|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg og 20 åringen har begynt med et samarbeidsprosjekt. Kjøpte en del merinogarn på tilbud for et par år siden. Skal bli babyteppe til tremenningen hennes sin baby som kommer i juni. Tar utgangspunkt i et babyteppe jeg strikka til minsten. Men vi strikker i 2 farger og skal sy eller hekle sammen remsene. Vi har sjekket at vi strikker nokså likt. Begge måtte ha noe å begynne å strikke da vi begge venter på garn i posten til neste prosjekt.
#3 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå?Det var kjempefint svanen!
#4 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå?Mens jeg venter på nydelig håndfarget garn fra Millas Mikrofargeri som skal bli et sjal/skjerf til yngstes kontaktlærer: Nr 8 av totalt 35 (!
#5 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hva strikker du nå?Ellinor genser og bukse til 17 åringen (som er 182 cm høy...) er endelig ferdig strikket og vasket. Hun er fornøyd, og jeg er glad jeg er ferdig. Ble litt lei mønsteret til slutt...
#6 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Hva strikker du nå?
Nydelig! Mamma strikker et slikt sett til meg - i andre farger - og hun har strikket to slike allerede. Gleder meg masse til det er ferdig - jeg tenker bruke det når jeg sover i hengekøye. |
![]() |
![]() |
#7 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hva strikker du nå?Nydelig, og for en jobb!
#10 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg strikker for tiden på to ting:
#11 |
etterpåklokest
|
Hvilket garn strikker du Ankertrøye my boyfriends size? Mannen min har lyst på, men jeg gruer meg litt. |
![]() |
![]() |
#12 |
Skinner
Sandnes Duo. Det er et blandingsgarn, perfekt for min varme mann. Om jeg skulle strikket i ren ull ville jeg valgt double sunday eller to tråder vanlig sunday.
#13 |
trenger lading
|
![]() Sv: Hva strikker du nå?20 åringen strikker fanagenser i svart og regnbuefarget garn til sin "regnbue-tremenning".
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg er ganske noob, men jeg er blitt veldig glad i disse. Og de knekker ikke. Jeg har knukket flere av de som er sånn regnbuefarget i samme serie, men disse har tålt veldig mye mer.
![]() |
#15 |
Skinner
![]() Sv: Hva strikker du nå?Svanen; KnitPro har karbonpinner som er supre, jeg foretrekker det fremfor tre når det brukes tynne pinner.
#16 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva strikker du nå?Jeg har funnet det perfekte kimonomønsteret, og har tatt hull på 'a-sweater-quantity'-finullen jeg kjøpte bare på grunn av den fantastiske melerte blå/petrol-fargen. |
![]() |
![]() |
#17 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva strikker du nå?Ferdig med Ankers tee. Venter nå på litt sommervarme. |
![]() |
![]() |
#20 |
🎈
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hva strikker du nå?Her var det mye inspirasjon! Jeg har strikket mye fra PetiteKnit i de siste måneden, nå er jeg straks ferdig med en Friday junior sweater i samme farger som det øverste bildet på mønsteret, det er en helt nydelig fargekombinasjon synes jeg: https://www.petiteknit.com/collectio...32316850372663
|
|