Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-11, 18:43   #1
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Helt greit Tjorven! Jeg kommer meg ikke i ketose selv heller. Ligger på lav lavkarbo sånn ca (under 30 k i døgnet).

Gammel 04-01-11, 19:35   #2
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Helt greit Tjorven! Jeg kommer meg ikke i ketose selv heller. Ligger på lav lavkarbo sånn ca (under 30 k i døgnet).

Jeg er heldig sånn, holder meg i ketose med sikkert 40 50 karbophydrater.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv  
Gammel 04-01-11, 20:19   #3
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er min moderate lavkarbomeny:

Frokost: omlett av to egg
Lunsj: gulrot, babytomater og makrell i tomat, en yoghurt
Middag: kålrabistappe, rødkål og litt pølsebiter
Kvelds: ?

Gammel 04-01-11, 20:23   #4
Misty
Håpefull eller håpløs....

Misty sin avatar

Hvor: Plankebyen
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Frokost : et egg, shake (easy life)
Lunsj: ja, det ble vel et grønt eple i dag det....
Middag: torsk i form, med hvitløk og basilikum
Etter trening : shake
Kvelds: to skiver lavkarbobrød med mager ost

Og dette er dag 2 og jeg har kjempeutslag på ketosticksen

Gammel 04-01-11, 21:34   #5
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Da prøver vi igjen!

Frokost: Frokostlapper, med kesam og litt frosne jordbær (umulig å oppdrive frosne bringebær om dagen!!)
Lunsj: Eggerøre stekt i meierismør, 1 nøttemuffins
Middag: Rester av gårsdagens indrefilet, litt løkm brokkoli og bomkål, surret i rapsolje, tilsatt 2 skjeer creme fraiche, og spicet opp med chilipaste.
Kvelds: 1/2 porsjon Cambridge shake.

Gammel 07-01-11, 22:11   #6
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: skyr og kaffe latte med fløte
Lunsj: kjøttdeig med kremettomatsaus og masse salat + halvannen karbonade (ikke opptimalt, men sååå tristende når en når det foran seg på bordet).
Mellom: eplebit (igjen, foran meg på bordet)
Middag: pizza medmandelbunn og rømmedressing
Kvelds: en neve salte mandler og to glass rødvin.

Gammel 07-01-11, 22:13   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: Havregrøt m/CC
Lunsj: Kyllingsuppe SDS m/Low Carb brød ved siden av.
Middag: Salat med ost og skinke

Er litt usikker på hva det blir til kvelds.

Gammel 08-01-11, 12:13   #8
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Frokost: to egg med bacon
Formiddag: et hj.laget knekkebrød med masse skinke etc
Middag: to fiskekaker...
Kvelds: en karbonadekake....

Kjenner jeg begynner å bli litt matlei. Veldig ulikt meg.... Har spist lavkarbo i litt over to mnd nå. Noen som har tips?

Gammel 08-01-11, 21:23   #9
Gerbera

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

I dag laget jeg pizza til middag, med mandelbunnen som det var oppskrift på tidligere i tråden her, men fysj, den var en stor skuffelse, og smakte ikke godt. Jeg burde nok tenkt meg det, når jeg fikk helt avsmak for nøttemuffinsen her forrige dagen.

Neste gang blir det Hexeberg sin pizzabunn igjen.

Lavkarbo hele uka, men i dag ble det både vafler og smågodt.

Gammel 09-01-11, 12:58   #10
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Frokost:to egg og bacon
Lunch: karbonadekake
Middag Lammecarre med blomkålgrateng (var ute og spiste, nyyydelig mat)
Kvelds/nattmat:litt skinke m div.tilbehør

Gammel 10-01-11, 10:58   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da har jeg gjennomført min første uke, og jeg synes dette går fint. Jeg er ikke av de aller "flinkeste", men jeg tror heller ikke at ungene har lagt merke til at jeg spiser anderledes nå. Det er litt mål for meg; at det ikke blir for mye snakk om slanking og vekt.

De faste måltidene er nå i boks:
Frokost: havregrøt med cc og kaffe latte
Mellommåltid før middag: Fiberrik med RIKELIG av kalkunpålegg og gulost
Kveldsmat: Skyr med litt nøtter

Middag er det samme som vi alltid har laget, men at jeg ikke forskyner meg med pasta/potet/ris/maislefse. Lunsjen er verst. Vi har fantastisk buffet, og jeg siden jeg ikke har laget maten selv synes jeg det er vanskelig å vite hva jeg kan velge. Jeg lager som regel en grønn salat med spekeskinke og gulost samt litt dressing, og så velger jeg litt varmmat uten tilbehør. Pasta Bolognese uten pasta er vel ikke så ille?

