Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-23, 00:34   #561
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.251
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg har drukket vin med Miss Norway og sett på juleepisoder av tv-serier. Huset er pyntet, bakte 6 julekaker i ettermiddag og storhandler i morgen. Hakke snøring på status på gaver men det ordner seg.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 01:02   #562
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.105
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Eg skal hente på fest i natt, så brukte litt tid no på å pakke inn gåvene som skal inn i bygda i morgon. Boksen min med julekort og til- og frålappar må eg ha lagt på ein superlur plass, for eg kan ikkje finne den. Heldigvis slang det nokre lappar i lag med pakkebanda, så det ordna seg.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 08:31   #563
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.591
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2023

Vi setter oss i bilen om litt og kjører til hovedstaden. Familie, Tryvann og hvit jul!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 08:57   #564
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.037
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg må "låse inn" guttungen i dag så jeg får pakka inn gavene. Mangler noen småting bare.
Og så setter vi snuten til mitt hjem i morgen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 09:33   #565
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.986
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg bestilte en siste liten-gave til eldstemann på tirsdag og sannelig lå den ikke i postkassen i dag. Jeg hadde jo et håp om det, men tenkte det var usannsynlig siden fristen for å være garantert levering innen jul gikk ut 15. desember. Men Mammas gave er fremdeles sporløst borte. Jeg regner med den ligger i postkassen hennes hjemme da og at butikken har tabbet seg ut igjen og sendt gaven til mottakeren og ikke til meg, selv om jeg presiserte det flere ganger. Ja ja....

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 09:45   #566
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.671
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Vi er på toget på vei til juleferie! Har en hel koffert bare til gavene!

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 13:08   #567
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.490
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2023

Utenlandsstudenten er på vei hjem. Har dekket bord til lutefiskmiddag til han i kveld, det er hans favoritt av julematen. Vi har kjøpt inn all mat og alle gaver. Må fortsatt lage sild og vaske gulvene som er fulle av hundespor. Hahaha. Men det blir jul i år, også. <3

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 16:17   #568
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.295
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2023

Første feriedag på ungene i dag. Bonusgutten kom hjem 10.00 i går, han hadde fått spørsmål om han ville se fotballkamp eller om han ville hjem.
Storebror var på skolen til de avsluttet 11.30 eller noe slikt.

Lillesøster hadde en tøff start på dagen, og greide ikke være med i kapellet, eller det alternative opplegget. Men pga en syk elev var de plutselig to stykker på henne, så de dro på shopping. <3 Og Lillesøster kjøpte julegave til meg!
Så jeg hentet en blid jente kl 13, så det var en fin avslutning før jul.

Nå er jeg litt der at det som ikke er gjort, blir ikke gjort. Denne desemberen har vært en smule heftig, og toppet seg med at vi fikk kattunge på mandag, ettersom den forrige katten ble påkjørt forrige uke.
Og samboeren startet med dialyse forrige uke, så det er jo noe som tar mye tid.

Men gavene er i hus, vi har bakt en del, jeg har ryddet både her og der og heldigvis pyntet jeg til jul i starten av desember, fordelt over flere dager.

Julaften skal vi være til foreldrene mine, så blir litt mindre stress da.

Jeg er fornøyd med at jeg fikk lagd en god sennepssaus, så jeg kan leve hele jula på røykalaks og sylte jeg.

Heldigvis slipper samboeren dialyse julaften, men han skal inn i morgen, så da forsvinner den formiddagen.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 17:24   #569
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.256
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Juletråden 2023

Har handlet nesten alt av mat i dag, og har ristet mandler til marsipan og amaretti og har strøket juleløper og spisebrikker.

Skal støvsuge, vaske badet og lage rødbetsalat og silderøre snart.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 18:02   #570
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.591
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2023

Vel installert i Oslo; roen har senket seg. Kusiner og fetter spiller brettspill; jeg ser Snøfall.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 19:38   #571
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.894
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg har pakket inn gaver, men finner ikke nissegavene til ungene. Har pakket de inn for en stund siden og lagt de på et lurt sted.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 19:46   #572
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.490
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2023

Vi burde hatt lister over lure steder!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 19:57   #573
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.863
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2023

Nissen har nok enten gjemt dem i et klesskap, en hylle på vaskerommet, i et skap i gangen ungene aldri åpner, eller på loftet, eller kanskje i nederste skuff i en kommode på soverommet. Dette er typiske gjemmesteder for nissen. I krisetilfeller har nissen gjem gavene i bagasjerommet på bilen.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 20:52   #574
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.056
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2023

Her har vi tatt siste rest av handling (håper jeg) og nå sitter jeg og gutta og ser Christmas Vacation på Viaplay. Det blir pakking av gavene som vi skal ut med i morgen.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 20:58   #575
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.203
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Vi er hos moren min, og i dag har vi vært på butikken alle sammen for å handle inn alt som enda trengte å handles inn. Tror vi skal overleve de nærmeste par dagene uten å sulte i hjel. Jeg har dessuten vært og hentet pakken som broren min har sendt, så på pakkefronten er alt klart, bortsett fra noen få gaver jeg enda ikke har pakket inn.

