|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#521 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåBra skrevet apan.
![]() |
#522 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåJeg bare syns det er veldig uklare det i han i her som gis. Og det hadde helt klart vært flere som fulgte de om de hadde vært tydeligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#523 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåVi er jo 5 i vår husstand, så treffer vi noen så blir vi mer enn 7. Vi skal treffe mine foreldre i morgen. Ikke helt som vanlig selvsagt, men liksom et "siste trygt møte" før de begynner i bhg og etterhvert skole igjen. Da er vi 7, men det anses som en bedre løsning enn å la dem treffe ungene uten at vi kan passe på dem. Ungene våre altså. Vi som i henhold til anbefalinger har lov å være nær dem.
![]() |
#524 |
I mål
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåMen Isprinsessene; da kan du bruke hodet og selv skjønne at å møte 5 ulike hver dag er lite lurt rett og slett. Og små barn som ikke klarer holde avstand, skal ikke møte 5. Der gjelder 1-2 faste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#525 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå
![]() |
#526 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, jeg kan heldigvis bike hodet selv. Men ser det uheldigvis er mange som ikke kan det. Derfor etterlyser jeg klarere regler. Ikke, du kan ha en til to venner, dere kan ikke være flere enn 5, klart du kan dra på besøk til venner etter skolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#527 |
Medlem siden: Mar 2008
På barnehageveiledningen ble det vel skrevet at man ønsket at barna ikke hadde mange andre venner hjemme å leke med, at det helst skulle være de samme som på skolen. Husker ikke ordlyden, men det var noe sånt. Det er jo fornuftig tenker jeg i den grad det går.
![]() |
#529 |
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåHer har ingen vært på besøk og vi har ikke vært noe steder. Så vi har kanskje vært for strenge. Vi har diskutert litt om vi skal åpne litt mer opp mellom søskenbarna og bare holde det innad i familien, men det innebærer jo fire husstander. Vi har to registrerte smittede i kommunen og ønske om tester har også gått ned. Ingen ble testet i går f.eks. Junior skal på fotballtrening på søndag så det blir bra. Vi trenerne og lagledere har sett på reglene for trening og ser at det lar seg gjøre. Spent på hvordan det blir når vi prøver da for tenker guttene blir litt som ivrige valper når de møtes etter å ha levd isolert så lenge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#530 |
Semiaktiv
Det er enkelt med klare regler, men samtidig vanskelig. Barn kan ha en til to venner, javel. Ett barn har sine to, nabobarnet har ingen venner. Kanskje det da kan være greit å inkludere dette barnet også, men kompensere med å ha en voksen til stede som følger med at de holder avstand, krav om å kun være utendørs, være ekstra nøye med håndvask, ikke spise ... At det kan være bedre å være med en venn hjem etter skolen enn å være på SFO med mange andre, når begge foreldrene må være på jobb. Det kan være mange grunner til å la folk gjøre egne vurderinger, men samtidig oppfordre til å følge rådene i størst mulig grad.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 17-04-20 kl 11:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Semiaktiv
Det har gått veldig fint her. De har treninger med godt adskilte stasjoner, med teknikk- og kondisjonsøvelser, og ungene er veldig flinke til å ta avstandskravene alvorlig. Mye mer enn man skulle tro, de kan til tider være en krevende gjeng å holde kontroll på til vanlig. Men det virker som om alle skjønner at det er veldig spesielt akkurat nå (og de gjør et poeng av at de slipper å ha på leggskinn
![]() |
#532 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåJeg startet denne perioden med å tenke at man skulle være mer katolsk enn paven, eller følge rådene som om man var i karantene selv om vi ikke var det. Så de første fire ukene traff vi ingen, og gikk knapt i butikken. Nå som tidsperspektivet på dette er såpass langvarig har jeg blitt mye mer opptatt av å se på hva vi kan gjøre innafor rådene til FHI. Gitt at ingen av oss er verken syke, har symptomer eller er i risikogruppe regner jeg det nå som innafor for min familie at |
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåGrunnen til at det er anbefalinger og ikke regler handler om at det holder at flest mulig gjør slik anbefalingene tilsier. Samfunnet er ikke avhengig av at alle gjør det. I tillegg så medfører regler en oppfølging, altså at om man bryter det så får det en konsekvens som en bot. Det krever et stort og kostbart apparat. Så om anbefalinger fungerer godt nok er det billigst og best gjennomførbart.
![]() |
#534 |
ej ikke møjkets heije
|
Laget "mitt" er i gang med treninger igjen, og det går ganske fint. Det er ikke like bra som vanlige treninger siden det ikke er noen kontakt, men veldig mye bedre enn ikke noe. Jeg har jo plutselig måttet gå inn som trener også for at vi skulle kunne tilby trening til litt flere når vi må være en voksen pr 4. spiller. Styrkeøktene med meg er ikke de aller morsomste, men jentene virker fornøyde bare med å få trene igjen og klager ikke.
![]() |
![]() |
#535 |
Eklektisk
|
Får dere tildelt baneareal/treningstid, eller gambler dere på at der er plass? |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 |
|
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåHer får vi tildelt tid i baneplan i allefall. For alle trenger egentlig mer plass enn før og det er dermed ganske strengt når det gjelder å booke treningstid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#537 |
Semiaktiv
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåHer er det også satt opp baneplan.
![]() |
#538 |
ej ikke møjkets heije
|
I starten gamblet vi, men nå har vi booket tid. Banene er fulle av folk uansett, men de fleste rydder plass til oss ettersom det er veldig åpenlyst at dette er en organisert trening (og klubben vår har ikke startet med sånt enda, så det er få andre "organiserte" å konkurrere om plassen med). Jeg er ganske god kompis med daglig leder, så han har bestemt seg for å bruke vårt lag til å hente erfaring med hvordan dette kan fungere. Men det vil nok være vanskeligere for småunger enn våre jenter som er mellom 14 og 17.
![]() |
![]() |
#539 |
Semiaktiv
![]() Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nåHer tror jeg det kun er tillatt med organisert trening. Banen er ikke åpen for privat bruk.
![]() |
#540 |
Yes, we can!!
|
Eksakt. Det at vi nå ligger langt unna det aller laveste smittetallet FHI i sin villeste fantasi kunne forestille seg, viser jo at etterlevelsen er helt strålende, jevnt over.
![]() |
|
|