Gammel 10-01-11, 13:50   #12
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Mandag. Og jeg har hatt en laaaang pause fra lavkarbo kostholdet.
Men i dag er det slutt. Har hatt nok av julebord/lunsjer og festligheter siste 2,5 mnd, men nå har jeg "pause" til 1 helgen i februar, så nå må jeg satse på noen helhvite uker. Den helgen i februar håper jeg på å holde så mager som mulig. Det gikk greit i ifjor.. Jeg vet ikke om jeg orker ketose.. Men har begynt på magnesiumtablettene mine igjen, tilfelle jeg havner i ketose.. Har bestilt meg ett lite lager med brød fra Thor Fosseid som skal hentes ila morgendagen. Så nå er jeg igang!

Mål:
-12 kg til 14. april

Uke 1
Mandag:
Frokost: 3 speilegg, 1 tomat, en dæsj ekte majones
Lunsj: Stor salat m/tomat, paprika, agurk, blandet salat, skinke. 2 egg og 1 ss italiensk salat.
Mellom: 5 skiver gulost
Middag: 200 gram wooket grønnsaker, 200 gram skinke, en dæsj Seter rømme
Kvelds: Liten bit eplekake laget med havrebunn (jeg følte jeg måtte ta en pitteliten bit i selskap)

Sist redigert av Fløyel : 10-01-11 kl 21:36.
Fløyel er ikke aktiv  
Gammel 10-01-11, 14:12   #13
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Får jeg være med her? Jeg prøver alt jeg kan, og foreløpig føler jeg at det går veldig bra...selv om jeg innimellom er litt mer enn hva som er bra sulten.
Jeg trenger å lære masse, så bare kjeft om jeg spiser feil.

Jeg begynte midtveis i forrige uke og kjører på for fullt igjen, innrømmer at det ble litt brus i helga, men ikke noe annet usunt.

I dag.
Frokost: Smoothie med bær, nøtter, banan, JA yoghurt og biola.
Lunch: To knekkebrød med naturell smøreost og agurk på sammen med vann.
Middag: Det blir fiskesuppe.
Kvelds: Havregryn med melk.

Gammel 10-01-11, 14:13   #14
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg tåler ikke egg, så de fristende frokostene deres med stekte egg kan jeg bare se langt etter.

Gammel 10-01-11, 18:08   #15
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Frokost: omelett
Mellommåltid: et eple
Lunsj: tunfisksalat
Mellomåltid: babygulrøtter
Middag: kjøtt + grønnsaksmos
Kvelds?

Gammel 10-01-11, 21:57   #16
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Frokost: svart kaffe, en ostebit og løpe ut døren
Brunsj/lunsj: to kokte egg, en kotelett, noen biter ost rullet i paprika og te
Mellom: to hjertesalatbladet med skinke, kremost og agurk
Middag: blomkål/brokkolisuppe med bacon og ostechips
Kvelds: noen salte mandler og en rad sukkerfri sjokolade

Gammel 10-01-11, 22:46   #17
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: Havregrøt med cc
Lunsj: Low Carb brød m/reker og majones
Middag: Kjøttrull med pesto- og mozarellafyll, kokt blomkål og salat
Kvelds: Kesam + kesam vanilje m/ hjemmelaget müsli + eplebiter

Gammel 11-01-11, 21:17   #18
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Uke 1 - Tirsdag

Idag har vært en av de dagene jeg sliter veldig med mht min jobb. 14 timer på farten, hvorav 44 mil på veien, 3 klesskift, møter, forhandlinger og avsluttet med kurs. Og innimellom skal man da spise.

Frokost: Omelett av 3 egg med ost og skinke
Lunsj: 2 egg i hånden, 4 skiver gulost innrullet i 2 skiver skinke
Mellom: Nutrilett Dark Premium
Middag: 1 baconpølse i papir fra Shell
Kveldsmat: ungene fikk servert risengrynsgrøt, mor spiste restene - da uten sukker (inneholder kun 15,5 g karb - så det ble ikke så gæli)

I morgen er det en ny dag med nye muligheter

Gammel 11-01-11, 21:21   #19
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Standard

Frokost: to kokte egg og en kaffe latte
Lunsj: to steikte osteskiver med skinke/tomat, en kotelett i biter og 3 hjertesalatblader med kremost
Mellom: en bar
Middag: lavkarbospagetti og kremet laksegryte med spinat og dill
Kvelds: går å venter på knekkebrødene i ovnen

Nå går jeg tre litt tøffe dager i mote. Laaange dager på høyskolen.

Gammel 11-01-11, 21:29   #20
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Standard

Dere som drikker Kaffe latte.. Hva slags melk har dere i denne?
Jeg drikker nemlig ingen form for melk, siden dette inneholder mye karb.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:24.