Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-11, 21:40   #561
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg kan snart begynne på mønsteret på Arne & Carlos genseren.

Mei er ikke aktiv  
Gammel 11-01-11, 19:27   #562
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mei: Hvor mye garn kjøpte du, og hvilken størrelse strikker du i?

Jeg har tenkt å kjøpe garn til den i morgen. Jeg har sendt mail og spurt om garnforbruket, men har ikke fått svar. Jeg sendte mail i dag, så det er kanskje ikke så rart. Men jeg har lyst til å kjøpe garn i morgen.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 11-01-11, 19:28   #563
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvilken størrelse Blå? Jeg har oppskrift på vanlig Marius i den nye strikkeboka mi, det er sikkert ca samme forbruk.

Gammel 11-01-11, 19:29   #564
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Medium herrestørrelse.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 11-01-11, 19:32   #565
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Garn: Peer Gynt
Alternativ Smart.

Marineblå: 600 gram
Hvit: 100 gram
Rød: 50 gram

Gammel 11-01-11, 19:35   #566
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Standard

Tusen takk

Blå er ikke aktiv  
Gammel 11-01-11, 19:48   #567
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg strikker L herrestørrelse, og har gått ut fra garnforbruket til mariusgenseren, som jeg fikk i en annen tråd.

Mei er ikke aktiv  
Gammel 11-01-11, 21:01   #568
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker hals!

Har lært meg å strikke i helgen - YouTube er fint. Glemte dog å lage bokmerke på mønsteret, og det var noe felling og border og greier på slutten. Nå finner jeg ikke igjen mønsteret - så jeg må nok finne på litt. Men jeg Strikker! Det hadde verken jeg eller noen som kjenner meg trodd

Neket er ikke aktiv  
Gammel 11-01-11, 21:05   #569
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg strikker hals!

Har lært meg å strikke i helgen - YouTube er fint. Glemte dog å lage bokmerke på mønsteret, og det var noe felling og border og greier på slutten. Nå finner jeg ikke igjen mønsteret - så jeg må nok finne på litt. Men jeg Strikker! Det hadde verken jeg eller noen som kjenner meg trodd

Du finner det kanskje via historikken din, om du leter litt?

Gammel 12-01-11, 00:06   #570
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg kan snart begynne på mønsteret på Arne & Carlos genseren.

Mønsterstrikk er ubeskrivelig avhengighetsskapende. En runde til og en runde til og en runde til og - oj, der var det visst onsdag morgen?

Mei er ikke aktiv  
Gammel 13-01-11, 15:03   #571
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Dere er så flinke og inspirerende at jeg blir helt grønn av misunnelse

Fine FP forumet

Gammel 13-01-11, 20:41   #572
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Du finner det kanskje via historikken din, om du leter litt?

Jeg fant den. Og nå er den ferdig! Fin var den ikke, da, men jeg er stolt likevel.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 14-01-11, 17:19   #573
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Jeg har lagt opp til denne, fra den nye boka "Norsk strikk"
Fant ikke bilde på nett, så tok bilde fra boka.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg kjole.jpg (128,2 KB, 62 visninger)
Gammel 14-01-11, 20:51   #574
Tante Sofie
Bladibladiblaah!

Tante Sofie sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Spoon, her.

Åhhhhh! Nydelig. Nesten så eg lurer på om eg bør verte Ein Som Strikkar!

Gammel 14-01-11, 22:08   #575
Snill & grei
Aktiv

Snill & grei sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Ved Sognefjorden
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Ååå - fin Fins ikke oppskrift på nett vel ...

Gammel 16-01-11, 10:07   #576
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har startet å strikke på en tunika fra Sandnesgarn til storesøster. Den er i det nye heftet 1101, og går i grått, lyng og rosa

Macky er ikke aktiv  
Gammel 16-01-11, 10:41   #577
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Denne var kjempefin!

Hannamoren er ikke aktiv  
Gammel 16-01-11, 13:40   #578
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Pulsvanter i alpakka.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 16-01-11, 13:43   #579
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg likte denne Boden-genseren:

Men £95 er litt mye synes jeg... så nå prøver jeg å strikke den. Muligens har jeg for lite garn, da får den bli litt kortere. Strikker ovenfra og ned så jeg kan strikke til det er tomt.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 16-01-11, 13:59   #580
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har hatt så mange bestillinger på halser i vinter og strikket endel pulsvanter... Så kåpen min ligger i trauet sitt, i form av garnnøster. Litt har jeg fått gjort, men på langt nær så mye jeg skulle ønske. Men NÅ!! *Skal bare få unna noen pulsvanter først*

Helt greit å strikke småprosjekter altså - greiere å ha med seg. Håper å ha en kåpe klar til våren ihvertfall.

Spoon - Griselekker kjole.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.