Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-10, 21:20   #561
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

De første omgangene med magic loop er vanskelige. Såpass at jeg har sett det anbefalt å strikke dem på strømpepinner for så å bytte til magic loop etter hvert.

Hold ut - det blir bra.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 12-01-10, 21:29   #562
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ja, jeg har sett det med å begynne med strømpepinner. Det er bare det at jeg har ALDRI kommet så langt som 5-6 runder med strømepinner, slik jeg nå altså har med dette, rett og slett fordi jeg etter x antall pinner når jeg skal trekke den tomme pinnen ut av hånden for å bruke den til strikke neste, trekker ut en med masker på i stedet. Og blir sur. Og sist jeg prøvde meg på dette var før jeg hadde fått særlig med erfaring i plukke oppigjen maskene rett vei, så derved resulterte det nesten alltid i at jeg rekket opp hele greia. Og bgynte på noe annet, eller strikket det frem og tilbake. Aller helst bare begynte på noe annet. Dette er ikke første gangen jeg leker med tanken om å strikke pulsvarmere, for å si det sånn. Men det har ikke blitt enda.

Men jeg får prøve litt til. Bare litt småirriterende å vite at disse antakelig har for mange masker. Men jeg strikker dem i en vrangbord (tre rett, to vrang) så det er jo mulig den vil bli mer passe når den ikke er så strukket av pinnen som den er nå da. Jeg får strikke litt videre og se hva som skjer... Det er i det minste øvelse på dette magic loop-greiene (men jeg strikker en om gangen altså!)

Angrer vagt på at jeg ikke tok tipset jeg leste i går, om at pinnen burde ligge i strekk en dag, så det ikke snurret seg sånn, da....

Gammel 12-01-10, 21:40   #563
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Også aner det meg at mitt første forsøk med mer enn en farge (annet enn i striper) på 20 år kanskje ikke bør være i mitt første magic loop-prosjekt... Selv om jeg bare hadde tenkt å strikke den midterste rett-masken i en annen farge her og der, for å bryte litt opp det naturhvite opplegget... så blir det litt ekstra styr inni den vesle sirkelen som ser litt kaotisk ut (men overgangene mellom "halvdelene" ser ikke så ikke ut lenger, dette går ganske greit tror jeg...)

Gammel 12-01-10, 22:48   #564
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Evt. kan du prøve å strikke frem og tilbake den første ene cm eller halvannen, også begynne å strikke rundt/magic loop fra der. Da er det ikke så mye å sy hvis man ikke er noe flink på usynlig søm (sånn som jeg ikke er). Det gjorde jeg de første gangene til jeg fikk teken på det For det gjør man!

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 13-01-10, 14:00   #565
Malama

Malama sin avatar

Standard

Det kunne jeg gjort ja! Nå har jeg kommet ca 3 cm da, så nå går magic loop-greia greit, men jeg tok sjangsen på farge likevel, hvilket sånnsett går greit, men litt lett at den løse fargede tråden blit litt strammere enn selve strikketøyet, det er jo et stykke mellom hver gang den brukes, så når jeg bytter halvdel av strikketøyet, så har den lett for å bli stram der, om jeg ikke passer på... *jobbe med saken*

Gammel 13-01-10, 15:08   #566
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om jeg skal begynne på denne:

Men er usikker på om den vil kle meg. Vil mønsterborden oppe gjøre meg enda mer topptung?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 13-01-10, 15:11   #567
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

allium: jeg har jo akkurat laget noe lignende (men med mye tykkere garn). Jeg var også redd for at det skulle bli helt feil i forhold til figuren, men det synes jeg ikke at det ble. Du kan jo bedømme selv. Du har sett bildet i skrytetråden. Jeg er jo større enn deg generelt sett, men definitivt topptung også.

Gammel 13-01-10, 15:12   #568
Malama

Malama sin avatar

Standard

Den så veldig fin ut i alle fall, men om den gjør deg "topptung" vet jeg ikke.

Jeg rekket opp pulsvarmeren min og begynte på nytt, de første pinnene frem og tilbake, så blir det magicloop fra pinne 4, rett og slett bare for å komme igang først. At jeg rekker opp kommer av at jeg ikke var fornøyd med mønstervalget mitt, det ble upraktisk rett og slett, med så langt mellom fargemaskene, det ble for komplisert på baksiden for en nybegynner.

