Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden #8

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-06-21, 20:35   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden #8

Når det er sagt, akkurat her er det fine veier å gå på i boligfeltene som ligger rett ved siden av sykkelfelt er, og vi går heller der, og det mener jeg kanskje flere burde vurdert. Denne sykkelveien er veldig typisk pendlervei for folk som sykler fra utkanten og mot sentrum.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 23-06-21, 22:10   #2
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag var det to menn som syklet ved siden av hverandre med sykkelvogner. Vi traff dem akkurat der hvor det er smalest.

Input er ikke aktiv  
Gammel 23-06-21, 23:21   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Regner med at vi sykler på samme vei. Det som irriterer meg mest i tillegg til sykkelfantomene er venner/par som absolutt må sykle ved siden av hverandre og voksne som går midt i veien uten tanke for at det er en gang- og sykkelvei. Små barn på sykkel/sparkesykkel/gåtur er det bare å bremse for og sende et oppmuntrende smil.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

I dag var det to menn som syklet ved siden av hverandre med sykkelvogner. Vi traff dem akkurat der hvor det er smalest.

Det er akkurat sånt jeg blir så oppgitt over. Blir generelt ofte overgitt over hvor lite folk bryr seg om omgivelsene. Stopper i bunnen av rulletrappa, stiller seg i døråpninga for å snakke med venner, stiller seg midt på gangareal. Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor folk ikke ser seg litt rundt og trekker seg unna vei.

Gammel 23-06-21, 23:42   #4
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det er akkurat sånt jeg blir så oppgitt over. Blir generelt ofte overgitt over hvor lite folk bryr seg om omgivelsene. Stopper i bunnen av rulletrappa, stiller seg i døråpninga for å snakke med venner, stiller seg midt på gangareal. Jeg forstår rett og slett ikke hvorfor folk ikke ser seg litt rundt og trekker seg unna vei.

Sånt irriterer meg noe grenseløst.

Gammel 24-06-21, 00:00   #5
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor føkkings vanskelig kan det være å gi en reaksjon på et innlegg i en foreldregruppe for ungdomsskoleelever? Jeg legger inn referat fra møter jeg deltar på på vegne av DERE, så gidd i det minste å gi meg en tommel eller noe. Jeg SER jo at innleggene er lest, liksom. Fy søren ass, folk er så utrolig sløve.

Gammel 24-06-21, 12:51   #6
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Hvor føkkings vanskelig kan det være å gi en reaksjon på et innlegg i en foreldregruppe for ungdomsskoleelever? Jeg legger inn referat fra møter jeg deltar på på vegne av DERE, så gidd i det minste å gi meg en tommel eller noe. Jeg SER jo at innleggene er lest, liksom. Fy søren ass, folk er så utrolig sløve.

Du får tommel opp her, da. Flink mamma!

Og jah. Andre foreldre, at det går an.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Gammel 24-06-21, 10:57   #7
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg trur kanskje plink-plonk-pianomusikken på venterommet hos gynekologen er ment å virke beroligende, men på meg virker det bare irriterende og stressende. Kan de ikke spille noe litt bråkete rock, så det går an å senke skuldrene litt?

Gammel 24-06-21, 11:12   #8
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:hviske: Det er ikke skuldrene du skal senke, Matilda.

Gammel 24-06-21, 11:32   #9
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Nei, må nok heller stramme/ knipe. #trefødsler Gynekologen er tilgitt, hun var gull på alle vis. Merka knapt at jeg var der. Ferie og gruffefri, da?

Gammel 24-06-21, 11:45   #10
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Definitivt ferie og gruffefri!

Gammel 24-06-21, 12:47   #11
Input

Input sin avatar

Standard

Ja!!

Input er ikke aktiv  
Gammel 24-06-21, 13:01   #12
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Vi har et mulig smitteutbrudd her i kommunen, kommunelegen går ut med beskjed til folk at de må være forsiktige og ha smittevern fremst, men nå sier han at han har fått flere meldinger om at dette ikke er noe folk bryr seg om.
De klemmer, fester og møtes som at det var 2019.

