|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#561 |
Trøtt
|
![]() Sv: Juletråden 2023Jeg har drukket vin med Miss Norway og sett på juleepisoder av tv-serier. Huset er pyntet, bakte 6 julekaker i ettermiddag og storhandler i morgen. Hakke snøring på status på gaver men det ordner seg.
![]() |
#562 |
koko
|
![]() Sv: Juletråden 2023Eg skal hente på fest i natt, så brukte litt tid no på å pakke inn gåvene som skal inn i bygda i morgon. Boksen min med julekort og til- og frålappar må eg ha lagt på ein superlur plass, for eg kan ikkje finne den. Heldigvis slang det nokre lappar i lag med pakkebanda, så det ordna seg.
![]() |
#563 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2023Vi setter oss i bilen om litt og kjører til hovedstaden. Familie, Tryvann og hvit jul!
![]() |
#564 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Juletråden 2023Jeg må "låse inn" guttungen i dag så jeg får pakka inn gavene. Mangler noen småting bare.
![]() |
![]() |
#565 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2023Jeg bestilte en siste liten-gave til eldstemann på tirsdag og sannelig lå den ikke i postkassen i dag.
![]() |
#566 |
|
![]() Sv: Juletråden 2023Vi er på toget på vei til juleferie! Har en hel koffert bare til gavene!
![]() |
![]() |
#567 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Juletråden 2023Utenlandsstudenten er på vei hjem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
|
![]() Sv: Juletråden 2023Første feriedag på ungene i dag. Bonusgutten kom hjem 10.00 i går, han hadde fått spørsmål om han ville se fotballkamp eller om han ville hjem.
![]() |
![]() |
#569 |
Er fornøyd
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2023Har handlet nesten alt av mat i dag, og har ristet mandler til marsipan og amaretti og har strøket juleløper og spisebrikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2023Vel installert i Oslo; roen har senket seg. Kusiner og fetter spiller brettspill; jeg ser Snøfall.
![]() |
#571 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Juletråden 2023Jeg har pakket inn gaver, men finner ikke nissegavene til ungene. Har pakket de inn for en stund siden og lagt de på et lurt sted.
![]() |
#572 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Juletråden 2023Vi burde hatt lister over lure steder! |
![]() |
![]() |
![]() |
#573 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Juletråden 2023Nissen har nok enten gjemt dem i et klesskap, en hylle på vaskerommet, i et skap i gangen ungene aldri åpner, eller på loftet, eller kanskje i nederste skuff i en kommode på soverommet. Dette er typiske gjemmesteder for nissen. I krisetilfeller har nissen gjem gavene i bagasjerommet på bilen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Juletråden 2023Her har vi tatt siste rest av handling (håper jeg) og nå sitter jeg og gutta og ser Christmas Vacation på Viaplay. Det blir pakking av gavene som vi skal ut med i morgen.
![]() |
#575 |
flisespikker
|
![]() Sv: Juletråden 2023Vi er hos moren min, og i dag har vi vært på butikken alle sammen for å handle inn alt som enda trengte å handles inn. Tror vi skal overleve de nærmeste par dagene uten å sulte i hjel.
![]() |
#576 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juletråden 2023Har tilbrakt 3 timer på senteret sammen med mannen
![]() |
#577 |
koko
|
![]() Sv: Juletråden 2023No er alt handla, juletreet er på fot og ventar på å bli pynta i morgon. Stove, kjøkken og gang må ryddast, det får bli dugnad i morgon.
![]() |
#578 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Juletråden 2023Helten og jeg har skaffet julepresanger til barn, barnebarn og svigerbarn i dag. Som vanlig er vi ute i godt tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juletråden 2023Hmm, ingen av oss husker hvor julenissens sekk er. Jeg mener å ha sett den tidligere 8nhødt, og tenkt at da hadde jeg kontroll på den. Men, jeg husker jo ikke hvor. Eller rettere sagt, den er ikke det jeg trodde den var.
![]() |
#580 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Juletråden 2023Vi hadde julebesøk av mine søsken i går, utrolig koselig (og lavterskel. Vi bestilte pizza). I kveld kommer barna mine på julegrøt, før sambos barn og foreldre kommer hit i morgen. Nå begynner det meste å falle på plass.
![]() |
|
|