Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-13, 08:32   #541
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!

Jeg er fremdeles imot.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 08:42   #542
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er en tråd jeg virkelig liker - en debatt, stappfull av saklig argumentasjon og informasjon.

Nå skal jeg tilstå at jeg er litt partisk, da jeg, med et forbehold av slanger, som jeg virkelig er fascinerende, idiotisk, panisk redd for - men de er akk så vakre, har en forkjærlighet for reptiler.

Hadde forholdene ligget til rette i livet mitt, og hadde det vært lovlig, skal man ikke se bort i fra at jeg hadde vært hønemor for en øgle av et slag, de er fantastiske skapninger. Forholdene ligger ikke til rette, på altfor mange plan, så jeg nøyer meg med turer til reptilparken i Oslo og sukker henført der.

Jeg har signert, ikke bare fordi jeg syns det er viktig å legge til rette for et lovlig, og dermed ansvarlig, hold av reptiler i Norge - mye også ut fra hensyn til dyr som allerede er her. Jeg kjenner folk som eier digre slanger. ( ) De er oppriktig glad i dyrene sine, og veldig opptatt av at disse skal ha det godt.

Jeg har også signert, mest fordi, fordi jeg syns det er noe tøys og tull at lovforslaget ikke engang skal komme til høring, etter så mange år med godt og grundig forarbeid, og med uttalelser fra instanser jeg stoler på i slike saker.

Til alle som har logget seg inn her, og deltatt med god, og interessant, informasjon, takk.

Gammel 30-05-13, 18:36   #543
Makiwixx
Nybegynner

Medlem siden: May 2013
Makiwixx har et hav av muligheter foran seg
Standard

Ble veldig positivt overrasket nå. Vi trenger virkelig at også andre enn reptilentusiaster signerer på dette.
Skjønner at det er noe dere ikke nødvendigvis engasjerer dere for selv, så jeg og mange andre er utrolig takknemlig for at dere likevel hjelper oss å få saken til høring sånn som den egentlig skulle.
Og som sagt, hvis noen har noen spørsmål så er det bare å spørre.

Skremmeren: Jeg respekterer at andre har forskjellige meninger enn meg, men får jeg spørre hvorfor du er så imot at en sak skal få en rettferdig behandling?

Og til deg som lurte på om det finnes reptiler som spiser katter :P - Det er nok desverre heller katter som spiser reptilene... Fant en klynge med halvspiste bueormer for noen uker siden Skal man ha en reptil som spiser katter, så må man ha en rimelig stor slange, f.eks en fullvoksen anaconda, noe som nok aldri kommer til å bli lovlig i Norge... :P

Sist redigert av Makiwixx : 31-05-13 kl 09:13.
Makiwixx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 03:33   #544
Makiwixx
Nybegynner

Standard

Håper det blir enda flere underskrifter og dere må mer enn gjerne dele underskriftskampanjen på facebook og lignende. Setter stor pris på alle som har signert til nå.

Gammel 01-06-13, 10:34   #545
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Jeg har signert. Kunne godt tenke meg å ha en slange, en liten regnbueboa om det hadde vært lov kanskje?

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-13, 11:52   #546
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også signert. Jeg kommer aldri til å skaffe meg et slikt dyr selv, men synes absolutt at dette må til høring. Jeg liker også tråden, her er masse bra info og jeg har lært masse nytt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 04:07   #547
Makiwixx
Nybegynner

Standard

Bra at folk signerer selv om de ikke selv vil ha disse dyrene, og bra å høre at folk føler de har lært noe av tråden. Gjerne les litt på reptilfreaks.no , der er det mange tråder om lovverket rundt det og forkjellige tråder om dyrene og hold av dem + faktaark osv.. Så der er det lett å få et inntrykk av hvordan miljøet er. (Jeg vet at reptil-miljøet ofte blir veldig misforstått).

Gammel 23-10-13, 23:39   #548
Amnesia
Nybegynner

Medlem siden: Apr 2013
Amnesia har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hei,
Jeg vet det er litt lite poppis å dra opp gamle tråder, men denne tråden er fremdeles like aktuell som den var da den ble startet.

Så her er igrunn en liten bump for å spørre pent om kanskje det er noen fler som har lyst til å hjelpe oss i å få reptilsaken opp til høring og få en rettferdig avgjørelse på enten lovliggjøring eller opprettholde forbudet...

Så med andre ord... ved å signere dette oppropet så signerer dere igrunn egentlig ikke FOR reptilhold - men dere signerer FOR at saken skal få en rettferdig høring og avgjørelse på saken.

Og igjen, mange mange takk for alle som hittil har signert, og for de som signerer i fremtiden. Det blir satt utrolig stor pris på!

Amnesia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 08:48   #549
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fremdeles imot, så nei.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 08:51   #550
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fortsatt kudos for høflig besøkende-lobbyist-adferd, dog.

Gammel 24-10-13, 09:07   #551
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jepp, enig.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 09:15   #552
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er selvsagt lov å fronte sin sak og be om støtte.

Gammel 24-10-13, 09:20   #553
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Det er selvsagt lov å fronte sin sak og be om støtte.

Spesielt når saken frontes på en så hyggelig, saklig og informativ måte.

