Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vafler med utrolig sukkermengde

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-11, 14:45   #41
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Hvorfor må alltid alt være så sunt?

Ja, sukkermengden i denne oppskriften er kanskje litt voldsom, men alle vet jo at vafler er kake og man skal ikke spise mye av det, men det må vel være lov for barn og voksne å kose seg litt av og til.

Jeg heller heller mot måtehold enn å finne på alt slags "sunne" varianter.

En ting er hvor sunt det er, men med den sukkermengden der tror jeg ikke jeg ville likt de vaflene, og jeg ville ikke kost meg spesielt mye.

Jeg bruker sukker i både vafler og pannekaker, men ikke i sånne mengder. Da smaker det jo bare søtt, og ikke noe annet.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 14:47   #42
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

En ting er hvor sunt det er, men med den sukkermengden der tror jeg ikke jeg ville likt de vaflene, og jeg ville ikke kost meg spesielt mye.

Jeg bruker sukker i både vafler og pannekaker, men ikke i sånne mengder. Da smaker det jo bare søtt, og ikke noe annet.

Helt enig. 1 dl totalt ville ha vært mer enn rikelig og det hadde blitt kjempegode vafler, uten at det på noen måte hadde blitt sunt på en kjedelig måte.

Jeg synes heller ikke at alt må være sunt, men det får da være visse grenser for hvor unødvendig sukkerbruk.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 14:48   #43
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

En ting er hvor sunt det er, men med den sukkermengden der tror jeg ikke jeg ville likt de vaflene, og jeg ville ikke kost meg spesielt mye.

Jeg bruker sukker i både vafler og pannekaker, men ikke i sånne mengder. Da smaker det jo bare søtt, og ikke noe annet.

Helt enig. Men røra er laget, og jeg tar med meg niste. Har ingen planer om å leve en halv lørdag på oversøte vafler, wienerpølser og brus.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 14:50   #44
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vafler med utrolig sukkermengde

4dl, ja. Jeg har en spiseskje pr egg. Det er mer enn søtt nok.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no