Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-08, 10:14   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Jeg vil bo nærmere Sverige. *flytter til Halden mentalt*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 10:55   #42
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Mojosaus fra Kanariøyene eller Cuba.

Nam. Er den ferdig eller må den lages?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 11:07   #43
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Bella76, her.

Nam. Er den ferdig eller må den lages?

Ferdig på glass. Vi pleier å kjøpe topakninger, med en grønn og en rød.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 11:15   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Mojosaus høres interessant ut, hva smaker det?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 11:31   #45
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.224
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Pulverkaffe fra Cuba.

Hva slags pulverkaffe da? Cubita har jeg funnet på Ultra.

Ellers pålegger jeg alle mine bekjente som er innom Guatemala å kjøpe kyllingbuljong.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 11:32   #46
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Vi bor rett ved grensa (ikke i selveste Harryland da, men dog..). Handler stort sett bare "vanlige" varer der, men de har jo et helt annet utvalg. F.eks. har de ferdige bokser med dreme fraiche med smak, med urter, hvitløk osv. Vet det har kommet her også, men ikke så mye nei.

Kjøper en del i vanlige butikker der man normalt må kjøpe på helsekost her, flere i slekta elsker å lage egne frokostblandinger f.eks., og jeg skaffer ingredienser til halve prisen for dem. Søstra mi har lagt elsk på en frokostblanding fra Pauluns, Eple og kanel müsli med pumpafrø og quino-etellerannet..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 11:54   #47
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Galle og Jessens sjokoladeplatepålegg er et must fra Danmark.

Fra Sverige leverpostei med gurka, men det tror jeg er like mye fordi det assosieres med gode barndomsminner.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 12:00   #48
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Hva slags pulverkaffe da? Cubita har jeg funnet på Ultra.

Cubitaen ja, espressoen har vært tilgjengelig på Ultra i noen år, men soluble har jeg aldri sett? Eneste pulverkaffen jeg drikker, og den er så herlig!

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 13:11   #49
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Herseys sjokoladebiter savner jeg

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

De har masse annen Hersey-sjokolade også, bla. disse fantastiske Peanut-butter cups.

FYSJOM! Jeg skjønner ikke hva dere snakker om. Enfoldig og lettlurt som jeg er har jeg nå vært på Ultra (under påskudd av et Jernia-besøk). Jeg har testet både sjokoladekyss i vanlig versjon, med mandler og buttercups. Jeg er normalt altetende på sjokolade, men dette kunne ikke engang dugd i desperate tider. DET SMAKTE SPY!


Bokormen, du kan få en gjeng av disse fornærmelsene i posten om du vil.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 13:16   #50
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Ellers pålegger jeg alle mine bekjente som er innom Guatemala å kjøpe kyllingbuljong.

Kyllingbuljong i Guatemala? Hmm, hva er det som er så spesielt med den da? :litt guatemala-kjenner:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 13:27   #51
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Pleier ofte å kjøpe med meg fersk safran fra Spania. Man får jo kjøpt det her også men selv om den er dyr i Spania også er den billigere enn her hjemme.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 13:37   #52
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Hershey sjokolade er litt tilvenningssak ift norsk melkesjokolade, men jeg synes det er knallgodt. Jeg har vært i Hershey, Pennsylvania på fabrikken der - hvor de også har tivoli etc. De trekantformede heter Hershey Kisses. *åpplyser*

Jeg må alltid ha med meg Hula Hoops chips fra UK. Sentimental greie.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 13:40   #53
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.875
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Hershey sjokolade er litt tilvenningssak ift norsk melkesjokolade, men jeg synes det er knallgodt. Jeg har vært i Hershey, Pennsylvania på fabrikken der - hvor de også har tivoli etc. De trekantformede heter Hershey Kisses. *åpplyser*

Både Hugs og Kisses er trekantformede. Åååå, nå fikk jeg enda mer lyst på det.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 14:15   #54
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Man venner seg ikke til å smake spy her i huset, nei. :fornærmet:
Men trekantet? De heter Kisses her, og er mer ..eh.. kjegletrekantetrunde.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 14:42   #55
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.875
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Men trekantet? De heter Kisses her, og er mer ..eh.. kjegletrekantetrunde.

Kjegetrekantetrunde ja. Runde nederst, og så går de opp i en spiss.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 14:55   #56
Fru Snurp
Overdriver
 
Fru Snurp sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.054
Fru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populærFru Snurp er populær
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Søster, her.

Ferdig på glass. Vi pleier å kjøpe topakninger, med en grønn og en rød.

Min mann lagde grønn mojo her om dagen. Helt nydelig og ikke vanskelig! Finnes sikkert en haug av oppskrifter på grønn og rød mojo på nett, men kan alltids be min mann pent om oppskriften?

Mojo er en slags paprikasalsa (mojo=saus, salsa=saus...) men den kanariske har en nydelig særpreget pikant smak og smaker helt fortreffelig med Papas Arrugadas (skrukkete poteter). Fant en oppskrift her.

__________________
Fru Snurp (70tallet) og Gla'gutten ♥ (2008)
Fru Snurp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 15:01   #57
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Det er ikke det samme å dra på ferie lenger når det meste nå er å finne i norske butikker. Dansk salami og leverpostei, Never Stop, Reeses Peanutbutter Cups, M&Ms ... Men vi må fortsatt til USA for å få tak i pølser med honning og sukker!

Ellers pleier jeg å kjøpe med litt foie gras og rouille i Frankrike, og gjerne også honning. (Jeg glemmer for øvrig aldri da min svigermor hadde med noe honning hjem fra Argentina, hvor det lå bier oppi honningglasset. Da foretrekker jeg faktisk den dølle, norske varianten.)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg pølser.jpg (105,5 KB, 13 visninger)
Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 15:15   #58
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Hmm.. La meg se. Time out (får snart en ny ladning ), custard (lurer på om de har fått det på ultra nå), den ene sjokoladen fra quality street (noen steder får man dem i løsvekt), hula hoops, barbecuechips, curly wurley, og ostesaus. Ser man noe mønster i listen min tro? :sukkermunn:

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 15:17   #59
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.875
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.



Bokormen, du kan få en gjeng av disse fornærmelsene i posten om du vil.

Jeg kan veldig gjerne kjøpe kissene.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-08, 15:25   #60
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matvarer man ikke får kjøpt i Norge

Noe sier meg at du er en del i England, Pia.

Jeg bruker å spise meg halvt fordervet på ( + kjøpe meg et lass) Flyte.



Fantastisk herlig sjokolade.

Også hamstrer jeg denne ostepoplignende snacksen, bare at de er mer kompakte og smale (som litt tjukke og stutte oranje saltstenger) i sånne blå poser med oransje skrift. Jeg klarer bare ikke å huske hva de heter ...

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no