med en bestemt oppfatning av at først hadde jeg et friskt barn, så vaksinerte jeg det og så ble det sykt, så skal det mye til at jeg hadde klart å se på hva som gjaldt i en stor populasjon.

(Og så HAR det jo hendt at man har innrømmet VELDIG sent i ettertid at den gamle trippelvaksinen kunne utløse, hva var det?, barneepilepsi? Jeg har STOR forståelse for at folk jeg kjenner har valgt å ikke vaksinere sine senere barn etter å ha opplevd at en frisk baby gikk fra vital og kvikk til sykehusinnlagt-svevende-melllom-liv-og-død like etter en vaksine. (NB: For ordens skyld, denne vaksinen brukes ikke mer.))

Jeg hadde tatt samme valg som Pesten, i samme situasjon.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 13:02   #534
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Pesten, her.

Nei jeg er ikke Venhild altså men trekker meg ut fra denne diskusjonen. Godtar det at man har forskjellige meninger og så finner dere meg andre steder enn akkurat i vaksine debatt som er min kamp

Det som irriterer meg er at vaksinemotstandere omtrent forventer respekt for meningene sine, for vi er jo forskjellige og sånn, nesten som de ikke helt forstår alvoret og at deres valg faktisk berører andre også.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 13:10   #535
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.683
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det som irriterer meg er at vaksinemotstandere omtrent forventer respekt for meningene sine, for vi er jo forskjellige og sånn, nesten som de ikke helt forstår alvoret og at deres valg faktisk berører andre også.

Det er veldig mye her i livet som påvirker andre, men likevel må da alle mennesker få respekt for de valgene man tar. Når man velger å ikke vaksinere, er det ikke for å være onde, men fordi man mener man gjør det beste for sitt eget barn. I den situasjonen som Pesten beskriver, hadde jeg klart gjort det samme; hun får jo til og med enighet fra helsesøsteren sin om at det skjedde en forandring hos barnet etter den vaksinen.

Selv om de fleste av oss vil det beste for samfunnet, er jeg vel ikke alene om å føle at mitt eget barn kommer før "samfunnet" for meg? Hadde jeg oppriktig ment at en vaksine var skadelig for barnet mitt, hadde det ikke vært tvil om at jeg hadde latt være å gi den. Jeg ofrer ikke mitt barn for deres barn altså, men kanskje jeg er egoistisk. Det er i så fall helt greit.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 13:12   #536
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er veldig mye her i livet som påvirker andre, men likevel må da alle mennesker få respekt for de valgene man tar. Når man velger å ikke vaksinere, er det ikke for å være onde, men fordi man mener man gjør det beste for sitt eget barn. I den situasjonen som Pesten beskriver, hadde jeg klart gjort det samme; hun får jo til og med enighet fra helsesøsteren sin om at det skjedde en forandring hos barnet etter den vaksinen.

Selv om de fleste av oss vil det beste for samfunnet, er jeg vel ikke alene om å føle at mitt eget barn kommer før "samfunnet" for meg? Hadde jeg oppriktig ment at en vaksine var skadelig for barnet mitt, hadde det ikke vært tvil om at jeg hadde latt være å gi den. Jeg ofrer ikke mitt barn for deres barn altså, men kanskje jeg er egoistisk. Det er i så fall helt greit.

Jeg ofrer heller ikke mitt barn av allmenpreventive hensyn. Men dog er jeg slik at når jeg får en følelse av noe så forsøker jeg å finne ut om følelsen er reell eller ikke. Og når det gjelder feks vaksiner så ender jeg som regel på at det skal de ha.

  Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 13:16   #537
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.683
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Der er jeg helt enig med deg, SF. For ordens skyld; vi har planer om å følge vaksineprogrammet. Jeg innrømmer at jeg synes det er ekkelt når jeg leser sånne historier som Pesten kommer med, men da må jeg bare si til meg selv at om det virkelig var slik at MMR forårsakte autisme, hadde vi hørt mye om det nå, og om barnet mitt skulle bli syk på en eller annen måte, hadde han sannsynligvis blitt det uansett. Men det er ikke lett å tenke sånn, og jeg forstår godt at det ikke er lett når man faktisk er i den situasjonen som Pesten er. (Uten at jeg vet noe mer enn det lille hun har sagt i denne tråden.)

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 16-02-11 kl 13:33. Årsak: Rettet til riktig nick
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 13:18   #538
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Der er jeg helt enig med deg, SF. For ordens skyld; vi har planer om å følge vaksineprogrammet. Jeg innrømmer at jeg synes det er ekkelt når jeg leser sånne historier som Pesten kommer med, men da må jeg bare si til meg selv at om det virkelig var slik at MMR forårsakte autisme, hadde vi hørt mye om det nå, og om barnet mitt skulle bli syk på en eller annen måte, hadde han sannsynligvis blitt det uansett. Men det er ikke lett å tenke sånn, og jeg forstår godt at det ikke er lett når man faktisk er i den situasjonen som Pesten er. (Uten at jeg vet noe mer enn det lille hun har sagt i denne tråden.)

Ja, hadde mitt barn fått en alvorlig reaksjon så ville jeg jo gjerne sjekket hva det kom av for å kunen forutsi om det var risiko for samme hos neste barn. Selvsagt.

Det var kun koblingen mellom akkurat MMR og autisme jeg reagerte på siden akkurat den koblingen er såpass grundig sjekket og tilbakevist.

  Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 13:24   #539
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det er veldig mye her i livet som påvirker andre, men likevel må da alle mennesker få respekt for de valgene man tar.

Må de? Jeg innrømmer lett at det er ikke alt jeg respekterer.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 13:27   #540
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Der er jeg helt enig med deg, SF. For ordens skyld; vi har planer om å følge vaksineprogrammet. Jeg innrømmer at jeg synes det er ekkelt når jeg leser sånne historier som Pesten kommer med, men da må jeg bare si til meg selv at om det virkelig var slik at MMR forårsakte autisme, hadde vi hørt mye om det nå, og om barnet mitt skulle bli syk på en eller annen måte, hadde han sannsynligvis blitt det uansett. Men det er ikke lett å tenke sånn, og jeg forstår godt at det ikke er lett når man faktisk er i den situasjonen som Pelen er. (Uten at jeg vet noe mer enn det lille hun har sagt i denne tråden.)

Pesten mener du. Ikke Pelen.

Det er nå uansett forskjell på å si

"Mitt barn fikk de første symptomene på autisme rett etter vaksinen ble satt, så synes jeg det er så ekkelt at jeg får meg ikke til å vaksinere småsøstrene. Jeg synes det er bra at andre vaksinerer dog, sånn at barna mine er beskyttet mot gruppeimmunitet" Da tenker jeg, ok, fair enough, man kan bli litt irrasjonell når det gjelder barna sine.

og å si

"Mitt barn fikk helt sikkert autisme av vaksinen! Og jeg synes ikke at noen barn skal ha MMR-vaksine! For jeg er så skråsikker på at det som skjedde oss har jeg en korrekt årsaksforståelse for, at jeg er villig til å ofre alle de som kan bli skadd av sykdommene som de blir vaksinert for". Da tenker jeg, ok, dette er en temmelig dum og fanatisk person.

Om Pesten er det ene eller det andre finner vi vel ut av etterhvert.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no