Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-07, 17:31   #521
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når gir dere rød prikk, og hva skal til?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Men det de gjør de som er uenige med deg, kaller du det også å diskutere, eller er det å sutre (den er egentlig ikke spesielt myntet på deg, men den passet så godt til kommentaren din)?

Å diskutere er da å diskutere samme hvem man er enige med - det betyr å hevde det man mener og argumentere for det, og å argumentere mot det/dem man er uenige med. (Sutre kaller jeg det å klage og surmule over småting man burde greie å ignorere i stedet, eller å klage og surmule lenge over noe jeg synes man burde ha kommet over, eller å klage i stedet for å prøve å gjøre eller si noe konstruktivt i forhold til det man er sur over. Jeg tror det er ganske sjelden jeg faktisk beskylder noen (andre enn sønnen min) for å sutre, selv om det nok hender jeg tenker at noen sutrer. Og jeg tror aldri jeg har påstått at noen sutrer fordi de er uenige med meg.)

Gammel 11-11-07, 17:34   #522
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Næh, se hva som skjer når man bare er borte fra FP en liten stund. All denne skolegangen i helgene, må visst slutte med slikt. :tsktsktsk:

Jeg syntes denne tråden var riktig morsom jeg, og kan ikke skjønne annet enn at både jeg og Zoë hadde det ganske gøy noen sider lenger bak her. Ikke kan jeg si at jeg føler meg karakterisert som et dårlig menneske som rødprikker heller, siden man jo fortsatt er rødprikkjomfru.

Ang. hele kverulere/diskutere/sutre-diskusjonen.

Jeg liker å tro at jeg diskuterer. Når så noen mener at jeg kverulerer, mener jeg at de sutrer. It's as easy as Dell.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 17:35   #523
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg liker å tro at jeg diskuterer. Når så noen mener at jeg kverulerer, mener jeg at de sutrer. It's as easy as Dell.

Du får sagt det, du, aC. Ingen kan beskylde deg for å sutre, i alle fall.

Gammel 11-11-07, 17:36   #524
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

I hvert fall her inne på forumet og i web-verdenen. I RL har jeg en sterk følelse av at det kanskje nesten til og med er motsatt. Her tørres det, her argumenteres det, her er man leken med det skriftlige språk og språkformen ,og som du sier, man skyr ikke konflikter. Hvordan er ståa om man møter de samme menneskene i det virkelige liv, uten tilgang på en pc? Er de da da like lite konfliktsky, like direkte i omgangsformen, like kverulerende og like språkmektige?

På tide med et RL-treff snart?

Bare å slenge seg med på torsdag det, Elin. Lurer på om du kanskje hadde måttet revurdere den teorien om at man ikke er like "tøff" IRL.

bill.mrk. alfaCharlie, ikke spesielt kozemozete IRL heller.

Sist redigert av Maverick : 11-11-07 kl 19:40. Årsak: Det gikk visst inflasjon i kommaene. :flau:
Gammel 11-11-07, 17:38   #525
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 18:18   #526
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

frem til den gikk over til å bli en metadiskusjon

Er ikke enhver prikketråd pr. definisjon en metadiskusjon? :kverulerer: (Det er visst ingenting som skaper sånt liv i leiren som en saftig metadiskusjon.)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 18:20   #527
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg gir rød prikk når jeg føler for det.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 18:22   #528
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Er ikke enhver prikketråd pr. definisjon en metadiskusjon? :kverulerer:

Forsåvidt, kanskje. Men jeg mente det som i at diskusjonen begynte å dreie seg om seg selv, ikke bare om diskusjoner generelt. Kanskje "selvrefererende" ville vært mer presist.

Gammel 11-11-07, 18:23   #529
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Presis må man være.

Gammel 11-11-07, 18:44   #530
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden det var jeg som brakte opp ordet kverulant så vil jeg få påpeke at jeg mener det som et kompliment. Noen av "kverulantene" vi har her på FP er fantastisk gode debattanter, som har satt meg fast mer enn en gang. Så jeg følger med på diskusjonene, leser og lærer og forhåpentligvis blir jeg en gang like god som dem.

Gammel 11-11-07, 18:59   #531
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

I hvert fall her inne på forumet og i web-verdenen. I RL har jeg en sterk følelse av at det kanskje nesten til og med er motsatt. Her tørres det, her argumenteres det, her er man leken med det skriftlige språk og språkformen ,og som du sier, man skyr ikke konflikter. Hvordan er ståa om man møter de samme menneskene i det virkelige liv, uten tilgang på en pc? Er de da da like lite konfliktsky, like direkte i omgangsformen, like kverulerende og like språkmektige?

På tide med et RL-treff snart?

I all verden, Elin. Jeg blir veldig forundret når jeg leser innleggene dine. Poenget med diskusjonsfora er som navnet sier - å diskutere, og ettersom man er på nett, må man nesten formulere seg skriftlig. Jeg diskuterer ikke mye IRL, men er ikke konfliktsky av den grunn. Skulle det dukke opp en diskusjon, diskuterer jeg mer enn gjerne.

Jeg ser for meg Elin, hjemme i sofaen sin, eller blant venner og familie på slektstreff, egge til diskusjon om de homofiles rettigheter, røde prikker og grønn babybæsj.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 19:01   #532
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er forresten mye hvassere IRL enn jeg er på nett.

Gammel 11-11-07, 19:04   #533
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Standard

Heldige deg. Jeg er jo bare et språkløst lite mehe, jeg.

Gammel 11-11-07, 19:05   #534
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Ja, det må være trist å være deg IRL. Godt du har FP som et trygt sted for deg å utfolde deg.

Gammel 11-11-07, 19:08   #535
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 11-11-07, 19:36   #536
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Gammel 11-11-07, 19:37   #537
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden gjør meg nervøs for spikketreffet, kjenner jeg.

Gammel 11-11-07, 19:42   #538
Albertine
Passiv

Standard

Jeg foreslår at alle tar med en utskrift av denne tråden, der de forskjellige argumentene utheves og alle debattanter/kverulanter blir konfrontert med det de måtte ha sagt. Så blir det interessant hvordan de enkelte forsvarer sitt standpunkt i levende live.

Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 23:04   #539
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Bare å slenge seg med på torsdag det, Elin. Lurer på om du kanskje hadde måttet revurdere den teorien om at man ikke er like "tøff" IRL.

bill.mrk. alfaCharlie, ikke spesielt kozemozete IRL heller.

Flisespikker-treff er ikke noe for meg. Et annet treff kommer jeg gjerne på.

Gammel 13-11-07, 08:07   #540
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

I dag fikk jeg en helt ny grunn til å gi en rød prikk.

Emneord
klassiker, rødprikking

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:17.