Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-11, 15:15   #521
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Dere som strikker, hvor mye tar dere betalt, om dere skal strikke for noen? Tar dere timesbetalt eller fastpris for plagget?

Jeg har flere i familien som gladelig strikker til jentene, men kun i ull, og jeg skulle gjerne hatt en bomullskjole til hver av de til sommeren. Så jeg lurte på om jeg skulle legge en tråd på Ønskes, men da er det greit å vite hvor mye jeg må forvente å betale.

Strikker ikke mye i bomull og helst ikke på bestilling, men ville nok tro du må forvente å betale en rudnt 500,- for hver kjole i tillegg til garn og oppskrifter. Tar jo sin tid å strikke kjoler, og hvis du skulle betalt timespris hadde nok prisen vært mye høyere!

amylin er ikke aktiv  
Gammel 08-01-11, 15:23   #522
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Er det noen her inne som har strikket tunika med mariusmønster?

Jeg har strikket til barn:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg PICT1586.jpg (196,5 KB, 22 visninger)
Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 08-01-11, 15:26   #523
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Dere som strikker, hvor mye tar dere betalt, om dere skal strikke for noen? Tar dere timesbetalt eller fastpris for plagget?

Jeg har flere i familien som gladelig strikker til jentene, men kun i ull, og jeg skulle gjerne hatt en bomullskjole til hver av de til sommeren. Så jeg lurte på om jeg skulle legge en tråd på Ønskes, men da er det greit å vite hvor mye jeg må forvente å betale.

Jeg har strikket noen slike til min datter og for andre, og 4-500 kr pr kjole + garn hørtes riktig ut, synest jeg.

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 08-01-11, 18:56   #524
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Tja, husker ikke helt! Tror det var et prosjekt jeg strikket mye på over kortere tid, så jeg tror jeg brukte omtrent en uke!

Tusen takk for svar, da er den ikke så ille å strikke allikevel.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 08-01-11, 18:56   #525
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Jeg har strikket til barn:

Så fin tunikaen var og flott modell.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 08-01-11, 19:13   #526
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Er det noen her inne som har strikket tunika med mariusmønster?

Jeg har strikket to til tantebarna mine. Det var str. 1 år og 4 år, gikk vedig fort så 500 + garn høres greit ut synes jeg

Gammel 08-01-11, 19:40   #527
Gerbera

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Strikker ikke mye i bomull og helst ikke på bestilling, men ville nok tro du må forvente å betale en rudnt 500,- for hver kjole i tillegg til garn og oppskrifter. Tar jo sin tid å strikke kjoler, og hvis du skulle betalt timespris hadde nok prisen vært mye høyere!

Tusen takk for svar! Det høres ut som dere er enige, da vet jeg hva jeg har å forholde meg til!

Gammel 08-01-11, 19:44   #528
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå skal jeg legge opp til en Still Light!

Skal strikke til meg selv i en lys mellomgråblå farge.

Gammel 08-01-11, 20:02   #529
Krem

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Skal strikke til meg selv i en lys mellomgråblå farge.

Å, du kommer til å bli helt nydelig i den!! Fin tunika til fin dame!!

Jeg strikker denne:

Krem er ikke aktiv  
Gammel 08-01-11, 21:15   #530
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg leste engang at 50 øre pr meter trådforbruk, i tillegg til garnprisen, var en gylden regel. Litt mer om det var avansert mønster, litt mindre om det var ensfarget glattstrikk...

Gammel 08-01-11, 22:09   #531
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg kan jo berre strikke heilt vanleg rett og vrang. Vil eg då klare ein Still light?

Gammel 08-01-11, 22:11   #532
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tante Sofie, her.

Eg kan jo berre strikke heilt vanleg rett og vrang. Vil eg då klare ein Still light?

Det er ikke annet enn rettmasker og vrangmasker på en Still Light! Den er lett å strikke, men kanskje litt kjedelig med så mye rettstrikk!

amylin er ikke aktiv  
Gammel 08-01-11, 22:12   #533
Snill & grei
Aktiv

Snill & grei sin avatar

Hvor: Ved Sognefjorden
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaktus, her.

Oppskrift

Gammel 08-01-11, 22:14   #534
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Her! Ravelry-link.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 08-01-11, 22:31   #535
Hannamoren

Hannamoren sin avatar

Standard

Noen som vet om en fin tunika som passer til en som er ca. str 48? Kunne tenke meg en tunika, men er redd de ikke sitter så fint når man er litt stor.

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 08-01-11, 22:38   #536
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må få meg flere par armer! Det er så mye jeg har lyst å strikke!

(Forøvrig har jeg strikket still light, men er ikke overbevist. Faktisk har jeg ikke brukt den en eneste gang)

Mei er ikke aktiv  
Gammel 08-01-11, 22:53   #537
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Holder på med en jakke i dobbel fabel til minstemann, så gikk jeg tom for garn rett før jeg var ferdig og nå har ikke butikken mer igjen. Prøver å finne den på nettbutikker, men så langt ingen treff.
Lager også en lue til 5 åringen, hun ønsker seg en som er åpen bak til hestehalen.
Har kjøpt inn garn til en enkel, men veldig god babygenser som jeg har laget før til minstemann. Nå skal jeg strikke den i blått/grønt og større.

Gammel 08-01-11, 22:57   #538
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvilken farge er det da, Susse? Kan sjekke her jeg.

Gammel 08-01-11, 23:27   #539
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg må få meg flere par armer! Det er så mye jeg har lyst å strikke!

(Forøvrig har jeg strikket still light, men er ikke overbevist. Faktisk har jeg ikke brukt den en eneste gang)

Jeg er veldig glad i min og har brukt den mye!

amylin er ikke aktiv  
Gammel 08-01-11, 23:40   #540
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også!

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.