Gammel 24-10-13, 14:27   #554
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så ikke denne diskusjonen før nå og synes den er vanvittig interessant. Det er flere her som har svært gode argumenter. Jeg har lært mye.

Skal signere når jeg finnerkrøllalfatasten på det nye iPad-tastaturet. uten den får jeg ikke skrevet inn mailadressen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 21:02   #555
Amnesia
Nybegynner

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hehe, det har nok mest med å gjøre at vi leter etter forums hvor det fortsatt er en del mennesker som bruker, samt rent bortsett fra akkurat denne saken her så har ikke jeg så mye å gjøre på et forum som heter "foreldre-portalen" da jeg er meget frivillig barnløs... :P Men jeg er aktiv forumbruker, så rent bortsett fra det så henger jeg med på det jeg kan, jeg..
Reptilfolk er en veldig anonym gjeng, av åpenbare årsaker, så da blir liksom forums en av de viktigste stedene vi sprer litt info rundt. Og interessen for teamet var jo veldig stor på forumet her, så.. det virker jo som dere likte det!

Dessuten så syns jeg det faktisk var en ganske hyggelig stemning her for å diskutere nettopp dette her, og det er litt forfriskende. Kvinneguiden er jo dødt når man tar opp dette temaet her. Og da er det ikke noe gøy.

Til alle nye som sier de er imot, må forresten gjerne fortelle hvorfor. Jeg syns det er interessant å høre grunnene til folk. you know, for science.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg så ikke denne diskusjonen før nå og synes den er vanvittig interessant. Det er flere her som har svært gode argumenter. Jeg har lært mye.

Skal signere når jeg finnerkrøllalfatasten på det nye iPad-tastaturet. uten den får jeg ikke skrevet inn mailadressen.

Takk så mye! Bare å spørre om det skulle være noe mer.

Gammel 24-10-13, 21:26   #556
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har signert. Selv om jeg er så redd slanger at jeg ikke engang tør ta på et fotografi av en.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 09:09   #557
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Lenger oppi her, nevner jeg at jeg er pisse redd slanger.

Vel, fobier er til for å faces, så i sommer lot jeg minsten få hilse på to aldeles nydelige eksemplarer, en melkesnok og en diger albinopyton - og da kunne jo ikke mor være redd heller, når minsten skulle få klappe dem.

Åh... Forelska!

Gammel 25-10-13, 12:33   #558
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Amnesia, her.

Til alle nye som sier de er imot, må forresten gjerne fortelle hvorfor. Jeg syns det er interessant å høre grunnene til folk. you know, for science.

Jeg er en av de som er imot.
På samme måte som jeg er imot hundeutstillinger (og katteutstillinger og "shows") og gjerne hadde sett et generellt forbud mot rasedyr og rasestandarer som hadde noe som helst med utseende å gjøre.

Vi mennesker er sprut spenna sprø når det kommer til dyr og å innføre enda flere arte vi kan stelle dårlig med er jeg ikke tilhenger av.
Jeg er ikke spesielt redd hverken dyra eller smitte.

Så mitt nei er vel egentlig er nei til kjæledyr, ikke til reptiler

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 18:21   #559
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg er en av de som er imot.
På samme måte som jeg er imot hundeutstillinger (og katteutstillinger og "shows") og gjerne hadde sett et generellt forbud mot rasedyr og rasestandarer som hadde noe som helst med utseende å gjøre.

Vi mennesker er sprut spenna sprø når det kommer til dyr og å innføre enda flere arte vi kan stelle dårlig med er jeg ikke tilhenger av.
Jeg er ikke spesielt redd hverken dyra eller smitte.

Så mitt nei er vel egentlig er nei til kjæledyr, ikke til reptiler

Enig med Floksa. Det burde ikke være en menneskerett å ha kjæledyr på den måten at man skal måtte innføre arter til landet kun for å få dekket sitt "kjæledyrbehov". Dyr er ikke til for å "brukes" av mennesker. Og avl er jeg så sterkt imot at jeg ikke har ord for det, men det er en annen sak.
Så jeg er fremdeles nei og vil alltid være det.

Gammel 25-10-13, 22:12   #560
Amnesia
Nybegynner

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Enig med Floksa. Det burde ikke være en menneskerett å ha kjæledyr på den måten at man skal måtte innføre arter til landet kun for å få dekket sitt "kjæledyrbehov". Dyr er ikke til for å "brukes" av mennesker. Og avl er jeg så sterkt imot at jeg ikke har ord for det, men det er en annen sak.
Så jeg er fremdeles nei og vil alltid være det.

Ingen har sagt noe om menneskerett. Ingen menneskerett å ha ost i butikken heller, men folk hadde nok flippa i taket om det ble tatt bort.
Men faktum er at det er en utdatert lov uten faglige grunnlag til hvorfor den skal opprettholdes.
Og det er jo ikke snakk om å innføre nye arter, egentlig. Artene er her allerede, i hundretalls, om ikke tusentalls. Det er snakk om å gjøre livskvaliteten til disse bedre.

Ellers, takk til alle som skriver under! Spre gjerne kampanjen på facebook hvis dere har lyst.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.