Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ting som irriterer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-16, 15:43   #541
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ting som irriterer

Ja, nå var jeg ute et ærend på jobb, og gikk først i ring rundt området hvor det bruker å stå en hel haug med slike selgere - unnvikende som jeg er.

MEN, så var det en som klarte å huke tak i meg likevel. En hyggelig kar fra Fremtiden i våre hender. Han hadde mye fint å si om matforbruk og lov mot barnearbeid i utlandet (tøyproduksjon og slikt). Og jeg var SÅ nære ved å bli medlem i nok en organisasjon. MEN! Jeg klarte å si at "nei takk, denne gangen må jeg nok si nei tror jeg".

Gammel 11-07-16, 18:30   #542
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men du ser jo at de er fra en slik organisasjon, så det er vel bare å ikke innlede noen samtale?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 11-07-16, 18:38   #543
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når tørketrommelen streiker og maskinen den sier den ikke tar inn VANN!

Gammel 11-07-16, 19:42   #544
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg irriterer meg over mennesker som ikke kastrerer hunnkattene sine slik at de går og får kull etter kull etter kull og ender opp som utslitte, utmagrete vrak. Voksne mennesker skulle da vite bedre!

Bobbelur er ikke aktiv  
Gammel 11-07-16, 19:44   #545
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men du ser jo at de er fra en slik organisasjon, så det er vel bare å ikke innlede noen samtale?

Ja. Er jo bare å si nei takk og gå.

Gammel 11-07-16, 21:25   #546
Isbjørn
WF: Isbjorn

Isbjørn sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bobbelur, her.

Jeg irriterer meg over mennesker som ikke kastrerer hunnkattene sine slik at de går og får kull etter kull etter kull og ender opp som utslitte, utmagrete vrak. Voksne mennesker skulle da vite bedre!

Og hannkattene da....

Gammel 11-07-16, 21:30   #547
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

De flinkeste har en måte å ta kontakt på som gjør at det er vanskelig å ikke måtte svare NOE, uten å være veldig uhøflig, og så har de gode linjer de bruker på alle naturlige rømningsmanøvre man tar. De fleste av oss har sperrer mot å være uhøflige, så det suler de inn en del folk på.

For meg hjelper det å huske på at sånne gateselgere er den innsamlingsmetoden som er dyrest per innsamlet krone, faktisk VELDIG dyr, så jeg går forbi med go samvittighet, og øker heller av og til trekket til en av de andre organisasjonene jeg støtter.

Gammel 11-07-16, 22:09   #548
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De flinkeste har en måte å ta kontakt på som gjør at det er vanskelig å ikke måtte svare NOE, uten å være veldig uhøflig, og så har de gode linjer de bruker på alle naturlige rømningsmanøvre man tar. De fleste av oss har sperrer mot å være uhøflige, så det suler de inn en del folk på.

Ok, for meg er det helt absurd. Hvis jeg svarer "Beklager, jeg har ikke tid." og så blir forfulgt og/eller fortsatt pratet til, er det veldig innafor å ignorere videre henvendelser da. Jeg synes ikke man trenger å være høflig mot alle som ikke er høflig mot en selv.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 11-07-16, 22:33   #549
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, man TRENGER ikke, men man ønsker som oftest det, særlig mot folk som smiler og er blide og imøtekommende. Noen av disse her er jo kjempeflinke. Og "nei, takk" er ikke et av de naturlige svaralternativene på spørsmålene de stiller. Du må tenke ut noe annet å si, noe som ikke er svar på spørsmålet.

Men jeg gjør som deg, altså.

De jeg syns mest synd på er det stakkarne som står ved toppen av flytoget og skal selge kredittkort. Til folk som skal rekke et tog/fly. De MÅ jo få korte og avvisende svar 999 av 1000 ganger?? (De begynner alltid med "har du et Eurobonuskort?", og da er jo svaret "ja", "nei" eller "vetikke", noe de har oppfølgningsspørsmål til, og så er man i gang. Jeg rister alltid bare på hodet, eller svarer "ikke tid til å snakke om det nå" hvis jeg er i det kommunikative hjørnet, men det føles VELDIG uhøflig å ikke svare på et spørsmål!).

Gammel 11-07-16, 22:38   #550
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

At jeg ikke klarer å la være å komme med en masse unnskyldninger hver gang jeg ikke stopper og prater med, og ikke minst gir støtte til, alle disse organisasjonene som har sendt studenter ut i gatene på sommerjobb.

