Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå? IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-13, 13:08   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå? IV

Jeg strikker bringebærgenser, men i rødt, melert Pickles baby merino.

Gammel 22-04-13, 14:49   #2
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Hvor: Trondheim
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg strikker pippigenser i bomull. Oppskrift fra Sandnesgarn.
Satser på at det blir den nye sommergenseren til nevøen min.

Og en selvkomponert jakke til minsta. Fabel fra garnstudio. Strikket samme før, men nå trenger hun en større.

Gammel 21-06-13, 22:57   #3
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg har alt for mange halvferdige greier liggende ser jeg...

Gammel 23-06-13, 09:41   #4
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snuppa, her.

Jeg strikker pippigenser i bomull. Oppskrift fra Sandnesgarn.
Satser på at det blir den nye sommergenseren til nevøen min.

jpg[/IMG]

Er ikke dette en type genser som har vært veldig in for 10-20 år siden også?
Altså stripeformen/effekten?
Jeg stod trafikkvakt på skolen nylig og da så jeg en ungdom hadde en sånn. Veldig fin.

Gammel 23-06-13, 09:59   #5
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Jeg strikker skjerf til julepresanger i forskjellige farger.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (27,0 KB, 29 visninger)
Garbella er ikke aktiv  
Gammel 23-06-13, 21:05   #6
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Garbella, her.

Jeg strikker skjerf til julepresanger i forskjellige farger.

Det så flott ut! Men det så også veldig arbeidssomt ut. Hvor lang tid bruker du på et slikt skjerf?

Gammel 23-06-13, 21:12   #7
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikker Nøstebarn-teppe på skrå til en god venninne som blir mamma for første gang i desember.

Gammel 27-04-13, 15:44   #8
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg strikker denne fra Pickels - Baggy bølgegenser i oljegrønn fra abuelita tjukk merino:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 2013-04-27 15.02.46.jpg (517,5 KB, 12 visninger)
Nasse er ikke aktiv  
Gammel 25-07-13, 22:35   #9
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Jeg strikker denne fra Pickels - Baggy bølgegenser i oljegrønn fra abuelita tjukk merino:

Jeg er ferdig med denne (endelig).

Nå har jeg begynt på Kimno-oh:

I denne fargen:

Nasse er ikke aktiv  
Gammel 17-08-13, 11:49   #10
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Strikker denne Marius-genseren til meg selv.
Kjøpte den store Marius-boken tidligere i sommer, og fått litt Marius-dilla.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (259,5 KB, 13 visninger)
Gammel 17-08-13, 11:52   #11
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Tidigere har jeg srikket ikke mindre enn 4 Nøstebarntepper, en Nøstebarn voksejakke og tre omslagsjakker.
Samt Mariustunikaer, to ulike, til barnebarnet på 1 år. Med lue.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (352,4 KB, 11 visninger)
Gammel 17-08-13, 11:53   #12
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Ob bamsene til minsten

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (310,4 KB, 18 visninger)
Gammel 21-08-13, 19:46   #13
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Standard

Ferdig med denne og skal strikke tunikaer i samme farger til to småjenter på 5 og 7 år.
Hmm opplasting feiler

Gammel 28-08-13, 20:46   #14
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Standard

Jeg har vært på fabrikkutsalget til Sandnesgarn og kjøpt Alpaca til halv pris. Skal strikke Mariusgenser med rund sal til meg selv.

Gammel 29-07-13, 00:26   #15
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Åh, den var fin! Må notere meg den så jeg hr noe å gjøre i høst.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 06-08-13, 22:16   #16
Trinity
Aktiv

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Fra nord
Trinity er litt kul
Standard

Jeg strikken akkurat nå på denne til meg selv, men i bruntoner.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (33,6 KB, 55 visninger)
Gammel 07-08-13, 06:11   #17
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Strikker rosa Skappel genser til 10 åringen vår.

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 07-08-13, 09:26   #18
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker stripekjolen fra Pickles til meg selv. 60 cm med patentstrikk.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 21-06-13, 22:32   #19
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Kanskje ikke helt sesong for ull, men jeg har strikket uglegenser og ugletunika.

Gammel 22-06-13, 10:21   #20
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns nesten alt jeg strikker i garn fra Pickles blir veldig slaskete, jeg.

Men like fullt, nå strikker jeg ei vinterbukse i ribbestrikk til Lillemann, i nettopp, Pickles-garn, for det er så vidunderlig blødt og godt, og så klør det ikke.

Sinnasaujakke, mamaria? Høres kult ut - bilde!?

Edit: googlet, fant, oppskrift kjøpt og lastet ned.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:18.