Han frykter nedstenging.

Jeg blir forbanna over unge folk som kommer opp hit og tror at det er Aya Napa de er på, driter i at det bor folk her og sprer smitte på et sted som har hatt lav smitte hele veien.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 24-06-21, 15:28   #13
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Unger som må _lage_lyd_ til enhver tid. Kakling, piping, tromming, småkjekling, synging.

Sist redigert av Luftslottet : 24-06-21 kl 15:37.
Gammel 24-06-21, 16:08   #14
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Unger som må _lage_lyd_ til enhver tid. Kakling, piping, tromming, småkjekling, synging.

I hear you.

Trodde jeg var den eneste som ble småsprø av lyder fra ungene hele tiden.

Gammel 24-06-21, 16:23   #15
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

I hear you.

Trodde jeg var den eneste som ble småsprø av lyder fra ungene hele tiden.

Neida.

Jeg er absolutt en lydsensitiv person, og kjente nå på frustrasjon over at mannen skulle sette seg ved siden av meg med et glass vann med _klirrende_isbiter_, nå som jeg endelig har fått sendt ungene av gårde til badeland.

Greide å la være å si noe, heldigvis, og nå er isbitene smeltet. :glorie:

Gammel 24-06-21, 17:27   #16
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Neida.

Jeg er absolutt en lydsensitiv person, og kjente nå på frustrasjon over at mannen skulle sette seg ved siden av meg med et glass vann med _klirrende_isbiter_, nå som jeg endelig har fått sendt ungene av gårde til badeland.

Jeg er og lydsensitiv...

Gammel 25-06-21, 22:20   #17
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Neida.

Du vet, når du jobber i barnehage og går i et jævla bråk hele dagen. Så setter du deg endelig ned etter endt dag i 21-tiden og mannen finner seg fem knekkebrød. Da rabla det for meg.

Musemus er ikke aktiv  
Gammel 28-06-21, 12:56   #18
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Og Helthjem, jeg TILTER snart på de.

18.06 - Pakke hentet hos avstender.
Så helt stille.
21.06 - Pakke hentet hos avstender.
24.06 - Den var ENDELIG i Trondheim. Nå blir det ordnings, tenkte jeg.

25.06 - Vi kunne dessverre ikke levere pakken i natt.

Neivel?

26.06 - Vi kunne dessverre ikke levere pakken i natt.
Da stusset jeg, ettersom de faktisk leverte en pakke som ble sendt to dager før. Den natta. På vår adresse.

Så jeg sendte mail, og fikk til svar at "budet hadde dessverre ikke fått pakken, så da kan den ikke leveres"

Nå er det 28.06 - og guess what, fortsatt ingen pakke.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 24-06-21, 15:36   #19
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rene sykkelveier er greit nok, men kombinerte gang- og sykkelveier er rett og slett ikke egnet for annet enn rolig "tursykling" eller barnesykling. Man kan ikke passere folk i høyere hastighet enn 6 km/t, hvilket betyr at det faktisk er FORBUDT for en syklist å passere en jogger på en kombinert gang- og sykkelvei. Sykling skal i utgangspunktet foregå i bilveien, om det ikke finnes egne sykkelveier.

Problemet er selvsagt at infrastrukturen ikke legger til rette for dette i det hele tatt.

Og ikke bare fordi det er sånn fra gammelt av, men også når man planlegger nytt.

https://www.aftenposten.no/oslo/i/we...ngLISi0oQDo15g

Gammel 24-06-21, 15:46   #20
Input

Input sin avatar

Standard

Er ikke Storgata paralell med Torggata? Hvorfor sykler de ikke der? Nå avslører jeg meg som ekstremt dårlig på retninger og hvilke gater som ligger hvor osv.

Input er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.