Altså; jeg har faste trekk til Leger uten grenser, Redd Barna og en organisasjon til jeg faktisk ikke kommer på hva er i farta. Jeg er også (støtte)medlem av Røde Kors. I tillegg er jeg sms-livredder for UNICEF og sms-aktivist for Amnesty, og sender jevnlig støtte via slike sms-koder til Redd Barna, Blåkors, Frelsesarmeen og hva har du. I tillegg har vi et fadderbarn et eller annet sted, som min mann "ordner med".

Så det er altså ikke sånn at jeg ikke bryr meg eller ikke bidrar, men likevel... Jeg føler jeg får det der "du bryr deg ikke du"-blikket hver gang jeg smiler pent og sier "nei takk" eller "det passer ikke" hver gang jeg går forbi disse folkene. Og når jeg så sier at jeg støtter enten deres organisasjon, eller noe lignende, fra før så bare kan du se på dem at de ikke tror meg. Det er i alle fall sånn det føles for meg. Og det irriterer meg at jeg føler det sånn. Virkelig.

Standard svar hos meg er; jeg har faste organisasjoner jeg støtter. Da svarer de fleste "selgerne" så bra.

Det er alt altså jeg støtter SOS Barnebyer og UNICEF via SMS.

Gammel 11-07-16, 22:39   #551
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Folk som røyker inn når de har gjester. Hjelper fint lite at man prøver å røyke ut vinduet på kjøkkenet, osen går inn den. :host: Joda, det er da deres hjem osv....

Luvi er ikke aktiv  
Gammel 12-07-16, 08:48   #552
Novla

Novla sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

At det er nydelig vær dag 2 på jobb etter tre uker ferie med drittvær.

Gammel 12-07-16, 09:02   #553
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

For meg hjelper det å huske på at sånne gateselgere er den innsamlingsmetoden som er dyrest per innsamlet krone, faktisk VELDIG dyr, så jeg går forbi med go samvittighet, og øker heller av og til trekket til en av de andre organisasjonene jeg støtter.

Jepp. Det er dette. OG det irriterende faktum at jeg får dårlig samvittighet fordi jeg føler meg uhøflig, og fordi jeg ikke støtter en så god sak som det. Jeg VET jo at det er dustete, og derfor er det en "ting som irriterer".

Det var også grunnen til at jeg valgte å stoppe å snakke med den karen i går. Rett og slett eksponeringsterapi.

Gammel 12-07-16, 09:31   #554
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Når man skal til Nordnorges vakreste sted i dag og har glemt å sette batteriet til speilrefleksen på lading.

: stresslader :

Gammel 12-07-16, 09:46   #555
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Tenk på at de får veldig stor provisjon, Njulaif.

Gammel 12-07-16, 18:34   #556
Sweetie
Prøver seg frem

Sweetie sin avatar

Medlem siden: Oct 2013
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Nei, man TRENGER ikke, men man ønsker som oftest det, særlig mot folk som smiler og er blide og imøtekommende. Noen av disse her er jo kjempeflinke. Og "nei, takk" er ikke et av de naturlige svaralternativene på spørsmålene de stiller. Du må tenke ut noe annet å si, noe som ikke er svar på spørsmålet.

Jeg pleier å svare høyt i en blid tone "Nei takk, jeg skal ikke ha noe!" uansett hva de innleder med. Men det er sikkert noen som synes det er en Ting Som Irriterer, det også.

Med mindre det er en sak jeg allerede støtter. Da sier jeg det.

Sweetie er ikke aktiv  
Gammel 12-07-16, 18:39   #557
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Håper du er heldig og blir oppringt av Microsoft kundeservice da.

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Når man skal til Nordnorges vakreste sted i dag og har glemt å sette batteriet til speilrefleksen på lading.

Er du på Senja?

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 12-07-16, 20:10   #558
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

.

Sist redigert av Millen : 14-07-16 kl 10:47.
Millen er ikke aktiv  
Gammel 12-07-16, 22:54   #559
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Lage en gmailkonto som kan åpnes overalt - videresende det som må printes

Det er sånn jeg har løst det. Men fortsatt irriterende.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 13-07-16, 00:18   #560
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Er du på Senja?

Kunne vært. Nei, Kjerringøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.