Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Arver søsken sko?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-11-08, 17:13   #41
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arver søsken sko?

Pensko og de minste størrelsene har blitt arvet, men storesøster en en skosliter så nå er det fint lite som kan brukes etter henne.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 18:29   #42
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arver søsken sko?

Her arves sko som ser greie/lite slitte ut. Det vil si at joggskoene ikke arves, mens cherroxer går i arv. Og sko som er kjøpt på tampen av sesongen, går ofte i arv hvis de passer til minsten neste sesong.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 18:31   #43
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Arver søsken sko?

Det meste blir utslitt, men støvler, finsko og noen vintersko går i arv.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 18:34   #44
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arver søsken sko?

Veldig pent brukte sko så; og litt "uformelige" sko som gummistøvler etc. Utover det kjøper vi bare nytt til snuppa; både fordi de er gutt og jente og dertil er det ikke alt som passer seg på tulla, og fordi vi ønsker at hun skal få riktig støtte til sine føtter!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 18:57   #45
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Arver søsken sko?

Jeg har ingen problemer med å se at sko som er skikkelig inngåtte av en person ikke passer nestemann, særlig når det gjelder voksne som både er tunge (og dermed synker enda mer ned i sålen) og som bruker skoene lenger. Hvor stort problem er det egentlig for barn, og i hvilken grad har salgskåte skoprodusenter hauset det opp?

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 19:39   #46
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arver søsken sko?

Eneste som går i arv er penskoene. Resten kastes.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 19:42   #47
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arver søsken sko?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg har ingen problemer med å se at sko som er skikkelig inngåtte av en person ikke passer nestemann, særlig når det gjelder voksne som både er tunge (og dermed synker enda mer ned i sålen) og som bruker skoene lenger. Hvor stort problem er det egentlig for barn, og i hvilken grad har salgskåte skoprodusenter hauset det opp?

Jeg syns skoene til ungene blir inngåtte og slitte. Storepropell har feil i fotstillingen. Hadde søstrene fått arve sko etter han kunne de ha lært å gå på feil måte og fått samme type feil som han. Jeg er veldig glad for at jeg ikke har latt barna arve sko etter hverandre.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 19:47   #48
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arver søsken sko?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg har ingen problemer med å se at sko som er skikkelig inngåtte av en person ikke passer nestemann, særlig når det gjelder voksne som både er tunge (og dermed synker enda mer ned i sålen) og som bruker skoene lenger. Hvor stort problem er det egentlig for barn, og i hvilken grad har salgskåte skoprodusenter hauset det opp?

Datteren vår sliter virkelig skoene, og hun er bare en helt aktiv vanlig jente. Hun er 6 år, og krabber ikke rundt i sandkassene. Allikevel trenger hun alltid et nytt joggeskopar hver vår/sommer. Når det kommer til sommerferien er skoene helt utslitt, enten det er geox eller skofus. Sønnen vår som er sandkassekrabber, slet ut borrelåsen i sommer og måtte også ha nye sko i august.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 19:48   #49
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arver søsken sko?

Bunadsko som er brukt en gang, gummistøvler du ikke kan se har vært brukt, vinterstøvler som ble fravokst etter en uke osv arves skamløst videre.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 19:50   #50
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.923
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arver søsken sko?

Antakelig begrenser det seg selv hvor lenge minsten kan arve sko etter storebror. Dessuten sliter storebror sko, spesielt de skoene som blir brukt vår/sommer/høst.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 20:54   #51
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Arver søsken sko?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Jeg syns skoene til ungene blir inngåtte og slitte.

Opprinnelig lagt inn av Tito, her.

Datteren vår sliter virkelig skoene, og hun er bare en helt aktiv vanlig jente. Hun er 6 år, og krabber ikke rundt i sandkassene.

Jeg tenkte ikke på de skoene som blir slitte, jeg tenkte på de skoene som ble brukt noen ganger i løpet av en tomånedersperiode, som ikke ser særlig brukt ut, men som man likevel bare kaster.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 20:58   #52
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arver søsken sko?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

jeg tenkte på de skoene som ble brukt noen ganger i løpet av en tomånedersperiode, som ikke ser særlig brukt ut, men som man likevel bare kaster.

