Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Såpekassetråden #4

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-02-23, 16:42   #541
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråden #4

Selvbetjent bare dersom jeg skal ha noen helt få varer.
Sånn at jeg ikke har vogn.

Ellers scanner. Eller betjent kasse.

Det mest effektive for meg.

Gammel 16-02-23, 16:53   #542
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker helst betjent kasse når jeg har handlet en del. Selvbetjent tar lengre tid for meg.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-02-23, 17:31   #543
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Du synes det er mer praktisk, det er jo ikke nødvendigvis sånn for meg.

Nei, de som gjør det synes jo sikkert det er kjempepraktisk, de har all verdens tid. Hadde vært greit om det var mulighet/plass til å trekke seg litt unna og pakke varene for å gi plass til nestemann, men det er det jo ikke. Så selv om handelen er ferdig scannet og betalt må man likevel vente på personen som står der og leter i veska etter posen sin, setter den på brettet ved siden av varene som nettopp ble satt der, for så å putte varene oppi. Fordi det var så upraktisk å lete fram posen mens man stod og ventet i kø, sette den på brettet og putte de scannede varene oppi, betale og overlate plassen til nestemann. Sikkert veldig mange gode grunner som jeg ikke forstår meg på, til at dette er vanskelig for så mange.

Sist redigert av My : 16-02-23 kl 17:46.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-23, 18:00   #544
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Og man behøver ikke flytte så langt heller. Jeg fikk mange rare blikk på supermarkedene i England før jeg skjønte at der begynnwe du å pakke ned varene dine umiddelbart etter at hvert enkelt produkt er skannet.

Ja, det husker jeg som utrolig upraktisk da jeg bodde der. Alle bare skyndte seg å stappe varene tilbake i vognen straks de ble scannet (det er jo ingen plass for varene å samle seg opp i enden uansett) og så stod alle kundene samlet med vognene sine i et hjørne av butikken etterpå for å pakke varene i poser. Sikkert effektivt for personalet, men ikke så gøy for kunder.

De siste årene har de jo fått selvbetjeningskasser i England også og igjen synes jeg dette fungerer dårligere enn i Norge. Poser og varer må legges på en vekt som kontrollveier alt og den piper jo for ingenting fordi den er uenig i hva du la oppi eller du la tingen i posen på feil måte eller hva det nå er som er galt.

Gammel 16-02-23, 18:20   #545
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Ja, det husker jeg som utrolig upraktisk da jeg bodde der. Alle bare skyndte seg å stappe varene tilbake i vognen straks de ble scannet (det er jo ingen plass for varene å samle seg opp i enden uansett) og så stod alle kundene samlet med vognene sine i et hjørne av butikken etterpå for å pakke varene i poser. Sikkert effektivt for personalet, men ikke så gøy for kunder.

De siste årene har de jo fått selvbetjeningskasser i England også og igjen synes jeg dette fungerer dårligere enn i Norge. Poser og varer må legges på en vekt som kontrollveier alt og den piper jo for ingenting fordi den er uenig i hva du la oppi eller du la tingen i posen på feil måte eller hva det nå er som er galt.

Jeg sykt savner at de legger varene i poser for deg, sånn som de gjorde i da jeg bodde i USA. På den lokale Remaen her åpner de posene for oss, det er en ganske kjekk service, men ikke helt det samme som å legge i.

Gammel 16-02-23, 18:39   #546
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg sykt savner at de legger varene i poser for deg, sånn som de gjorde i da jeg bodde i USA. På den lokale Remaen her åpner de posene for oss, det er en ganske kjekk service, men ikke helt det samme som å legge i.

Det gjør de på min Rema også (aka Verdens Beste Remabutikk ). De har ikke selvbetjeningskasser da, bare betjente kasser med utrolig hyggelige folk, og det håper jeg de fortsetter med.

Gammel 16-02-23, 20:01   #547
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Sånn var det i Norge også i begynnelsen, og det fungerte ekstremt dårlig her også. Måtte få hjelp av ansatte hver gang.

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Grunnen til at de kan ha det sånn er jo at de har et så vanvittig lavt lønnsnivå, så det er jo ikke egentlig noe å trakte etter. Men skjønner at det er praktisk, ja.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-23, 23:55   #548
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sysselsetting. Jeg var helt fasinert over hva de hadde ansatte til å gjøre, antagelig for nesten ingen penger.

Gammel 16-02-23, 23:57   #549
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Rema begynte å åpne posene da de mer miljøvennlige posene kom, og de var helt umulige å åpne uten hansker. Jeg har bedt Coop Extra og Kiwi gjøre det samme. Men nå sist var coop Extra posene blitt lettere å åpne igjen.

Gammel 17-02-23, 07:35   #550
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Selvbetjent kasse på meny sola er håpløst.

Det er ikke ansatte der og kun en i betjent. Så om man ikke finner varen e.l. Så tar der laaang tid for å få hjelp.

I tillegg det er hyppig stikkprøve kontroll, oftere enn andre opplever jeg. Men når det ikke er ansatte til å stå der? Og det kan ta 10-15 minutter å få noen? Den i betjent gidder ikke komme bort?

Nei, da tar jeg varene og scanner de i kassen på motsatt side, betaler og går.

Gammel 17-02-23, 15:54   #551
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leter etter stockbilder av tenåring med hår i armhulene, og blir veldig nedbrutt av verden.

