|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Konfirmant 2017Et lite kremt til bruk av helium:
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2017
|
|
#3 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Klar over den problematikken. Men det er ein liten tank (8-10 vanlege ballongar) Me har aldri gjort det før, og kjem ikkje til å gjere det igjen.
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Takk! Da vet jeg hvor jeg kan begynne å lete.
|
|
#5 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
De har på Nille, her. |
|
|
|
|
#6 |
|
trøtt
|
Sv: Konfirmant 2017Fikk litt hetta i sted... var på lokalet for å målet opp mtp borddekking og skjønte ikke hvordan det skulle bli plass til langbord/hestesko/T-bord uten at rommet skulle bli helt fullt og upraktisk... Vil helst ikke ha 7 småbord. Etter å ha tenkt og drodlet kom jeg på at E eller E ned "påbygg" kan funke. Så da gikk skuldrene litt ned igjen.
|
|
#7 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Konfirmant 2017Huff, vi har for lite lokale. Det er i grunnen det eneste jeg bekymrer meg for. Egentlig håper jeg på noen avbud så jeg kan senke skuldrene, men det blir liksom litt feil det også ...
|
|
#8 |
|
--
|
Skjønner tankegangen. Er det type "ferdig dekket" lokale, eller er det mulig å gjøre noe med bord osv? |
|
|
|
|
#9 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
|
|
#10 |
|
Licence to thrill
Tenker endel kan gjøres ved å legge litt omtanke i bordplassering. Sette tynne fliser og omfangsrike mennesker etter hvor det vil være hyggelig for dem å være, gi gamle folk en ordentlig stol osv. Var i et bryllup med dårlig plass hvor en overvektig venninne ble plassert på en plaststol der serveringspersonalet skulle mellom to stolryggrekker, det ble jo bare dumt og veldig leit for henne. Omvendt kan feks barn gjerne trykke seg sammen på en benk, de blir gjerne ikke sittende så lenge til bords likevel - ordne litt tegnesaker og lego på et bord i gangen, så er de glad til. |
|
|
|
|
#11 |
|
can-jur
|
Sv: Konfirmant 2017Holder det med tid når konfirmasjonen er kl11 og starte maten kl13:30?
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi har start i kirke kl 13 og mat kl 15.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Konfirmant 2017Konfirmanten min har ingen meninger om noe som helst, så jeg og mannen gjør bare som vi vil. Det er greit for avkommet. |
|
|
|
|
#15 |
|
Licence to thrill
Sv: Konfirmant 2017Det var mange uten hjelp. Dere vil ha det sånn? |
|
|
|
|
#16 |
|
Fortynnet
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
can-jur
|
Jeg er ikke helt sikker. Vi har folk vi kan spørre, men konfirmanten ønsker uhøytidelig opplegg og det er koldtbordish med kake/dessertbord og mange av gjestene er svært geskjeftige
|
|
|
#19 |
|
can-jur
|
Men jeg er ikke så glad i å være tilstede og tenker det er en god mulighet til å puste litt. Vi er 6 erfarne voksene som skal organisere sammen, men alle er også gjester.
|
|
|
#20 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Konfirmant 2017Jeg må finne en som kan være på kjøkkenet som ikke er bedt til selskapet. Har ei på symøte som skal ha konfirmasjon helga etter, men de har jo satt bort alt fordi de ikke vil gjøre noe selv og tar det på resturant, så hun gidder jeg ikke spørre en gang. Lurer rett og slett på om jeg skal høre om jeg har noen venninner med litt eldre barn på sånn 16-18 år eller noe sånt som får noen kroner for å hjelpe til 3 timer eller noe sånt. Blir jo bare bæring litt ut og inn til koldtbord og kakebord, og passe på drikke og koke kaffe og sånn. |
|
|
![]() |
|
|