Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-12, 21:26   #561
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Pizzadeig i brødbakemaskin er sikkert lurt, men sånt har ikke jeg.

Vi skal ha laks i dag igjen, laks i wok med lime, paprika, vårløk, sukkererter, chili, ingefær og koriander, med fullkornsnudler til. Is og jordbær til dessert i dag også.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 08-05-12, 21:48   #562
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

I dag hadde vi tomatsuppe med egg, pasta, bogskinke, rundstykker og minimais. Alt i egne serveringsboller som en liten buffe. Så får den som ikke liker suppe ett ok måltid også.

I morgen blir det laks, pasta, pesto/spinatsaus og epledampet brokkoli.

På torsdag: mangokylling (steikte kyllingbiter + mango chutney), ris, papadum og rå grønnsaker

Fredag: Tacolåda og nachos

Lørdag: fyllt kyllingfilet surret i bacon, tortelini, asparges og gode tomater

Søndag: koteletter, brun saus, poteter, gr.saker og masse tyttebærsyltetøy.

Gammel 09-05-12, 00:12   #563
Wingman
her skal det bli liv

Wingman sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

I går hadde vi kylling tika masala! Nice, det er veldig godt med nanbrød til.

I dag ble det pitabrød så i morgen blir det nok fisk av noe variant av torsk vil jeg tro!

God middag!

Wingman er ikke aktiv  
Gammel 09-05-12, 00:37   #564
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har hatt ovnsbakt laksefilet med sitronskiver. Planen var couscous med tomater, agurk, røde linser samt urter, men noen hadde glemt å kjøpe mer couscous, så det ble poteter med nevnte tilbehør, samt matyoghurt.

Gammel 09-05-12, 09:09   #565
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde jordskokksuppe og dette brødet i går, begge deler anbefales på det varmeste, og kombinasjonen var god.

I dag er en travel dag, så da blir det noe pastagreier med sopp og rester av kalkun fra fryseren.

Fakse er ikke aktiv  
Gammel 09-05-12, 16:14   #566
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Skulle egentlig ha fisk. Men snuppa har fått laks med grønnsaker i bhg i dag, så da ble det rugmelspannekaker. Med blåbær.

Gammel 09-05-12, 19:46   #567
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fakse, her.

Vi hadde jordskokksuppe og dette brødet i går, begge deler anbefales på det varmeste, og kombinasjonen var god.

Jordskokksuppe har jeg smakt bare en gang og likte det. Hvordan lager du den om du lager den selv?

Luvi er ikke aktiv  
Gammel 09-05-12, 19:59   #568
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Jordskokksuppe har jeg smakt bare en gang og likte det. Hvordan lager du den om du lager den selv?

Jordskokk (ble vel halvannen pakke siden vi hadde noen rester av puré fra dagen før), litt løk, vårløk og hvitløk frest i pannen, stangselleri (fordi jeg hadde en rest i kjøleskapet), persillerot. Alt sammen kokt i 5 dl kraft (jeg brukte kalkunkraft, men man kan helt klart bruke god buljong eller fond fra flaske) og en pakke matfløte før jeg kjørte det glatt med stavmikser. Smaksatt med salt og pepper. Men det finnes mange varianter, google har et fint utvalg så jeg her om dagen.

Fakse er ikke aktiv  
Gammel 09-05-12, 20:57   #569
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I dag ble det svenske kjøttboller med brun saus, poteter og grønnsaker.

Sissel er ikke aktiv  
Gammel 09-05-12, 21:11   #570
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grove pastaskruer med chilipølser (veganske), løk, hvitløk og en digg "ostefløtesaus". Ungene forspiste seg.

Gammel 09-05-12, 21:24   #571
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Røkt torsk med kokte poteter, stekt champignon og løk.

Imorgen aner jeg ikke hva jeg skal finne på. Fredag skal jeg ut å spise middag med noen gode venninner.

Gammel 09-05-12, 21:33   #572
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror forresten jeg må ha noe med rosenkål til i morgen.
Jeg har bare brukt kokt rosenkål, eller til mer "finere" retter har jeg hatt 'crispy' rosenkål.
Men brodern viste meg en ny måte å lage dem på, i ovnen:
Deler dem i to, skvetter over litt olivenolje, drysser nykvernet pepper og havsalt over og lar det bake i ovnen til de er ferdige. Da blir de ikke så myke (om man ikke lar dem stå lenge da...) og de smaker helt fantastisk.

Gammel 09-05-12, 21:34   #573
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lager ofte stekt rosenkål, det er fantastisk. På julaften fikk jeg masse skryt for det, da forvellet jeg rosenkålene og delte dem i to, så stekte jeg dem lett på panna sammen med facon (juksebacon, andre bruker vel bacon) og sopp. Krydret med paprikapulver, salt, pepper og litt chili. Helt sinnsykt godt. Det ble tomt før vi visste ordet av det.

Jeg ovnsbaker forresten kikerter til de blir litt seige, sammen med masse, masse krydder. Det blir snop!

Gammel 09-05-12, 22:06   #574
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Bare krydder på kikertene, ikke olje? Må kikertene bløtes først? Temperatur og steketid?

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 09-05-12, 23:03   #575
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Olje ja. Oppskrift på bloggen. Kan ikke linke fra mobilen men jeg mener å huske at overskriften er ovnsbakte spicy kikerter. Vanedannende!!

Gammel 09-05-12, 23:07   #576
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker også mye rosenkål. Jeg spiser jo ikke poteter, ris eller pasta, så noe må jeg ha.

Jeg hatet rosenkål som barn. Men de var jo dampet. Jeg forveller dem ikke engang, da smaker de som de gjorde da jeg var liten. Jeg råsteker dem i panne med løk og bacon. Tina Nordstrøm lærte meg også å ha revet sitronskall over før servering, og jeg så at Ramsay bruker hakkede nøtter. For meg, til hverdags, holder det med Idsøebacon og løk.

I ovnen er også godt. Da baker jeg dem hele, med olje, salt og pepper. That's it.

Sist gang jeg gjorde det, smakte de gress og ingen greide å spise det. Jeg velger å tro det var rosenkålene og ikke meg, for det pleier aldri bli sånn?

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 09-05-12, 23:28   #577
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Av og til smaker rosenkålene gress eller "grønt" som jeg sier.
Jeg har også hatt det uavhengig av hvordan jeg har laget dem, så det var nok ikke deg.

Men når dere steker dem på pannen...hvor sterk varme og hvor lenge for at de ikke skal være steinharde?

Gammel 09-05-12, 23:39   #578
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tom kha suppe

Gammel 09-05-12, 23:43   #579
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Av og til smaker rosenkålene gress eller "grønt" som jeg sier.
Jeg har også hatt det uavhengig av hvordan jeg har laget dem, så det var nok ikke deg.

Men når dere steker dem på pannen...hvor sterk varme og hvor lenge for at de ikke skal være steinharde?

Åh, så det er faktisk noe som skjer av og til? Jøss. Det ante jeg ikke.

I panne steker jeg på middels varme til de er møre. Ca et kvarter? Deler dem i to.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 10-05-12, 05:28   #580
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Åh, så det er faktisk noe som skjer av og til? Jøss. Det ante jeg ikke.

Jepp. Det har som sagt skjedd meg flere ganger. (Veldig irriterende, for skikkelige rosenkål er GODT!)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:05.