Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-09, 19:11   #41
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.338
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Jeg liker !

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:35   #42
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Jeg liker , jeg, for den har jeg laget.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:36   #43
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Ja, jeg har ikke tegnet den, altså, mer funnet den opp.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:38   #44
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.338
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Aha, det var din stavefeil! :lyspære:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:41   #45
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Jeg liker disse: og
Den siste er så søt.

  Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:42   #46
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Og så liker jeg og må huske å bruke ham mer.

Det der er en jente, altså.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:45   #47
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.693
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Oi, jeg bruker støtt og stadig jeg, sånn fordi jeg "smiler litt", det viser humør, at jeg ikke tar meg selv for høytidelig, at jeg er glad, tar brodden av ting/viser at jeg ikke mener det så stygt, og generelt fordi jeg nok er litt for sånn forum-smiler av vane. Trykker "kolon-parantes" uten å mene noe stygt på noe vis altså!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:54   #48
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Aha, det var din stavefeil! :lyspære:

Absolutt ikke! Det var jeg som brukte skrivefeilen til noe konstruktivt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:55   #49
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Det der er en jente, altså.

En jente ved navn Stuart.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 19:55   #50
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.


Jeg synes er ganske passiv-aggressiv, litt som var før den ble bare aggressiv. er et blunk, og den er ikke slem, men litt teit, synes jeg.

Ja, og det synes jeg er et PROBLEM!
Jeg har lyst til å bruke : ) og ; ) hele tiden, men det blir helt feil med og .

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:01   #51
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.338
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Absolutt ikke! Det var jeg som brukte skrivefeilen til noe konstruktivt.


Det var en spøk. Tror du virkelig jeg hadde mistenkt deg for noe så graverende? :skingrestemme:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:02   #52
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

En jente ved navn Stuart.

Åååååå, alltid når jeg prøver å være frekk!

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:08   #53
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Jeg liker når jeg skal være litt sånn passe overentusiastisk, omtrent som , bare mer "riktig!" enn "få være med".

Ser jeg må passe meg for å bruke , som jeg trodde bare var ;-) dvs et litt skjevere smil enn den litt tomme , for å markere en vennlig men ikke alvorlig tone. , eller kan sikkert også brukes, men er de egentlig bedre?

må ikke brukes untatt i meget spesielle øyeblikk, da man ellers begår helligbrøde i en eller annen retning.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:13   #54
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Jeg skjønner ikke helt. Mener man da at man er cool, altså kul, helt på ordentlig eller er den irånisk?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:17   #55
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Dess mer jeg tenker over det dess mer forvirra blir jeg. Ikke så uvanlig fenomen heller.
Jeg kjenner at det varierer litt hva de ulike smileyene betyr jeg. kan godt bare være hyggelig. Og smurfen kan være alt fra "du har skjønt det - jepp" til .

  Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:35   #56
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Du har fått svar på mye ser jeg.

Opprinnelig lagt inn av Surre, her.

[*]Dersom man har lyst til å lage en diskusjon, men finner ut at en nesten identisk diskusjon har vært oppe for...ja...ca 1 år siden. Skal du droppe det da?
[*]Dersom man svært gjerne ønsker å vise frem barna sine, f.eks, må det da legges under bildekritikk, eller kan det legges i Medlemssalongen - for anonymitetens skyld?


Når man primært vil vise fram ungene sine så legger man etter min mening ikke bildene under Bildekritikk I/II. Jeg oppfatter dette som underfora for mer eller mindre fotointeresserte som vil ha positiv og negativ kritikk vedrørende bildene. Ikke ungene. (Når folk bruker de underforaene til å vise fram ungene ser jeg liksom for meg svar av typen: "Du store all verden, snuppa di kledde virkelig ikke den nye klippen. Jeg anbefaler også å droppe knallblå klær, og heller søke mot høstfarger - mosegrønt for eksempel." ) Mer passende alternativer er "Ungene våre" eller Medlemssalong I/II synes jeg.

Angående diskusjoner som har vært oppe før. Jeg kan gjerne finne på å dytte på en gammel tråd, hvis jeg har et spørsmål. Men jeg synes ikke man kan forvente at man dersom man har et spørsmål alltid sjekker om det har vært en lignende diskusjon tidligere.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008

Sist redigert av Irma : 07-09-09 kl 20:36. Årsak: Peodene har vært her.
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 20:55   #57
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

De aller, aller fleste smileyer kan brukes nedsettende og ironisk, det kommer med andre ord ikke an på smileyen, men ordene foran.

Men disse to er nedlatende, og kanskje de smileyene som misbrukes oftest:

Så fine barn du har. Jeg har tre barn. Jeg bor i Oslo. Jeg skal ha lammesteik til middag.

Folk putter det smiletrynet bak alle tenkelige setninger. Jeg skjønner ikke vitsen.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 21:17   #58
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.855
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Synes jeg er snill og grei og helt nøytral.
Bruker jeg for å understreke at det bare er en fleip. Jeg bruker den ikke ironisk eller med noen annen undertone.
Denne derimot, må du passe deg for. Da er jeg ikke grei.
Denne er litt mye av det gode, men kan brukes av og til for å virkelig understreke entusiasme. Går gjerne godt sammen med denne:

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 21:26   #59
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Synes jeg er snill og grei og helt nøytral.
Bruker jeg for å understreke at det bare er en fleip. Jeg bruker den ikke ironisk eller med noen annen undertone.

Det kommer jo veldig an på hva som står skrevet - altså konteksten rundt.

Det kommer jo veldig an på hva som står skrevet - altså konteksten rundt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 21:38   #60
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen spørsmål om smiley-bruk og uskrevne regler

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

En jente ved navn Stuart.

Er det Maria "Off with her head" Stuart, som i Mary Queen of Scots og Bloody Mary?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no