*prøver igjen*

Gammel 13-01-10, 15:13   #569
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

allium: jeg har jo akkurat laget noe lignende (men med mye tykkere garn). Jeg var også redd for at det skulle bli helt feil i forhold til figuren, men det synes jeg ikke at det ble. Du kan jo bedømme selv. Du har sett bildet i skrytetråden. Jeg er jo større enn deg generelt sett, men definitivt topptung også.

Jeg har sett bildet ja, og du var veldig fin i den.

allium er ikke aktiv  
Gammel 13-01-10, 17:03   #570
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Men er usikker på om den vil kle meg. Vil mønsterborden oppe gjøre meg enda mer topptung?

Den var veldig fin Allium, og med dine racerpinner er det vel fort gjort.

Jeg har små pupper. Burde jeg strikke denne da?

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 14-01-10, 15:13   #571
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Heilo, den hadde vært kjempefin på deg!

Gammel 14-01-10, 15:45   #572
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

I går fikk jeg en strikkebok i posten fra Hobbyklubben, glemt å avbestille den. Kjenner jeg er litt glad for det nå, for der var det mange fine oppskrifter OG gode detaljerte forklaringer på noe jeg har lurt på.

Gammel 14-01-10, 16:01   #573
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 264
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg strikker denne til minsten, i rosa og naturbrunt. Får gi den bort om jeg tar feil og det kommer ut en liten mann som ikke vil gå i rosa

Gammel 14-01-10, 18:51   #574
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Vanskelig å si egentlig, det kommer så an på hva som skjer "nedover" - sånne topper blir fort veldig "henge fra puppene og ned" på meg, også blir jeg enda bredere oventil, hvertfall de jeg har prøvd i butikk.
Men hva med å strikke den ovenfra og ned på noe vis hvis det går? (har ikke lest oppskriften) også tilpasse den etterhvert så du får den inn under puppene?

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 14-01-10, 18:54   #575
allium
Bare sær

allium sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Vanskelig å si egentlig, det kommer så an på hva som skjer "nedover" - sånne topper blir fort veldig "henge fra puppene og ned" på meg, også blir jeg enda bredere oventil, hvertfall de jeg har prøvd i butikk.
Men hva med å strikke den ovenfra og ned på noe vis hvis det går? (har ikke lest oppskriften) også tilpasse den etterhvert så du får den inn under puppene?

Det er vanskelig å øke i rundsal med mønster - når man skal plukke opp tråden drar man jo fargen fra forrige omgang oppover.

Men jeg tror jeg skal klare å gjøre den ganske figurtilpasset likevel, jeg kjenner garnet nå, og vet hvor mange masker jeg må ha. Jeg kommer ihvertfall til å lage short rows.

Den får ligge i tenkeboksen en stund, for begge 3mm pinnene mine er i bruk.

allium er ikke aktiv  
Gammel 14-01-10, 20:50   #576
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

I går fikk jeg en strikkebok i posten fra Hobbyklubben, glemt å avbestille den. Kjenner jeg er litt glad for det nå, for der var det mange fine oppskrifter OG gode detaljerte forklaringer på noe jeg har lurt på.

Hvilken bok er det? Trenger inspirasjon.

Gammel 14-01-10, 23:38   #577
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Å, hvis det er nøstebarnboken og den trenger en ny eier snart har du kjøperen her.

Gammel 15-01-10, 10:17   #578
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Det er Strikkeboka av Gerd Fjellanger, veldig fin, men ikek Nøstebarnboka.
Jeg har noen opprskrifter fra den boka som jeg lurer på å teste, men må ned på Nøstebarn for å kjøpe garn og ja... Ting Tar Tid...

Gammel 17-01-10, 00:46   #579
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg rekket om halsen på rullegenseren, men tråder røk og det ble rekket opp for langt. Nå klarer jeg ikke å finne igjen i oppskriften hvor langt jeg har kommet på genseren.

Så det var det. Alt det arbeidet med å strikke denne genseren til ingen nytte.

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 17-01-10, 07:07   #580
Ullsokk
Aktiv

Ullsokk sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
Ullsokk er litt kulUllsokk er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Jeg rekket om halsen på rullegenseren, men tråder røk og det ble rekket opp for langt. Nå klarer jeg ikke å finne igjen i oppskriften hvor langt jeg har kommet på genseren.

Så det var det. Alt det arbeidet med å strikke denne genseren til ingen nytte.

Å nei! Så dumt. Du kjenner ikke noen som kan hjelpe deg? Kjedelig å måtte rekke opp alt igjen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:01.