Søket "teen armpit hair" gir bilder av glade unge, hvite damer uten et snev av armhulehår eller bilder av armhuler de holder på å barbere med barberhøvel. Den mest hinsides var en tegning av en armhule med hår med pil til en armhule med barberhøvel og stjerner rundt.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-23, 16:35   #552
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

1) Man er vant til at man tar en pose og pakker etter at varene er betalt. Det kan ta litt tid å endre den vanen.

2) Kanskje er det første gangen på selvbetjent for hver eneste kløner. Jeg var i alle fall ikke spesielt effektiv min første gang.

Vi har ikke selvbetjent på min nærbutikk. Og i butikker med handler jeg bare småting som jeg ikke trenger pose for. Blir stressa på Bunnprisene i byen som BARE har selvbetjentkasser hvis jeg skal kjøpe så mye at jeg faktisk trenger pose.

Gammel 17-02-23, 17:17   #553
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

1) Man er vant til at man tar en pose og pakker etter at varene er betalt. Det kan ta litt tid å endre den vanen.

2) Kanskje er det første gangen på selvbetjent for hver eneste kløner. Jeg var i alle fall ikke spesielt effektiv min første gang.

Vi har ikke selvbetjent på min nærbutikk. Og i butikker med handler jeg bare småting som jeg ikke trenger pose for. Blir stressa på Bunnprisene i byen som BARE har selvbetjentkasser hvis jeg skal kjøpe så mye at jeg faktisk trenger pose.

Jeg tror 1) er tilfellet for mange ja, kombinert med at de går i sin egen verden, i sitt eget headset, og rett og slett ikke tenker på verden rundt seg. På lik linje med de som ikke flytter seg i rulletrappa, og de som stopper midt i bussen uten å legge merke til at det fylles opp med folk i midtgangen foran dem, mens det er masse ledige sitteplasser lenger bak. Mens andre er mer bevisst på å være til minst mulig hinder og irritasjon, og følger litt mer med på verden rundt seg.

Men vi må jo selvsagt ha forståelse for alle dem som kanskje har utfordringer vi vanlige mennesker ikke tenker over, som gjør dette konseptet "varer i handlepose" ekstra komplisert, og krever at det utføres med fullt fokus etter at resten av handleprosessen er over. Eller som har en spesiell fobi mot bakre halvdel av bussen. Derfor sier vi ingenting, himler ikke engang, vi bare står der og oppfører oss, og skriver det av oss i en gruffe- eller såpekassetråd i stedet.

Gammel 17-02-23, 17:28   #554
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Et skikkelig såpekasseinnlegg:

Slutt å sende stygge blikk når noen ber deg om å få en sitteplass hvor du oppbevarer sekken din. Sekken din kan umulig være så sliten at andre folk skal måtte stå rundt deg for at den skal få hvile!!!

På samme tid er det veldig vanskelig å få gehør for at man ikke kan ha noen rett ved siden av seg, av smittevernhensyn. Det er lettere å være særing med sekken ved siden av seg, enn å prøve å forklare det.

Gammel 17-02-23, 17:48   #555
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Grunnen til at de kan ha det sånn er jo at de har et så vanvittig lavt lønnsnivå, så det er jo ikke egentlig noe å trakte etter. Men skjønner at det er praktisk, ja.

Ja. Til dels det. Men det var også litt sysselsetting av folk som ellers ikke hadde hatt jobb. Feks han med Downs. Han fikk muligens knapper og glansbilder, men han strålte og følge deg nyttig. Samme som han som lastet inn varer i bilen for deg på ikea. Det var bare så tydelig at han elsket det han gjorde, og hadde verdens mest takknemlige kunder.

Jeg er litt splittet i synet. Jeg synes på mange måter det burde være rom for sånn i Norge også. Jobber for folk som ikke nødvendigvis fungerer i en vanlig jobb. Jods. Jeg vet det er i Norge også, men i alt for liten grad.

Uten å at måten det ble gjort i usa er riktig eller ideell. Eller at jeg har tenkt nøye gjennom alle sider ved det. Men disse to datapunktene fra USA har fått meg til å smile mange ganger.

Gammel 17-02-23, 18:59   #556
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nok en sånn som 90% av dere irriterer seg over, godt det bare er på forum. Hvis jeg stopper på toppen av en rulletrapp er det fordi jeg blir desorientert pga syn og hørsel, ikke fordi jeg elsker å stå i veien.

Men jøss. Jeg irriterer meg over bedrevitere.

Gammel 17-02-23, 19:13   #557
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Au.

Gammel 17-02-23, 19:57   #558
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er nok en sånn som 90% av dere irriterer seg over, godt det bare er på forum. Hvis jeg stopper på toppen av en rulletrapp er det fordi jeg blir desorientert pga syn og hørsel, ikke fordi jeg elsker å stå i veien.

Men jøss. Jeg irriterer meg over bedrevitere.

90 % faktisk.

Gammel 17-02-23, 20:02   #559
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan nok også være en sånn som stopper på toppen av rulletrappa. Og putter varer i pose etter at jeg har betalt. Det er mange grunner til det. Men jeg er et ganske godt menneske ellers og gjør mye bra for både de rundt meg og verden, så det går fint. Alle har sine dårlige sider.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-23, 20:08   #560
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Alle gjør jo noe som er merkelig for andre. C`est la vie, liksom. Såpekasse er dog såpekasse.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:29.