Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-21, 19:24   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg og 20 åringen har begynt med et samarbeidsprosjekt. Kjøpte en del merinogarn på tilbud for et par år siden. Skal bli babyteppe til tremenningen hennes sin baby som kommer i juni. Tar utgangspunkt i et babyteppe jeg strikka til minsten. Men vi strikker i 2 farger og skal sy eller hekle sammen remsene. Vi har sjekket at vi strikker nokså likt. Begge måtte ha noe å begynne å strikke da vi begge venter på garn i posten til neste prosjekt.

Gammel 08-05-21, 21:12   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

WOW, Svanen!

007 er ikke aktiv  
Gammel 08-05-21, 21:23   #3
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det var kjempefint svanen!

Gammel 11-05-21, 07:17   #4
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Mens jeg venter på nydelig håndfarget garn fra Millas Mikrofargeri som skal bli et sjal/skjerf til yngstes kontaktlærer: Nr 8 av totalt 35 (! ) isskrapevotter som sjefen har bestilt. Skal bli julegave til mine kolleger.

Gammel 08-05-21, 20:41   #5
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Ellinor genser og bukse til 17 åringen (som er 182 cm høy...) er endelig ferdig strikket og vasket. Hun er fornøyd, og jeg er glad jeg er ferdig. Ble litt lei mønsteret til slutt...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Snapchat-1160376541_resize_60.jpg (188,2 KB, 97 visninger)
Gammel 10-05-21, 12:29   #6
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Ellinor genser og bukse til 17 åringen (som er 182 cm høy...) er endelig ferdig strikket og vasket. Hun er fornøyd, og jeg er glad jeg er ferdig. Ble litt lei mønsteret til slutt...

Nydelig! Mamma strikker et slikt sett til meg - i andre farger - og hun har strikket to slike allerede. Gleder meg masse til det er ferdig - jeg tenker bruke det når jeg sover i hengekøye.

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 08-05-21, 21:00   #7
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Nydelig, og for en jobb!

Gammel 08-05-21, 22:34   #8
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Lekkert Svanen.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 08-05-21, 22:40   #9
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt av en jobb, Svanen. Veldig fint!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 10-05-21, 13:23   #10
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikker for tiden på to ting:

En ankertrøye my boyfriends size. Samme genser versjon 3. Det er litt vanskelig å motivere seg, men mottageren er heldigvis både ydmyk og takknemlig (versjon 1 døde i vaskemaskinen).

En egenkomponert sommergenser i en Air fra Du Store Alpakka som jeg en gang kjøpte på opphørssalg og Sandnes Sunday. Airgarnet er håndmalt, så sammen med en tråd helt hvitt garn gir det nydelige sjateringer i genseren. Jeg har regnet og talt og laget strikkeprøve og håper og tror at det blir et vellykket prosjekt.

Gammel 10-05-21, 14:54   #11
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Jeg strikker for tiden på to ting:

En ankertrøye my boyfriends size. Samme genser versjon 3. Det er litt vanskelig å motivere seg, men mottageren er heldigvis både ydmyk og takknemlig (versjon 1 døde i vaskemaskinen).

En egenkomponert sommergenser i en Air fra Du Store Alpakka som jeg en gang kjøpte på opphørssalg og Sandnes Sunday. Airgarnet er håndmalt, så sammen med en tråd helt hvitt garn gir det nydelige sjateringer i genseren. Jeg har regnet og talt og laget strikkeprøve og håper og tror at det blir et vellykket prosjekt.

Hvilket garn strikker du Ankertrøye my boyfriends size? Mannen min har lyst på, men jeg gruer meg litt.

Cuyahoga er ikke aktiv  
Gammel 11-05-21, 00:10   #12
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Hvilket garn strikker du Ankertrøye my boyfriends size? Mannen min har lyst på, men jeg gruer meg litt.

Sandnes Duo. Det er et blandingsgarn, perfekt for min varme mann. Om jeg skulle strikket i ren ull ville jeg valgt double sunday eller to tråder vanlig sunday.

Gammel 13-05-21, 09:21   #13
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Standard

20 åringen strikker fanagenser i svart og regnbuefarget garn til sin "regnbue-tremenning".

Hun slet seg gjennom vrangbord på pinne 2,5 i metallpinner. Og så begynte med pinne 3 i tre, men som har fått en skade/bøy, så er litt ekkelt å bruke. Hun hater metallpinner, men jeg synes 2,5 og 3 i tre eller bambus tåler så lite.

Noen som anbefaler gode rundpinner i 2,5 og 3 som tåler litt, og er gode å strikke med for den som ikke liker metallpinner? Jeg selv klarer metallpinner, men foretrekker tre (har knitpro skrupinnesett, men de begynner på 3,5)

Gammel 13-05-21, 09:50   #14
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

20 åringen strikker fanagenser i svart og regnbuefarget garn til sin "regnbue-tremenning".

Hun slet seg gjennom vrangbord på pinne 2,5 i metallpinner. Og så begynte med pinne 3 i tre, men som har fått en skade/bøy, så er litt ekkelt å bruke. Hun hater metallpinner, men jeg synes 2,5 og 3 i tre eller bambus tåler så lite.

Noen som anbefaler gode rundpinner i 2,5 og 3 som tåler litt, og er gode å strikke med for den som ikke liker metallpinner? Jeg selv klarer metallpinner, men foretrekker tre (har knitpro skrupinnesett, men de begynner på 3,5)

Jeg er ganske noob, men jeg er blitt veldig glad i disse. Og de knekker ikke. Jeg har knukket flere av de som er sånn regnbuefarget i samme serie, men disse har tålt veldig mye mer.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 13-05-21, 10:06   #15
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Standard

Svanen; KnitPro har karbonpinner som er supre, jeg foretrekker det fremfor tre når det brukes tynne pinner.

Gammel 13-05-21, 12:05   #16
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg har funnet det perfekte kimonomønsteret, og har tatt hull på 'a-sweater-quantity'-finullen jeg kjøpte bare på grunn av den fantastiske melerte blå/petrol-fargen.

Har konvertert til å strikke bolen rundt, og kommer til klippe opp foran opp til ermene, og å dele ved ermene. Legger også til lengde på bol og ermer.

Shun er ikke aktiv  
Gammel 24-05-21, 16:43   #17
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Ferdig med Ankers tee. Venter nå på litt sommervarme.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 78BE46E8-8139-402F-8C90-831E66F13A6B.jpg (19,9 KB, 54 visninger)
Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 24-05-21, 18:19   #18
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Ferdig med Ankers tee. Venter nå på litt sommervarme.

Åååå så fin, hvilket garn er det?

Gammel 24-05-21, 18:49   #19
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Åååå så fin, hvilket garn er det?

Elise fra Permin.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 24-05-21, 19:26   #20
Noba
🎈

Noba sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Her var det mye inspirasjon! Jeg har strikket mye fra PetiteKnit i de siste måneden, nå er jeg straks ferdig med en Friday junior sweater i samme farger som det øverste bildet på mønsteret, det er en helt nydelig fargekombinasjon synes jeg: https://www.petiteknit.com/collectio...32316850372663

Noba er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.