Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-01-11, 22:20   #1
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Drar denne opp igjen, nå MÅ jeg prøve dette igjen, hele kroppen skriker etter en jul så full av karber, at jeg tror det ikke er mulig å få presset mer karber i kroppen om noen satt på meg!!

Lurer på å bake nøttemuffins allerede i kveld, så jeg har til i morgen.

Gammel 02-01-11, 22:43   #2
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt pause i julen. I morgen er det lavkarbo igjen. Tenkte å prøve å holde meg under 20 k per dag hele januar og se om jeg kommer i ketose. Mistenker at jeg må under 15 k iallfall for å komme med i ketose.

Gammel 02-01-11, 22:45   #3
Gerbera

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sist fikk jeg så vanvittig hodepine, men tok ikke noe ekstra vitaminer eller tillegg, det burde jeg kanskje?

Gammel 02-01-11, 22:46   #4
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har heller ikke tatt noe ekstra. Burde kanskje det ja?

Gammel 02-01-11, 22:51   #5
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Henger meg på her. Lavkarbo igjen fra i morgen og håper på å komme i ketose i løpet av uken...

Gammel 03-01-11, 00:18   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også snart på lavkarbo igjen, etter noen heller dårlige uker. Har sendt en bestilling til SDS i dag, de har fått en del nye ting der siden jeg bestilte derfra sist.

Gammel 03-01-11, 01:39   #7
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har hatt en elendig desember, og skal starte dagen i morgen med noen EGG. Så skal jeg bake Nannas knekkebrød.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv  
Gammel 03-01-11, 09:48   #8
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fortsetter også lavkarbomatvanene mine i håp om å miste 20 kilo til. (-11.8 siden 22. september 2010).

Señora er ikke aktiv  
Gammel 03-01-11, 21:27   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er i gang!

Men i dag har jeg spist så mye nannahknekkebrød og karinbrød at jeg ikke kan spise mer. Og hva skal jeg ha til kvelds? Er sulten og sugen på et eller annet... Har ikke middagsrester og ikke salat.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 03-01-11, 21:33   #10
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Frokost: To knekkebrød med majones, laks og agurk
Lunch: Kyllingsuppe og et knekkebrød
Middag: Kyllingkjøttdeig med lettstekt løk, paprika, tomat og pinjekjerner
Kvelds: Et egg tenker jeg at det blir

Gammel 03-01-11, 22:06   #11
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Frokost - easylife shake
Lunsj - ett kokt egg, et halvt grønt eple
Mellom - ehhh glemte jeg
Middag - kylligsalat
Kvelds - lavkarbobrød med egg

Gammel 04-01-11, 12:58   #12
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

I dag:
Frokost: To nannahknekkebrød med ost og majones.
Lunsj: Smeltet ost/skinke/majones, salat, tomat, agurk, rekesalat.
Middag: Moussakarester
Kvelds: To kokte egg.

Señora er ikke aktiv  
Gammel 04-01-11, 19:09   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er min dag2, så jeg setter veldig stor pris på tilbakemeldinger om hva som høres logisk og/eller feil ut:

Frokost: havregrøt med 2 ss cc, sukrin og kanel. Kaffe Latte laget på ekstra lettmelk.
Mellommåltid: eple
Lunsj: Litt pasta bolognese (uten pasta). Grønn salat med tomat, agurk, spekeskinke og gulost samt litt hvitløksdressing.
Mellommåltid: 2 knekkebrød med 4 skiver kalkunpålegg og 1 skive gulost
Middag: ca 200 g laks med wokede grønnsaker (brokkoli, sopp, sukkererter, bittelitt gulrot) servert med bittelitt sweet chilli saus. Sistnevnte antar jeg at er feil, men det var veldig lite og setter god smak.
Kveldsmat: bringebærskyr (ikke spist enda)

Alle tilbakemeldinger mottas med takk.

Gammel 04-01-11, 19:24   #14
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette er min dag2, så jeg setter veldig stor pris på tilbakemeldinger om hva som høres logisk og/eller feil ut:

Frokost: havregrøt med 2 ss cc, sukrin og kanel. Kaffe Latte laget på ekstra lettmelk.
Mellommåltid: eple
Lunsj: Litt pasta bolognese (uten pasta). Grønn salat med tomat, agurk, spekeskinke og gulost samt litt hvitløksdressing.
Mellommåltid: 2 knekkebrød med 4 skiver kalkunpålegg og 1 skive gulost
Middag: ca 200 g laks med wokede grønnsaker (brokkoli, sopp, sukkererter, bittelitt gulrot) servert med bittelitt sweet chilli saus. Sistnevnte antar jeg at er feil, men det var veldig lite og setter god smak.
Kveldsmat: bringebærskyr (ikke spist enda)

Alle tilbakemeldinger mottas med takk.

