![]() |
#561 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skrytetråd II
Blomstermamma - dette er noe av det vakreste jeg har sett. Jeg smelter helt, jeg.
Så flott, Heiko! Hva slags stoff og mønster er dette? |
![]() |
![]() |
#562 |
Helt konge
|
![]() Sv: Skrytetråd IIBanana: stoffet er polarfleece, kjøpt på www.stoffogstil.no. Mønsteret er også derfra, men jeg har endret det noe. |
![]() |
![]() |
#563 |
Kykkeliky !
Medlem siden: Aug 2008
![]() |
![]() Sv: Skrytetråd II"Kitty" og "Gammel lek", sydd av bomullstoffer. Størrelse 92/98, litt store i størrelsen ser jeg. Får teste på lille i morgen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#564 |
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Noraførr
![]() |
![]() Sv: Skrytetråd IIDer var jeg ferdig med julegave til tanteungen min... Synes det ble fint
#565 |
Kykkeliky !
![]() |
![]() Sv: Skrytetråd IIDa var den ferdig, det tok ca fire dager å lage den, men da har jeg brukt hver kveld og enhver lille L og knøtta K hvil på denne her. ![]() Og her er vår. Stort sett alt er gjort om. Av mønsterstoffene er det kun innerramma som er samme stoff. Jeg hadde ikke lyst å dra ut å kjøpe x antall 30 cm'etere for prosjektet, så da var det bare å ta et dypdukk i quiltehylla mi. Som forøvrig bugner over snart, så den hadde bare godt av å få letta litt på seg. Jeg har gjort masse endringer.... (og feil) 1. første feilen var at jeg var for slumsete da jeg laga blokkene, og skar til 9 1/2 inch, istedenfor 9 1/4, med andre ord den ble litt lenger. Nissemor skulle "stått" på kanten, men endte litt lenger oppe. Jeg improviserte ved å feste til tå ekstra kristornblader, samt ekstra kristorn (røde trekuler) 2. Jeg har brukt røde små trekuler, istedenfor røde små knapper til kristonpynt 3. Jeg har brukt et vanlig kalender oppheng, og ikke trestang og kuler. Orket ikke handle inn maling og begynne det styret det. 4. Treknappene som skal brukes var utsolgt her i byen, og de hadde kun store ! knapper av samme sort.. over 350,- i knapper... så jeg bestemte meg for å ta 3 forskjellige knapper, og feste på heller. Ble litt billigere og etter min mening mye kulere. En rd blomst, pepperkake mann og et hjerte er det som pakkene skal henges på nå. Meningen er at man bare lager en liten løkke av bånd på pakken, og henger over knappen. 5. Jeg har brukt tykk tråd til snorene rundt nissenes gaver. Det skulle egentlig bare være tegnet, men jeg syns det ble så spinkelt. 6. Jeg har tegnet med sort tusj alle tallene. Men i mønsteret var det brukt et mye lysere rødt stoff og dermed viste ikke mine tall så godt. Derfor skal jeg tegne dem på ny, med gulltekstil tusj, må bare få det i hus først. Litt bilder, den er ikke så skjev som det høyre bilde gir inntrykk av. (Litt skjev er den nok altså, men ikke såååå) Bildet er tatt litt nedenfra og opp, og noe snodig skjedde med vinkelen, og samme hvordan jeg hang den fikk jeg liksom et skjevt preg på den, jaja.... : ![]() ![]() ![]() ![]() Knappene: ![]() ![]() Frihåndsquilting med mc5200 var gikk helt greit. Jeg satte ikke på sybordet, men det kan nok være en stor fordel å gjøre. Og det er også en fordel og ikke ha en 2 åring på fanget som skal hjelpe... ![]() Alt i alt syns jeg den ble fin, selv om mønsteret ikke ble fulgt slavisk
![]() |
#568 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Skrytetråd IILille sin kjole. Hun har lenge lurt på om kjolene jeg syr er til henne, så nå var det på tide at hun fikk seg en! Hun ville ha en brennemanet og en lilla kjole, så det måtte hun selvsagt få! Fargene passer helt fantastisk godt sammen, og er et fryd for øyet mitt. Kontrastsøm i lilla passet helt utmerket, både på applikasjonen og på skråbåndene. Jeg pleier ikke navngi det jeg lager, men her bare måtte jeg.
#570 |
A friend with benefits
|
![]() Sv: Skrytetråd IIEn av mine nærmeste venninner sin datter skal ha denne kjolen. Her brukte jeg også kontrastsøm på skråbåndene,
#573 |
Kykkeliky !
![]() |
![]() Sv: Skrytetråd III går endte vi opp på legevakta sent, og dermed ble fotografantrekket påbegynt kl 23. Med hjertet i halsen satte jeg i gang broderimaskina og starta på prosjektet. Den maskinen er ikke akkurat musestille. Kan tilføye at pga snørrete, sure unger ble fotograftimen punktert og vi må tilbake den 12 des. Mønsteret er mitt eget, og kjolene er sydd i tykk ullfleece. Broderiene foran er "mamma og pappa med baby" sett. Et motiv av hver, på hver kjole. Navnene dems er brodert på bak. Wave søm effekt på alle kantene. Str 92/98 og 68
![]() |
#574 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Skrytetråd IINoen plagg gir det ekstra stor glede å lage.
#577 |
Kykkeliky !
![]() |
![]() Sv: Skrytetråd IITusen takk LL !
![]() |
#578 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Skrytetråd IIHer er mine foreløpig ferdige produkter. |
![]() |