Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ammende mor kastet av flyet (MSNBC)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-06, 00:46   #41
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.640
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Jeg hadde faktisk ikke likt å provosere noen med ammingen min jeg da, uansett hvor mye "feil de tok" og jeg hadde rett. Hindret meg i å amme? Nei, DET hadde ikke gått. Ungen må da spise. Men hadde noen henvendt seg til meg fordi jeg gjorde noe de tok anstøt av, så hadde jeg prøvd å imøtekomme så godt som mulig. Hvis min integritet tilsa det selvsagt. Det var jo bare snakk om ett enkelttilfelle.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 00:55   #42
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.


Fra spøk til alvor, hvis man har en sprellebaby som jeg, så er det begrenset hvor mye diskresjon som er mulig å oppnå. )

Nå var det ikke akkurat snakk om en sprellebaby da, men et barn på nesten 2 år

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 09:49   #43
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.501
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg forstår fortsatt ikke at hun tok og dekket seg til jeg da.... hva er problemet med det liksom? Hun ble tilsnakket av flyvertinnen ja, men flyvertinnen snakket med stor sannsynlighet til henne fordi en eller annen dustemikkel av en passasjer hadde klaget. Og når den ammende da nekter ordre fra personalet som er ombord.... ja, da har hun dessverre ikke annet valg enn å måtte forlate flyet.
Jeg tror neppe flyselskapet/flyvertinnen har reagert på puppen, de ser pupper opptil flere ganger pr.dag, så dette er ikke noe unikt tilfelle sånn sett.

Hadde jeg prøvd å dekke til når snuppa spiser så skal jeg love deg at det hadde blitt månelyst. Begge mine unger har fått totalt klaustrofobi når jeg har prøvd å henge noe over skuldra mens de spiser. Så om en flyvertinne hadde komt bort til meg og forlangt at jeg skulle dekke meg til så ville ikke det blitt gjort.

Og det at flyvertinner skal få lov til å være "eneherskere" ombord på et fly får meg til å bli litt Greit nok når det gjelder ting som har med sikkerheten ombord å gjøre, men ærlig talt: Amming? Det får da være grenser!

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:22   #44
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.748
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg forstår fortsatt ikke at hun tok og dekket seg til jeg da.... hva er problemet med det liksom? Hun ble tilsnakket av flyvertinnen ja, men flyvertinnen snakket med stor sannsynlighet til henne fordi en eller annen dustemikkel av en passasjer hadde klaget. Og når den ammende da nekter ordre fra personalet som er ombord.... ja, da har hun dessverre ikke annet valg enn å måtte forlate flyet.
Jeg tror neppe flyselskapet/flyvertinnen har reagert på puppen, de ser pupper opptil flere ganger pr.dag, så dette er ikke noe unikt tilfelle sånn sett.

Når en dustemikkel av en medpassasjer klager på amming forstår jeg ikke hvorfor det er denne som det skal tas hensyn til, og ikke barnet. Flyvertinnen burde på en vennlig, men bestemt måte forklart dustemikkelen at amming ombord på flyet er lov, beklager, men slik er situasjonen. Det er ikke ulovlig, det er ingen fare for sikkerheten. For noen er det sjenerende, men den faren får man ta med i beregninga når man flyr sammen med flere hundre andre mennesker. Jeg kan be kvinnen dekke seg bedre til, men ønsker hun ikke dette er det dessverre ingen ting jeg kan gjøre. Da får De bare se en annen vei så lenge.

Dårlig dømmekraft av kabinpersonalet vil jeg påstå. Kan man som passasjer klage på alt mulig ved medpassasjerer og det blir automatisk tatt hensyn til? Eller har flyvertinnene lov til å bruke sunn fornuft og ikke ta klagen til etterretning, hvis hun ut fra egen vurderingsevne ikke anser det som grunn god nok til å klage?

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-11-06 kl 10:27.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:28   #45
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

også skal vi liksom leve i 2006, dere... Helt forkastelig.. *oppgitt*

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:29   #46
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Helt enig med Lille*My her. Jeg flyr mye i jobben, og de fleste flyvertinner/verter jeg møter på er heldigvis proffe, kompetente og hyggelige. Av og til møter man nazinek eller PMS-monstre, og av og til møter man brødhøl.

Dette må være av de siste kategoriene.

Ærlig talt, man gir barnet sitt mat på verdens mest naturlige måte!? Hvis noen blir støtt av det er det deres problem, ikke barnets. Det bør en flyvert takle helt utmerket.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:44   #47
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Det kunne selvsagt ikke skjedd i Norge. Jeg hadde noia da jeg mellomlandet i Saudi-Arabia og ammet på flyet, men det blir noe helt annet.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:46   #48
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg hadde faktisk ikke likt å provosere noen med ammingen min jeg da, uansett hvor mye "feil de tok" og jeg hadde rett. Hindret meg i å amme? Nei, DET hadde ikke gått. Ungen må da spise. Men hadde noen henvendt seg til meg fordi jeg gjorde noe de tok anstøt av, så hadde jeg prøvd å imøtekomme så godt som mulig. Hvis min integritet tilsa det selvsagt. Det var jo bare snakk om ett enkelttilfelle.