Har du tenkt å spise lavkarbo eller være i ketose?
Eple, hvitløksdressing, knekkebrød (hvs ikke det er nannahs da) og sikkert chillisaus er ikke så lavkarbo, men det går sikkert i en fedonlignende diett!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv  
Gammel 04-01-11, 19:42   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Har du tenkt å spise lavkarbo eller være i ketose?
Eple, hvitløksdressing, knekkebrød (hvs ikke det er nannahs da) og sikkert chillisaus er ikke så lavkarbo, men det går sikkert i en fedonlignende diett!

Bare fedonlignende lavkarbo.

Er denne tråden bare for de som skal være i ketose eller får alle rapportere? Jeg lærer nemlig mye av å lese her, men det er jo greit å vite om det bare er ketose-folk eller litt variasjon.

Gammel 04-01-11, 20:34   #16
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Er denne tråden bare for de som skal være i ketose eller får alle rapportere? Jeg lærer nemlig mye av å lese her, men det er jo greit å vite om det bare er ketose-folk eller litt variasjon.

Jeg aner ikke, har ikke spurt meg selv spørsmålet en gang Jeg kan aldri tenke meg den er kun for verken det ene eller andre. Jeg bare spurte for å vite hva du hadde tenkt! Tror ikke det hadde vært lett å komme i ketose med det du spiste, men det er gaaanske lavkarbo fordetom!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv  
Gammel 07-01-11, 23:02   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tråden er for alle som spiser eller prøver å spise lavkarbo, vil jeg si. Så vidt jeg har fått med meg betyr det at man bør ligge ved max 100 karber om dagen.

Velkommen i tråden, og lykke til! Synes den første dagen din så fin ut. Kanskje litt mer ost til knekkebrødene, også? Og noen mandler, hvis du liker det. Det kan man også ha oppå havregrøten, selv foretrekker jeg grøten uten. Skal du f.eks følge Fedon, så er vel "regelen" kun et måltid med lavkarbovennlig brød/knekkebrød om dagen. Men han inkluderer jo gjerne litt linser og sånt til middag, så ett måltid med havregrøt+cc og ett måltid med knekkebrød er nok helt fint så lenge man dropper bønner/linser til middag. Nå i starten ville jeg uansett ikke vært så ekstremt nøye, fordi det er fint å bruke litt tid på å venne seg til mindre karber, og en annen type kosthold.

Gammel 04-01-11, 19:15   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: Bringebærskyr med valnøtter
Lunsj: To fiberrik med uante mengder pålegg (røbetsalat + ribberull)
Middag: Fiskepinner - Ikke helt supermat, men ungene insisterte. med masse brokolli og blomkål
Eller: Litt kakao laget av 70 % sjokolade og melk + litt flæskesvær. Sistnevnte som følge av at jeg ikke har spist nok idag og kjente at jeg begynte å kjenne lysten på godis.

Gammel 04-01-11, 19:22   #19
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Frokost: Nannahs knekkebrød med philadelfia og skinke
Lunch; salat. Hovedakelig skinke og egg, med litt grønt
Middag: Salat av bacon, avocado, tomat, agurk og mozarellaost-

Nå er jeg godtesyk, så det blir en kopp te. Ikke med honning, og lite melk. Jeg kommer heldigvis lett i ketose, og tåler en del karber før jeg går ut, så jeg kan spise litt godteri her og der, men det er ikke som i julen gitt..

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv  
Gammel 04-01-11, 19:38   #20
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Bra lavkarbomeny i mine øyne Tjorven.

Frokost: ett N knekkebrøt med ost og 2 egg med litt smør + en kopp kaffe
Lunsj: 4 hjertesalatblader fyllt med kremost krydder, ost, skinke, kylling, tomat og agruk (ikke alt i samme blad da)
Mellom: en neve nøtter og en rad sukkerfri sjokolade (planen om diett uten kunstig søtning røk i dag gitt)
Middag: salat med grillet kylling, 3 cherrytomater og fetaost
Kvelds: hmmm, kanskje en nøttemuffins fra frysen, eller siste rest røkelaks med litt eggerøre?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.