|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#561 |
Passiv
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinen
Det er også bevist at det ikke er noen overrepresentasjon av autisme hos de vaksinerte kontra de ikke vaksinerte. |
![]() |
![]() |
#562 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er riktig, men da er du inne på statistiske metoder for bevisførsel. Det beviser ikke at det er umulig å få autisme pga vaksinasjon. Det beviser at sannsynligheten er svært svært svært liten. Men den er der.
![]() |
#563 |
maler
|
Det er sant. Men det blir jo litt sånn at siden det ikke er noen som har bevist at det ikke er umulig å få for eksempel hjernekreft av MMR-vaksinen, kan man ikke utelukke at det er utløsende faktor i endel tilfeller. Eller en hvilken som helst annen sykdom med litt uklare årsaksforhold. For siden de fleste barn får vaksiner og dette er sykdommer som viser seg i omtrent samme aldersgruppe skal det noe til å bevise at det over hodet ikke kan spille en rolle hos noen. Det blir jo statistiske sannsynligheter, og det er autisme som har vært mest populært å snakke om. Men det er vel ikke mer sannsynlig enn enhver annen sykdom som opptrer i samme aldersgruppe og som ikke har noen bevist sammenheng med vaksiner annet enn fordi det rammer samme aldersgruppe.
![]() |
#564 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#565 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
Amen!
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#566 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Dette har du selvsagt rett i. Spesielt det med autisme som vi jo slett ikke vet om har noen utløsende årsak eller om det "bare er noe som skjer". Ellers bare spikker jeg fliser på smilefjes' innlegg, altså.
![]() |
#567 |
Shake it out!
|
Det er riktig, man snakker vel ikke om "bevist" i medisinsk forskning, bare om hva som er mer eller mindre sannsynlig. Det er bevist at fyren jukset. Men det er ikke bevist så mye annet. Men det er overveiende mer sannsynlig at MMR-vaksinen ikke gir autisme, enn at den gjør det. Jeg hadde helt sikkert reagert som Pesten jeg også, om det var mitt barn som utviklet autisme etter en vaksine. Eller ME eller hva har du. Det ligger jo i oss å forsøke å finne en forklaring på hva som skjer. Jeg hadde dog neppe misjonert for at andre skulle la være å ta vaksinen.
![]() |
#568 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
HUN.
![]() |
#569 |
Passiv
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg er nysgjerrig på om du mener MMR var årsak til autismen eller om du bare mener at han reagerte på den og ville fått autisme likevel altså. |
![]() |
![]() |
#570 |
Skal få svart deg på det i kveld men først legging av unger her i huset.
![]() |
#571 |
Skal rømme
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg kan forstå at man som mor vil være helt sikker og ikke vil gi MMR til sine andre unger etter at størstemann fikk autisme rett etter å ha fått MMR-vaksinen. At man rett og slett har en "dårlig følelse" for det. Og noen ganger er vi bare irrasjonelle (de fleste av oss hvertfall). For så lenge forskningen ikke har funnet noe som tyder på noen sammenheng så er det jo faktisk irrasjonelt.
![]() |
#572 |
Here it comes:
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05. ![]() Sist redigert av Pesten : 18-02-11 kl 10:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
Passiv
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg skjønner at du ble vettskremt av dette, Pesten. Og jeg ser at du ikke konkluderer med at vaksinen ga autisme - bare at noe gikk galt et sted, og at det skjedde så nært vaksinen at det opplevdes skremmende og sammenhengende med vaksinen uten at noen kan si at sånn var det. |
![]() |
![]() |
#574 |
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenKanskje han ville fått autisme uansett? Vel jeg tror ikke det. Han var langt framme på de fleste ting. Kanskje han ville fått en mildere form for autisme? Vel jeg velger iallefall å tro at vaksinen utløste noe her ja.
![]() |
#575 |
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg vil jo gjerne være medlem her inne på lik linje som dere andre og håper jeg har bestått eksamen.
![]() |
#576 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenJeg har ingen problemer med å forstå at dette oppleves utrolig skremmende, og jeg hadde også ønsket å rapportere dette som en hendelse etter vaksinen. Det kan du for øvrig gjøre selv på. www.legemiddelverket.no.
![]() |
#577 |
Crazy Cat Lady
|
Du har min fulle sympati for hva som har skjedd sønnen din. Om det har sammenheng med MMR-vaksinen vites ikke, men det er greit at du velger å tro på det.
![]() |
![]() |
#578 |
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenDet er såklart mulig Candy Darling men jeg tørr ikke gamle på at barna mine har noe latent i kroppen som da kan slås ut ved vaksine.
![]() |
#579 |
Pauset
|
![]() Sv: [Folkets info] Urovekkende info om HPV-vaksinenMen det er jo ikke sikkert at vaksinen var det som gjorde at det slo ut, Pesten. Du sier han fikk feber osv. Det er jo ikke sikkert at dette var på grunn av vaksinen heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
Emneord |
folkets info, hpv-vaksinen, klassiker |
|
|