Her er jeg helt uenig. Noen må gå foran og vise vei. Spesielt i kvinnefiendlige land som gir sanksjoner ved amming offentlig. For det er kvinnefiendlighet det handler om. (OG barnefiendlighet!) Om man derimot lar være å amme fordi en selv føler det ubehagelig blir noe helt annet. Men å la det være for å ta hensyn til schnerpefolk - NO WAY!

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:48   #49
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.864
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg forstår fortsatt ikke at hun tok og dekket seg til jeg da.... hva er problemet med det liksom? Hun ble tilsnakket av flyvertinnen ja, men flyvertinnen snakket med stor sannsynlighet til henne fordi en eller annen dustemikkel av en passasjer hadde klaget. Og når den ammende da nekter ordre fra personalet som er ombord.... ja, da har hun dessverre ikke annet valg enn å måtte forlate flyet.
Jeg tror neppe flyselskapet/flyvertinnen har reagert på puppen, de ser pupper opptil flere ganger pr.dag, så dette er ikke noe unikt tilfelle sånn sett.

JEg synes bråkmakeren som klaget burde vært kastet av jeg da. Det hadde vært et utrolig kult signal å sende fra flyselskapets side og de ville ha sluppet bråk med dustemikler i fremtiden.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:49   #50
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

JEg synes bråkmakeren som klaget burde vært kastet av jeg da. Det hadde vært et utrolig kult signal å sende fra flyselskapets side og de ville ha sluppet bråk med dustemikler i fremtiden.

Go girl!

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:51   #51
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Jeg blir stum av slik idioti.

De som klarer å lage noe seksuelt eller støtende ut av at en mor gir barnet sitt mat, burde virkelig ta noen runder med seg selv.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:52   #52
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Her er jeg helt uenig. Noen må gå foran og vise vei. Spesielt i kvinnefiendlige land som gir sanksjoner ved amming offentlig. For det er kvinnefiendlighet det handler om. (OG barnefiendlighet!) Om man derimot lar være å amme fordi en selv føler det ubehagelig blir noe helt annet. Men å la det være for å ta hensyn til schnerpefolk - NO WAY!

Jeg har dratt frem puppen i mange rare land, og jeg TAR hensyn. Kanskje spesielt på restauranter og slike steder. Men på et fly er det bare om å gjøre å få ting til på best mulig måte, og de klagende passasjerene er betalende gjester helt på linje med meg. Og det er veldig lett å la være å se på.


Derimot har jeg sett noen som skifter bæsjebleie i setet på langflyvning. DET kan man godt droppe, synes jeg. :kvalm:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 10:58   #53
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg har dratt frem puppen i mange rare land, og jeg TAR hensyn. Kanskje spesielt på restauranter og slike steder. Men på et fly er det bare om å gjøre å få ting til på best mulig måte, og de klagende passasjerene er betalende gjester helt på linje med meg. Og det er veldig lett å la være å se på.


Derimot har jeg sett noen som skifter bæsjebleie i setet på langflyvning. DET kan man godt droppe, synes jeg. :kvalm:

De fleste fly har jo stellemuligheter, så det blir forsåvidt en litt annen diskusjon. Jeg må også innrømme at jeg blir litt overrasket når folk flasher en naken pupp i offentlighet, det er jo heller ikke nødvendig for å amme mener jeg, men å ta hensyn til at medpassasjerer ikke greier å dra til seg blikket eller få perverse tanker inn i hodet sitt synes jeg er å la hensynet gå litt langt. Er man så fintfølende bør man kanskje ikke ferdes ute i offentligheten.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:11   #54
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Når en dustemikkel av en medpassasjer klager på amming forstår jeg ikke hvorfor det er denne som det skal tas hensyn til, og ikke barnet. Flyvertinnen burde på en vennlig, men bestemt måte forklart dustemikkelen at amming ombord på flyet er lov, beklager, men slik er situasjonen. Det er ikke ulovlig, det er ingen fare for sikkerheten.
Dårlig dømmekraft av kabinpersonalet vil jeg påstå. Kan man som passasjer klage på alt mulig ved medpassasjerer og det blir automatisk tatt hensyn til?

Og om du leser mitt første innlegg så ser du at jeg svarer at dette ikke kunne skjedd i Norge, fordi her har den ammende like stor rett som en som blir støtt av det. Men dessverre ser andre deler av verden (les USA) dette dessverre litt annerledes. Jeg har i min 14 år lange fartstid som flyvertinne aldri kastet noen ammende mødre av et fly, langt mindre bedt en ammende mor om å dekke seg til, så det sier vel litt om hvor ofte slike situasjoner oppstår.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:13   #55
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Det kunne selvsagt ikke skjedd i Norge. Jeg hadde noia da jeg mellomlandet i Saudi-Arabia og ammet på flyet, men det blir noe helt annet.

