Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva bakte du sist?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-11, 16:40   #521
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bakte du sist?

12 brød som vanlig

kamp er ikke aktiv  
Gammel 12-05-11, 19:48   #522
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

3 ingers rugbrød i går

fyrstekake til kjæresten og kameratene.

I dag har jeg laget mandelmelk og mandelkuler

Nip er ikke aktiv  
Gammel 12-05-11, 19:59   #523
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nip: Gir du oss oppskrift på fyrstekake?

millact er ikke aktiv  
Gammel 12-05-11, 21:25   #524
Nip

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Nip: Gir du oss oppskrift på fyrstekake?

Jepp, det er bare en vanlig fyrstekake, jeg har bare tatt en mini smaksprøve så den ikke var katastrofe, men spiser jo ikke sukker. Men kjæresten synes den var veldig god, pappa også. De er veldig glad i smør, sukker og hvetemel.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 12-05-11, 21:27   #525
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

I dag har jeg bakt 4 gulrotbrød.

Christa er ikke aktiv  
Gammel 12-05-11, 21:31   #526
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

I dag ville minsten være hjemme fra barnehagen, og han ville bake! Vi har nå puttet 4 poser kardemummabuller, 2 poser vanlige boller og 4 store grovbrød i fryseren.

Sist redigert av Sonja Sockersöt : 14-05-11 kl 12:50.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 12-05-11, 21:39   #527
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Pølsesnurrer

Gammel 13-05-11, 08:48   #528
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg baka gulrotkakemuffins i går. Skal ha med når jeg skal besøke ei venninne i dag.

Gammel 13-05-11, 12:43   #529
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Har prøvd meg på biscotti med revet appelsinskall, mandler og mørk sjokolade, og de ble smaskens! Neste gang dropper jeg sjokoladen, for jeg tror de hadde vært like gode uten.

Gammel 13-05-11, 12:46   #530
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Har prøvd meg på biscotti med revet appelsinskall, mandler og mørk sjokolade, og de ble smaskens! Neste gang dropper jeg sjokoladen, for jeg tror de hadde vært like gode uten.

Det hørtes godt ut! Kan du dele oppskrift?

Gammel 13-05-11, 12:53   #531
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Standard

Mer enn gjerne!
Jeg fant den i Trines matblogg. Avkjølte bitene på rist med en gang jeg hadde delt dem opp slik at de ble gode og sprø. De er fantastisk gode å dyppe i espressoen.

Gammel 14-05-11, 12:42   #532
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

I kveld har jeg tenkt å bake Toro brownies!!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv  
Gammel 14-05-11, 12:49   #533
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Standard

I går lagde jeg en utrolig god variant av det såkalte "No knead bread", faktisk den beste så langt.

Lagde det etter grunnoppskriften, men brukte 300 g hvetemel og 200 g sammalt grov rug og hadde i et par spiseskjeer akasiehonning. Brettet også inn en neve aprikoser som jeg delte i små terninger og et par never hakkede og ristede hasselnøttkjerner. Utrolig godt til ost, både blåmugg og hvitmugg.

Gammel 14-05-11, 13:45   #534
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Trippel gjærdeig nå i formiddag. En til å ta med på 17. mai, en til å spise hjemme på ettermiddagen på 17. mai, og en til i dag.

Sissel er ikke aktiv  
Gammel 15-05-11, 19:37   #535
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Soaked chocolate cake med nonstop på til barnehagefeiring i morgen. Det ble litt for lite glasur, men håper den duger likevel.

Tangina er ikke aktiv  
Gammel 15-05-11, 19:39   #536
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Suksessterte, bursdagskake til mannen min.

Gammel 15-05-11, 19:40   #537
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Det skulle vært hveteboller, men de var små og steinharde, og aldeles helt uspiselige. Mon tro hvorfor det gikk slik med de. Jeg var nøye med å ha i nok gjær og veltemperert væske. I tillegg fikk de stå til heving i godt over en time. Hveteboller er nok bare ikke min greie.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv  
Gammel 15-05-11, 19:47   #538
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Jeg har bakt sjokolademuffins og bringebærmuffins idag og kjempegod jordbærbløtkake igår

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv  
Gammel 15-05-11, 20:09   #539
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Standard

Det ble biscotti med mandler, revet sitronskall og bittelitt myntasocker fra Österlenkryddor i full fart i dag før foreldrene mine kom på kaffebesøk.

Gammel 15-05-11, 20:11   #540
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Boller til 17. mai-feiringen på Hvit sin skole. Pliktoppfyllende disputas-enke

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.