Har ikke noen sånne sko. Jeg kjøper få par sko men legger mye penger i god kvalitet på de. De har som regel et par skikkelige sko per sesong og et par eller to "billig" sko som brukes i nødstilfeller/pynt.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 21:04   #53
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Arver søsken sko?

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Har ikke noen sånne sko. Jeg kjøper få par sko men legger mye penger i god kvalitet på de. De har som regel et par skikkelige sko per sesong og et par eller to "billig" sko som brukes i nødstilfeller/pynt.

Jeg skjønner det når du har såpass store barn. Spørsmålet var ikke rettet til deg spesielt, men generelt. Det er sikkert mer gjeldende for de som har mindre barn.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 21:06   #54
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arver søsken sko?

nei, søster er breilabb og bror er smallabb.
Investerer heller noen ekstra kr. MEN jeg beholder noen som ekstra sko

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-08, 21:07   #55
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Arver søsken sko?

Noe arves, men det meste blir utslitt. Dessuten har vi en gutt og ei jente så det ikke alt som passer sånn sett heller.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 00:31   #56
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arver søsken sko?

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Jeg har ingen problemer med å se at sko som er skikkelig inngåtte av en person ikke passer nestemann, særlig når det gjelder voksne som både er tunge (og dermed synker enda mer ned i sålen) og som bruker skoene lenger. Hvor stort problem er det egentlig for barn, og i hvilken grad har salgskåte skoprodusenter hauset det opp?

Nå har jeg aldri hatt kjøpedilla på sko, ungene mine har sjelden 2 par med like størrelser i samme kategori sko, så det vil jo si at de skoene de har blir slitt mer enn om de hadde hatt 2 sett, av f eks vintersko.

Med unntak av pensko og sko i de minste størrelsene jeg VET ikke er brukt nok til å formes, eller de som det vokses ut av etter ca en uke, ser jeg ingen grunn til å risikere "helsa" til barnas føtter fordi jeg tror at det går bra at de arver sko... Men som sagt, barna mine har ikke flere par vintersko, joggesko, overgangssko, cherrox, støvler eller what_ever i relativt lik størrelse samtidig, så jeg pleier føle at jeg får valuta for skopengene mine...
Dessuten er det fysioterapeuter og fotpleiere jeg har hørt uttale seg om sko-arving, ikke butikkene..

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 08:34   #57
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Arver søsken sko?

Jeg har ikke så veldig stor sans for å arve sko. De sko som brukes 1 gang i halvåret til selskap synes jeg går an, da disse ikke er med på å forme føttene. Sko som skal brukes mye, hverdagssko og støvler, får de nye slik at de kan forme dem etter sin fotstilling.

Svigermor synes visst jeg er sær som tenker slik.

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 09:02   #58
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arver søsken sko?

Minsten har arvet endel støvler etter storesøster, samt noen vintersko i de minste størrelsene.

Hadde nok også latt pensko gått i arv om jeg hadde to av samme kjønn.

Er slutt på arving her nå. Dels fordi at hun rekker å slite ut både sko og støvler før hun vokser ut av de, og dels fordi at han bagynner å ta nå henne igjen hva størrelse angår.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 09:06   #59
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arver søsken sko?

Blobben har arvet skotøyet fra da Frøkna var så liten at hun mest satt i vogna. Pensko og tøfler har vi også gjemt på. Vintersko, joggesko, sandaler og støvler fra str. tre år og oppover er kastet: de er godt brukt og skal ikke arves.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-08, 09:10   #60
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.977
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arver søsken sko?

Hos oss arver ungene sko etter hverandre, det ser jeg ikke noe problem med. Utslitte sko, som f.eks. joggesko lar vi ikke gå i arv. Når ungene blir eldre, som 6-7 år, ser jeg også at skoene slites mer, og da blir det også mindre som går i arv.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no