Nettopp!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:17   #56
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Ærlig talt, man gir barnet sitt mat på verdens mest naturlige måte!? Hvis noen blir støtt av det er det deres problem, ikke barnets. Det bør en flyvert takle helt utmerket.

Det takler en flyvert helt utmerket!

Egentlig kunne jeg tenke meg å lese mer om denne saken, for for meg som daglig i jobben min kommer borti veldig mye rare passasjerer og merkelige problemstillinger, har litt vanskelig for å se at dette kan ha vært et reellt "problem" ombord, og jeg er litt nysgjerrig om det ligger mer bak, kanskje historien ikke forteller hele sannheten. Hva var forløpet til historien? Hvem vr det som klaget på ammingen? osv.osv.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:20   #57
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.748
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Og om du leser mitt første innlegg så ser du at jeg svarer at dette ikke kunne skjedd i Norge, fordi her har den ammende like stor rett som en som blir støtt av det. Men dessverre ser andre deler av verden (les USA) dette dessverre litt annerledes. Jeg har i min 14 år lange fartstid som flyvertinne aldri kastet noen ammende mødre av et fly, langt mindre bedt en ammende mor om å dekke seg til, så det sier vel litt om hvor ofte slike situasjoner oppstår.

Om du leser mitt første innlegg så ser du at jeg er fullt klar over at dette ikke kunne skjedd i Norge. Jeg synes fortsatt det er på trynet å forsvare dette selv om det skjedde i USA. Jeg mener at amerikanske barn har samme rett til å bli ammet som norske barn, og at det er like håpløst uansett hvor i verden det måtte skje. Hvis amming på fly ikke er akseptabelt i USA er det kulturen det er noe i veien med, ikke kvinnen som ammet. Heldigvis oppstår ikke slike situasjoner ofte nei. Det skulle bare mangle. Jeg er forøvrig enig i at saken ikke nødvendigvis er slik den framstilles. Men ut fra informasjonen jeg har fra artikkelen står jeg for at kabinpersonalet viser dårlig dømmekraft.

Som sagt har jeg også landet i et arabisk land sammen med ammende arabiske mødre uten at det har vært noe problem. Jeg ville kanskje vært litt usikker til å begynne med hvis jeg skulle amme selv, siden jeg ikke kjenner kulturen deres godt nok, men etter å ha sett at de tildekkede, arabiske kvinnene gjorde dette som den mest naturlige ting i verden hadde jeg likevel regnet med at det var greit.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-11-06 kl 13:26.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:21   #58
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Men det må vel gå en grense et sted for hvor intolerante medpassasjerene kan få lov å være også? Hvis det sitter en svært illeluktende person bak meg på flyet, nei ikke bak meg en gang, men litt lenger bak i flyet, slik at hvis jeg gikk litt sakte forbi når jeg skulle på do ville jeg blitt plaget av kroppslukten hans, skulle jeg kunne forlange å få han kastet av flyet?

Kanskje en bedre sammenligning: hva hvis en av passasjerene mente at skjørtet ditt var for kort? Ville det være rimelig å kreve at du tok et ullteppe rundt deg for å unngå bråk, eller ville du sagt "ikke søren, det får være grenser for hva jeg skal presses til å ta hensyn til!"?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:24   #59
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Om du leser mitt første innlegg så ser du at jeg er fullt klar over at dette ikke kunne skjedd i Norge. Jeg synes fortsatt det er på trynet å forsvare dette selv om det skjedde i USA. Jeg mener at amerikanske barn har samme rett til å bli ammet som norske barn, og at det er like håpløst uansett hvor i verden det måtte skje. Hvis amming på fly ikke er akseptabelt i USA er det kulturen det er noe i veien med, ikke kvinnen som ammet. Heldigvis oppstår ikke slike situasjoner ofte nei. Det skulle bare mangle.

Som sagt har jeg også landet i et arabisk land sammen med ammende arabiske mødre uten at det har vært noe problem.


Selvfølgelig er det helt på trynet, Lille*My! Det er jeg helt enig! Jeg har også store problemer med å forstå denne historien helt, for store amerikanske flyselskaper som dette det gjelder i denne saken, flyr over hele verden, de flyr folk fra alle kulturer med alle slags syn på amming, og besetning ombord på fly er rimelig bevisst på kulturforskjeller. Dessuten flyr man daglig hundrevis om ikke tusenvis ammende mødre, derfor skulle jeg gjerne visst mer om denne historien, for jeg synes rett og slett den høres for dum ut for å være helt sann.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 13:26   #60
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammende mor kastet av flyet

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Dessuten flyr man daglig hundrevis om ikke tusenvis ammende mødre, derfor skulle jeg gjerne visst mer om denne historien, for jeg synes rett og slett den høres for dum ut for å være helt sann.

Ja, det tenker jeg også på. Jeg ville ikke bli det minste overrasket om det skulle komme frem at den er usann eller totalt fordreid. (For eksempel kan det jo hende at den aktuelle moren slo seg fullstendig rebelsk og ble kastet av av den grunn.) Jeg har minimal tillit til at media generelt rapporterer sannferdig og redelig.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no