I kveld har jeg og mamma laget smultringer og skårne pepperkaker, og i morgen skal vi montere kransekake, og Datteren og jeg skal lage marsipan. I tillegg til at vi selvsagt skal pynte treet (som vi tok opp fra kjelleren og monterte i går, for å sjekke at det virket ).

Og så sendte sjefen min meg bilde av julekortet han hadde skrevet til meg, det var veldig hyggelig av ham.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 22:01   #576
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.708
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Har tilbrakt 3 timer på senteret sammen med mannen
.og fastslått at neste år kan vi med fordel ha julegavene til egne unger i boks senest 20. Desember. Ideelt sett mye tidligere, men i alle fall helst litt før nå.

Men problemet er jo at de har alt mulig, så det er vanskelig å finne noe å gi dem. Selv om vi egentlig prøver å ikke skjemme dem bort, de får lite utenom jul og bursdag, men de lever som unge i 2023 og har telefon, nettbrett, smartklokke, mer enn nok leker ....

Men vi fant da noe som kan gis i år også, i tillegg til at de får lov en sum til fri benyttelse til å kjøpe pc spill eller en tur på sentret i romjula. (Det skal vi, yngste får "hull i ørene" i bursdagsgave som må tas er par dager etter brusdagen siden den er på mandag og da er jo alt stengt) Rett og slett fordi å kjøpe spill i dagens verden stort sett dreier seg om nedlasting så det er bedre at de får gjøre det selv i jula enn at vi skal laste ned noe uten at de merker det, liksom.

Jeg skulle etter planen stå opp 6, jobbe 2-3 timer på loftet og så dra på senteret klokka ni.

Jeg jobba på loftet fra 6.20 til over 15, så det ble senteret etter middag. Det gikk forbausende bra med parkering og ikke for mye folk der heller. Alle andre er sikkert ferdige før oss.... Men nå har jeg fått alle gaver i hus, så da er det bare å få pakket det inn.

Også nå huset pyntes i morgen da. Svinge en mopp eller støvsuger litt rundt i huset også. Vaske badet en siste gang før jul og rydde av spisebordet IGJEN. (Sikkert 5 gangen jeg totalt rensker det i desember. Det er en meter eller halvannen lenger enn vi spiser på, nemlig. ) Mistenker at alle bord i huset må ryddes av før de får på den nye duken til jul.

Nok å ta seg til, men bonus at det er lørdag så både jeg og mannen har fri hele dagen. Da kommer nok lille-julaften-magien til å virke. Den som får det til å gå fra kaos til julefred i løpet av kvelden.

Det gjorde den jo selv den lille julaften for 8 år siden, når vannet mitt gikk rett før hovmesteren og grevinnen (og jeg fornektet det og fortsatte å gjøre klart til jul). Julefreden senket seg den kvelden også. (men mannen rakk ikke stort mer enn å sovne før jeg vekket ham for da var det ikke TVIL om at vannet mitt definitivt gikk.... Så helt julefred ble der sånn sett ikke...)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 23:00   #577
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.105
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

No er alt handla, juletreet er på fot og ventar på å bli pynta i morgon. Stove, kjøkken og gang må ryddast, det får bli dugnad i morgon.

Eigentleg skulle eg lage min favorittdessert, karamellpudding, i morgon. Eg trur rett og slett ikkje at eg orkar, så det blir krumkaker og multekrem søndag. Ikkje ei dårleg erstatning. Og karamellpudding, det lagar eg seinare ein gong i staden.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 23:25   #578
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.030
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Helten og jeg har skaffet julepresanger til barn, barnebarn og svigerbarn i dag. Som vanlig er vi ute i godt tid. Det rareste er at vi har julepyntet ganske mye allerede, vi har pleid å vente til lillejulaften. Det overrasket meg hvor fint jeg syntes det er å være nesten ferdig allerede. Jeg antar at det blir en ny vane, det å pynte 21. eller 22.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 00:40   #579
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.708
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Hmm, ingen av oss husker hvor julenissens sekk er. Jeg mener å ha sett den tidligere 8nhødt, og tenkt at da hadde jeg kontroll på den. Men, jeg husker jo ikke hvor. Eller rettere sagt, den er ikke det jeg trodde den var.

Jaja, får lete i morgen, nå er det kveld. Ungenes gaver som altså ble kjøpt i dag er pakket inn.

Det begynner å dra seg mot jul

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-23, 07:37   #580
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.847
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2023

Vi hadde julebesøk av mine søsken i går, utrolig koselig (og lavterskel. Vi bestilte pizza). I kveld kommer barna mine på julegrøt, før sambos barn og foreldre kommer hit i morgen. Nå begynner det meste å falle på plass.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no