Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-03-17, 12:43   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Et lite kremt til bruk av helium:
https://www.nrk.no/viten/verden-tomm...lium-1.7261413

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 22-03-17, 12:53   #2
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Gammel 22-03-17, 14:18   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

@Bergensis: hvor fikk du kjøpt helium?

I ein leikebutikk.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Klar over den problematikken. Men det er ein liten tank (8-10 vanlege ballongar) Me har aldri gjort det før, og kjem ikkje til å gjere det igjen.

Gammel 22-03-17, 15:23   #4
Molly

Molly sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

I ein leikebutikk.

Takk! Da vet jeg hvor jeg kan begynne å lete. Det blir definitivt en engangsgreie for oss også. I hvert fall etter at jeg leste linken til Tallulah.

Gammel 22-03-17, 19:27   #5
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

I ein leikebutikk.

Klar over den problematikken. Men det er ein liten tank (8-10 vanlege ballongar) Me har aldri gjort det før, og kjem ikkje til å gjere det igjen.

De har på Nille, her.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 22-03-17, 14:24   #6
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Fikk litt hetta i sted... var på lokalet for å målet opp mtp borddekking og skjønte ikke hvordan det skulle bli plass til langbord/hestesko/T-bord uten at rommet skulle bli helt fullt og upraktisk... Vil helst ikke ha 7 småbord. Etter å ha tenkt og drodlet kom jeg på at E eller E ned "påbygg" kan funke. Så da gikk skuldrene litt ned igjen.

~TM~ er ikke aktiv  
Gammel 22-03-17, 15:05   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, vi har for lite lokale. Det er i grunnen det eneste jeg bekymrer meg for. Egentlig håper jeg på noen avbud så jeg kan senke skuldrene, men det blir liksom litt feil det også ...

Gammel 22-03-17, 15:09   #8
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Huff, vi har for lite lokale. Det er i grunnen det eneste jeg bekymrer meg for. Egentlig håper jeg på noen avbud så jeg kan senke skuldrene, men det blir liksom litt feil det også ...

Skjønner tankegangen. Er det type "ferdig dekket" lokale, eller er det mulig å gjøre noe med bord osv?

Isa er ikke aktiv  
Gammel 23-03-17, 10:05   #9
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isa, her.

Skjønner tankegangen. Er det type "ferdig dekket" lokale, eller er det mulig å gjøre noe med bord osv?

Det er selve lokalene som er små. Type gammelt kjellerlokale med små rom og litt lavere under taket. Vi står fritt til å organisere bord og slikt slik vi ønsker, og vi kommer til å måtte bruke to rom med åpen dør i mellom, men likevel ligger det nå an til å bli flere gjester enn det jeg har tenkt som absolutt maks antall. :nervøs:

Ja, ja, det det er hjerterom og så videre ... Det er i alle fall ingen fare for at selskapet blir for høytideig og "stivt".

Gammel 23-03-17, 13:17   #10
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Det er selve lokalene som er små. Type gammelt kjellerlokale med små rom og litt lavere under taket. Vi står fritt til å organisere bord og slikt slik vi ønsker, og vi kommer til å måtte bruke to rom med åpen dør i mellom, men likevel ligger det nå an til å bli flere gjester enn det jeg har tenkt som absolutt maks antall. :nervøs:

Ja, ja, det det er hjerterom og så videre ... Det er i alle fall ingen fare for at selskapet blir for høytideig og "stivt".

Tenker endel kan gjøres ved å legge litt omtanke i bordplassering. Sette tynne fliser og omfangsrike mennesker etter hvor det vil være hyggelig for dem å være, gi gamle folk en ordentlig stol osv. Var i et bryllup med dårlig plass hvor en overvektig venninne ble plassert på en plaststol der serveringspersonalet skulle mellom to stolryggrekker, det ble jo bare dumt og veldig leit for henne. Omvendt kan feks barn gjerne trykke seg sammen på en benk, de blir gjerne ikke sittende så lenge til bords likevel - ordne litt tegnesaker og lego på et bord i gangen, så er de glad til.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 22-03-17, 17:14   #11
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Holder det med tid når konfirmasjonen er kl11 og starte maten kl13:30?
Ca 70 gjester, ikke hjelp på kjøkkenet.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 22-03-17, 18:33   #12
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Holder det med tid når konfirmasjonen er kl11 og starte maten kl13:30?
Ca 70 gjester, ikke hjelp på kjøkkenet.

Vi har start i kirke kl 13 og mat kl 15.
Ca 40 gjester og ingen hjelp på kjøkkenet her heller.

Gammel 22-03-17, 17:29   #13
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Konfirmanten min har ingen meninger om noe som helst, så jeg og mannen gjør bare som vi vil. Det er greit for avkommet.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 22-03-17, 18:25   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 22-03-17, 19:26   #15
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Standard

Det var mange uten hjelp. Dere vil ha det sånn?

Ellers går det an å "bytte" med en annen som skal ha konf (en annen dag, til neste år...) og stille opp for hverandre - bytte tjeneste.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 22-03-17, 20:57   #16
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Ellers går det an å "bytte" med en annen som skal ha konf (en annen dag, til neste år...) og stille opp for hverandre - bytte tjeneste.

Sånn har vi gjort det. Veldig greit. Jeg har avtalt for lenge siden med to venninner som skal hjelpe. Jeg har hjulpet i to konfirmasjoner hos den ene av dem, hun andre må jeg gi noe til som takk for hjelpen.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 22-03-17, 21:54   #17
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Jeg er ikke helt sikker. Vi har folk vi kan spørre, men konfirmanten ønsker uhøytidelig opplegg og det er koldtbordish med kake/dessertbord og mange av gjestene er svært geskjeftige

Floksa er ikke aktiv  
Gammel 22-03-17, 21:56   #18
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Uhøytidelig eller ei, det er veldig godt å ha noen som rydder og vasker opp og setter fram, sånn at en kan være fullt tilstede i selskapet.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 22-03-17, 21:58   #19
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Uhøytidelig eller ei, det er veldig godt å ha noen som rydder og vasker opp og setter fram, sånn at en kan være fullt tilstede i selskapet.

Men jeg er ikke så glad i å være tilstede og tenker det er en god mulighet til å puste litt. Vi er 6 erfarne voksene som skal organisere sammen, men alle er også gjester.

Floksa er ikke aktiv  
Gammel 22-03-17, 23:19   #20
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må finne en som kan være på kjøkkenet som ikke er bedt til selskapet. Har ei på symøte som skal ha konfirmasjon helga etter, men de har jo satt bort alt fordi de ikke vil gjøre noe selv og tar det på resturant, så hun gidder jeg ikke spørre en gang. Lurer rett og slett på om jeg skal høre om jeg har noen venninner med litt eldre barn på sånn 16-18 år eller noe sånt som får noen kroner for å hjelpe til 3 timer eller noe sånt. Blir jo bare bæring litt ut og inn til koldtbord og kakebord, og passe på drikke og koke kaffe og sånn.

Elisabet er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:18.